Ústí nad Labem

Z Necyklopedie

UstiNadLabem.gif

Jak je ze znaku Ústí patrné, město jako takové má silné punkerské kořeny...

Hrad Strekov.jpg

Hrad Střekov

Ústí nad Labem, jiným názvem Ústínadlabem, sezónně také Ústí pod Labem, staročesky Aussig, je jakési město, něco jako samostatný městský stát, kdesi v Sudetech, aktuálně náležící Českému státu.

[editovat] Zajímavosti

Mezi nejznámější a nejnavštěvovanější místa v Ústí nad Labem patří soutok Labe a Bíliny. Jedná se o naprostý skvost, který nemá ve světě obdoby a svou atmosférou vyráží dech. Nádherně se zde kloubí krásy přírody a chemie. Hlavně při západu Slunce je dechberoucí pozorovat, jak Bílina vytváří barevné spektrum, skládající se z chemických sloučenin nedaleké Spolchemie a odlesku šupin leklých ryb, ladně tančících na hladině. Nemálo malířů se pokusilo zachytit krásy těchto míst, ovšem hotových obrazů je ve světě poskrovnu. Nezřídka totiž ještě před dokončením obrazu došel kyslík.

Kromě Spolchemie se v Ústí nad Labem nachází též podnik ZFETUZA, kterou vlastní známý poctivý podnikatel, filantrop a humanista Tomáš Pitr. Tato továrna oblažuje obyvatele Ústí nejen specifickým buketem, ale též příjemnými psychotropními halucinogenními účinky, což vede v dnešní tíživé ekonomické situaci ke značným úsporám v domácnostech.

Další ze zajímavých míst je hrad Střekov. Jeho historie je velice zajímavá a málokdo ví, že právě tento hrad byl prvním, který byl postaven na skále. Vysvětlení bylo prosté. Už od dávných věků se v Ústí nad Labem vyskytovali potulné komunity, které si přivlastňovaly vše, k čemu nebyli líní dojít. A právě proto kralevic ústecký nechal svůj původní hrad Střekov přestěhovat z dnešních Neštěmic na skálu tyčící se nad řekou Labe. Léta toto opatření fungovalo, avšak časem se beztak místní občané otrkali a i přes nedostupný terén se nakonec stala z hradu ruina. Byl to přece jenom prototyp. Ovšem z této myšlenky nedostupného terénu později čerpali moudra například stavitelé tajemného hradu v Karpatech nebo pevnosti Boyard.

Decin vypadovka na usti.jpg

MHD v záplavovém ročním období

[editovat] Městské čtvrti

Ústí nad Labem má několik čtvrtí, ovšem ty se v nepravidelných intervalech slučují či roždělují, vracejí se k původním místním názvům a pomalu ztrácejí něžnou lyriku původních označení. Uveďme si alespoň ty nejstálejší:

  • Střekov - skála s hradem, ZFETUZou
  • Bukov - nejteplejší čtvrt
  • Brná - místní koupaliště. Neplést s Brno, zas taková díra to není.
  • Vaňov - leží na opačné straně veletoku Elbe než Brná. Je zde přístaviště lodí, parkoviště kněžek fyzické rozkoše, motorest a vodopád.
  • Krásné Březno - zážitková čtvrť pro adrenalínové nadšence
  • Předlice - příčina vymření některých královských rodů (viz. vymřeli po Předlici)
  • Klíše - čtvrť tak zajímavá, že je zmiňována prakticky kdekoli, kde je třeba stereotypizovat.

[editovat] Doprava

Doprava v Ústí nad/pod Labem je v zásadě závislá na aktuálním ročním období. V Ústí se však roční období nenazývají jaro, léto, podzim, zima, tak jako v ostatních městech, ale jsou tu 3 základní období, které se v průběhu roku náhodně několikrát opakují:

  • Předzáplava (lidově Vorüberschwemmung)
  • Záplava (lid. Scheißhochwasser)
  • Pozáplava (lid. Wiedermorast)

Právě díky specifickým klimatickým podmínkám v tomto kraji nechává zdejší dopravní podnik v období končící předzáplavy a záplavy sundávat pneumatiky z autobusů a trolejbusů MHD a jezdí se pouze na nafouknutých duších. Policie v tomto období opouští tradiční žigulíky a nasazuje policejní čluny a plastové kačenky.

Nunak.jpg

Ňuňák je opora ústeckých lvů. Zde je focen při rozcvičení v klubové šatně.

[editovat] Sport

V Ústí se těší největší oblibě hokej, respetive klub Ústečtí lvi. Tento tým má bohatou historii a v součastnosti ho sponzoruje a spravuje ZOO Ústí nad Labem. Toto spojení není náhodné, ale má své pádné opodstatnění. Tu a tam totiž sponzorská ZOO vybere několik hráčů z ústeckých lvů, a pošle je jako plodné lví samce do některých spřátelených ZOO v Evropě. Chybějící hráči jsou poté nahrazeni známými orangutany Ňuňákem a Ňuninkou.

Ňuňánek, jak sám přiznal, však stále nedostatečně ovládá držení hole a střelbu. Ovšem na jeho výkonu to není znát a je i přes to oporou týmu. V jednom rozhovoru pro sportovní magazín řekl:

„Abych se přiznal, tak mi to s těmi hokejkami moc střílet nahoru „golfem“ nejde. Spíše mám problém, když střílím švihem, že přestřelím. „Golfem“ mi to většinou lítá po zemi, chtěl jsem to trefit k tyči, ale šlo to gólmanovi mezi nohy a padlo to tam.“

(Přeloženo anonymním překladatelem po ranní opici)
Houba.gif

Kapela Houba ve své plné sestavě.... (+ tři děti, které si neplánovaně přivezli po turné po ČR)

[editovat] Hudební scéna

Mezi nejznámější hudební seskupení vzniklé na území Ústí, patří jednoznačně kapela UDG. Tato kapela se zkládá z šesti členů a jak sám frontmen Petr Vrzák říká, hrají převážně českou dechovku. Tomu odpovídá i sám název UDG, který ukrývá celý název Ústecká dechovková grupa (někdy také jako upocené dívčí genitálie). Jejich hudbu tak poslouchají převážně moravští studenti, bydlící na ústeckých kolejích.

Známá je v Ústí také punková kapela Houba, která svým názvem dává najevo svojí náklonost k pití krabicového vína s kolou. Právě díky tomu Houba nikdy neuspěla v soutěži Cocacola POP star. V té naopak bodovala UDG, která svým názvem nepobouzela k míchání Cocacoly s krabičákem. To sponzor ocenil prvním místem.

[editovat] Slavné komentáře o Ústí nad Labem

„Jak to pískáte č…i, dostanete na držku.“

- Primátor Kubata při extraligovém duelu Ústí – Vítkovice.

„Ohrožovala nás dvě auta s novináři, která nedodržovala stanovenou vzdálenost za naším vozem.“

- odpověděl Macura z ČSSD, na otázku proč jel mezi Ústím nad Labem a Mariánskými Lázněmi rychlostí 200 km/h.

Nic nebude, chceme koukat na vláčky...“

- Obyvatelé Matiční ulice, při výstavbě blízké protihlukové stěny železničního koridoru.

„V Ústí nad Labem, tam se nadlabem...“

- Regionální říkanka.

„Šádnééj, nééfi so je to Usty natlábem, šádnééj néfi so je to Aussig“

- staročeská lidová

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

Moravstán
a Slizko:

Cizina:

uncyclopedia