Česká fotbalová reprezentace

Z Necyklopedie

Merge-arrows Tento článek se tematicky překrývá s článkem Českej fotbalovej tým.

Fotbal reprezentace

Základní sestava-zleva: Ujfalušiová, Jiránková, Rozehnalová, Jankulovská, Sionková, Galásková, Rosická, Poláková, Barošová, Kollerová, Čechová.

Bílek -Siegel Sparta Praha

Karel Jarolím není prvním koučem, který během trénování reprezentace přišel o vlasy.

Collina

Nezapomeneme.

Vlasta Vlasek profil 01

Televizní přenos zápasu ČR dokáže zpříjemnit také některý ze zkušených komentátorů, např. Vlasta Vlášek.

Česká fotbalová reprezentace reprezentuje Česko na mezinárodních fotbalových akcích, jako je mistrovství světa nebo mistrovství Evropy. Navazuje na československou fotbalovou reprezentaci, která zanikla rozpadem Československa. V žebříčku FIFA (Fotbalová Internacionální Federace A, neplést s FAČR, dříve FIFLENA, jakožto zkratka od Fotbalová Internacionální Federace LEvicových NAfoukanců) je momentálně na nelichotivém místě.

Trenérem týmu je dnes, roku 2017, Karel Jarolím. Jeho případná náhrada nebude problém, Česká republika je zemí s deseti miliony potenciálních trenérů.

[editovat] Styl hry

„Existují tři druhy týmů. Zaprvé týmy s hrou nesoucí výsledky. Zadruhé mužstva, které hrají pohledný fotbal. A zatřetí mužstva hrající nepohledný fotbal bez velkých úspěchů, ale s dobrou diváckou kulisou.“

- Isaac Newton

Česká fotbalová repre se dlouhodobě opírá o týmové pojetí namísto kvality jednotlivců. Jednou za čas se objeví nějaká mladá naděje s příslibem do budoucna. Ať už jde o rychlonohého vydravého útočníka a nejlepšího střelce z anglické druhé ligy nebo míčového šikulu z Amsterodamu, jenž na hřišti řádí jako černá ruka, kouč národního týmu jej umí patřičně umravnit a prosadit ono týmové pojetí. Venku si hraj třeba za United nebo Real Madrid. Tady nám ale vynikat nebudeš.

Taktika se nezměnila od konce 30. let. Napřed je vyhlášen útok, tedy agresivní výpad, jsou povoláni záložníci, trénuje se pevná defenzíva. V klíčový okamžik však s toho všeho sejde a Češi se raději vzdají. Jemná lehká fotbalová technika se světu zatím ještě neukáže. Rovněž nepřálo štěstí.

[editovat] „Úspěchy“

V souvislosti s českou reprezentací v jakémkoliv sportu je slovo „úspěch“ vcelku přehnané. Přesto lze zmínit výkony ze dvou mistrovství Evropy – 1996 a 2004. Přivřeme-li obě oči, tak ještě šampionát Evropy roku 2012. Dál již ale nic víc.

ME 1996

ČR se prezentovala účelovým fotbalem týmu 1. typu Newtonovy škály. Ve finále však doplatila na fotbalově-fyzikální Linekerův zákon: „Fotbal je hra pro 22 hráčů na 90 minut, kterou vždycky nakonec vyhrají Němci.“ Úspěch.

ME 2000

Postup na ME. Po dvou kláních bylo vymalováno. Neúspěch.

ME 2004

ČR si do Portugalska pod dohledem kouče Karla Brücknera přivezla silnou generaci: Nedvěda, Galáska, Mareše, Týceho. Jako už tradičně vypadla s outsiderem šampionátu, Řeckem. Neúspěch.

ME 2008

Češi se ocitli v podobné situaci jako roku 1758 – bázlivě přijeli k Rakušanům, aby střetli Švýcary (výhra) a Turky (prohra). Neúspěch.

ME 2012

Po úvodní prohře s Ruskem se naštěstí nenaplnilo proroctví Karla Šípa: „Dostali jsme facku, ale vzpomenete si na mě, protože já říkám, že takové facky dostaneme ještě dvě.“ Úspěch, ale oči bolely.

ME 2016

Úvodní prohra s podceňovaným Španělskem, šťastná remíza s Chorvaty a v rozhodujícím zápase s Tureckem to nakonec dopadlo… ano, přesně tak. Kouči Pavle Vrbo, neděkujem, vypadněte. Neúspěch.

[editovat] Hospodský názor

Ceskytravnik

Na výsledky národního týmu může mít jistý vliv i stav trávníku na stadionu v Edenu.

Náš fotbalový kvádr se zkládá z hráčů. (Překvapivé, že?) Hrajeme na fotbalovém hřišti na kterém je tráva. Střílíme na brány (ale míčem). Je to fakt hustý když dáme góla. Jsme v takový extázi že než se vzpamatujem prohráváme 4:1. Jinak si vedeme dobře. Už jsme odehráli skoro celou kvalifikaci (asi 1 zápas ze 104). Složení našich velmi dravě dravých hráčů je fakt jako dost dravý. V útoku hrajou hráči... v obraně hráči a v bráně je nějakej vypasenej pedofil, kterej neví o co jde (asi zaspal posledních 5 let) Všichni jsme exoti. nosíme cvičky, trenýrky a nátělníky. Někdo má radši sukni a tričko bez ramínek ale to je jedno. Jsme sokolové. Většinou hrajeme proti hráčům, kteří jsou nám rovní, asi tak druháci nebo prvňáci. Ale na nás nemaj. My je vždycky porazíme (tak 1:0). Náš kvádr má svou pokladnu kam dáváme každej pátek ňáký ty drobný (tak korunu, dvě). Už máme dost hodně moc peněz. Máme už i na 50 rohlíků na naší párty, kterou pořádá náš kvádr. Bude to ilegální texno párty. Bude tam hrát texno a texno (jo a taky texno), bude to fak super vodvaz. V devět hodin se to přepne na nějaký ty lepší vodvazovky (třeba šmoulové nebo Dáda Patrasová) po tý naší párty se jde hrát na to naše hřiště. Asi prohrajem. Těšim se až pojedeme domů. Čeká na mě můj oblíbený plyšák. Jsem na sebe pyšný. Hrajeme to fakt profesionálně. Jsme fakt dost dobrý. Bojte se nás.... A nakonec jedna nepodstatná věta."my ten fotbal nehrajem vole.

Neznámý odborník

[editovat] Hráči

[editovat] Reprezentanti současní

[editovat] Reprezentanti minulí

[editovat] Reprezentanti minulí, na něž nevzpomínáme v dobrém

Sport
Gordomarpla Disciplíny AlkoholismusAtletikaBahenní souboj s tygremBěhBaseballBasketbalBiatlonBojový styl RockyBrusleníBungee jumpingCyklistikaDOSBoxExtrémní sportyFormule 1GauchingGeocachingGolfHázenáHod granátem na plechovkuHod kilemHod hovnemHokejJezdectvíKašnobalKolováKopanáLukostřelbaObžerstvíPokyho trojbojRagbyRallyŘitní alpinismusSchodySkoky do hloubky na časSkoky do vodySnowboardingSvátostný sedmibojŠachyTour de franceVodáctvíVodní turistikaVolejbal
Sportovci Milan BarošMona BarthelováPavel BémBoryšTomáš DošekRadek DudaWayne GretzkyDominik HašekZlatan IbrahimovićNeymarInriJaromír JágrMarek KuličLionel MessiKarel PoborskýTomáš RosickýRoger FedererNovak DjokovičDjoković NovákVlastimil Vlášek
Bafuňáři Jaroslav HřebíkVlastimil KošťálStanislav Šulc
Týmy AC Sparta PrahaSlavia 071 FC SlopáckoTJ Baník Vysoká PecČeská fotbalová reprezentaceČeskej fotbalovej týmKlausubova jedenáctka (2018) • Kapří ligaArsenalČelzýReal MadridHC Sparteşcu RomâniaHC Brno BystrcHC Jestřábi Prostějov
uncyclopedia
V jiných jazycích