Česko-Ománská válka

Z Necyklopedie

Česko-Ománská válka je právě probíhající vojenský konflikt mezi Českou republikou a Ománem (Onánem). Válka je součástí širší české vojenské agrese, která se též projevila v Česko-Norské válce. Válka je zatím mimo hlediska mainstreamových zpravodajství a tak značná část světa nemá o této válce ani tušení.

Mezinárodní pře mezi oběma státy vznikla kvůli nechvalně proslulému článku Františka Peroutky o Adolfu Hitlerovi. Ománský občan Bedřich al-Novák, v ČR známý pod falešným jménem Michal David, článek ukradl z tajné skrýše na barokním zámku v Lánech. Ománský sultán nevyslyšel žádosti České republiky o vydání zločince a po skončení týdenního ultimáta Česká republika dne 19. února 2016 oficiálně vyhlásila válku Ománskému sultanátu, přičemž použila incident Michala Davida jako casus belli.

Válka zatím probíhá nerozhodně.

[editovat] Průběh války

Vzhledem ke vzdálenosti obou zemí nedochází k častým střetům. Dosud došlo k přibližně 0 vojenským střetnutím mezi 0 českými a 0 ománskými vojáky. Celkové ztráty na životech se odhadují na 0.

Čeští ministr financí Andrej Babiš a ministr obrany Martin Stropnický ustanovili speciální štáb pro organizaci této války. Podle vyjádření obou osob stále nezvažují vyhlášení nouzového anebo válečného stavu, nicméně dohodli se na navýšení prostředků pro resort ministerstva obrany.

[editovat] Postoje ostatních států

[editovat] Slovensko

Slovensko se o válce dozvědělo čirou náhodou, a to první den po jejím vyhlášení. Slovensko se staví na stranu České republiky, ale kvůli volbám dosud nepodniklo rázné kroky a čeká na sestavení nového parlamentu.

Zatímco Robert Fico (SMER) přislíbil České republice zapůjčení nejmodernějších slovenských tanků, Marián Kotleba (SS) se nechal slyšet, že plánuje Ománu vyhlásit válku, stane-li se součástí vládnoucí koalice.

[editovat] Maďarsko

Magyarország lesz a semleges és a konfliktus.

[editovat] Polsko

Polsko se staví k situaci obdobně jako Uhersko. Narozdíl od Maďarska a Slovenska ovšem České republice poskytlo několik kamionů s kvalitními polskými potravinami, což vyznívá jako přátelské a spojenecké gesto.

[editovat] Guatemala

Guatemala přistupuje k válce velmi nejasně. Středoamerická země začátkem března 2016 oznámila embargo na veškeré ománské zboží, a to včetně ománských aut, elektroniky, potravin a textilu. Navzdory tomu však guatemalský prezident Jimmy Morales zaslal českému prezidentovi Miloši Zemanovi dopis vyjadřující pochybnosti Zemanova tvrzení o Františku Peroutkovi, který je odjakživa v Guatemale velice populární. Jiří Ovčáček plánuje spolu s ministrem zahraničí Lubomírem Zaorálkem Guatemalu navštívit a probrat jak téma Františka Peroutky tak možné aliance proti Ománu.

[editovat] Chile

Chile rezolutně odsoudilo akt vyhlášení války.

uncyclopedia