Řečnická otázka

Z Necyklopedie

Split-arrows Tento článek nemá nic společného s článkem Řeznická otázka.

„Řečnická otázka? To má být vtip?

- Anonym

Co je to řečnická otázka? Zamyslel se již někdo nad tím? Znali staří Řekové a Římané řečnickou otázku? Je vůbec možné to vědět? A jaké je užití řečnické otázky v současnosti? Bude tento článek vůbec o řečnických otázkách? A jestliže ano, proč vlastně?

Nihilism

Je vůbec možné řečnickou otázku vyobrazit?

[editovat] Je toto nadpis?

Co očekáváme od tohoto článku? Můžeme to definovat přesněji? Existuje vůbec nějaká definice pojmu „řečnická otázka“? A je tato definice tak jednoznačná, jak si myslíme? Nebo má každý o řečnické otázce jinou představu? Můžeme zde představit všechny dostupné názory?

[editovat] Je druhý nadpis řešení?

Sekal

Opravdu je to možné?

Kdo si takovou otázku ještě nepoložil? Můžeme něčeho dosáhnout přidáním nového nadpisu? Vyplatí se to? Ovlivňuje nadpis očekávání čtenáře? Myslíte si, že nevím, co si právě myslíte? K čemu je dělení článku na kapitoly? Přemýšlíte o smyslu tohoto článku? Nebo snad ne? Co byste si mysleli jinak? Nebo si snad nemyslíte nic? Je něco takového vůbec možné?

[editovat] Jaký je smysl závěru?

Odpověděl tento článek na to, co je řečnická otázka? Dá se vůbec na řečnickou otázku odpovědět? Může mít taková odpověď trvalou platnost? Dala by se tesat do kamene? Je možné toto téma někdy uzavřít? Nebude naopak neustále nutné přidávat nové názory? Pokud tento článek uzavřeme, nebude nám chybět? A co na to Jan Tleskač?

[editovat] Je řečnická otázka opak řečnické odpovědi?

Mnozí začátečníci v obavě, že nestihnou vychrlit svůj názor, tlačí do hlav svého publika řečnické otázky, po kterých zpravidla následují řečnické odpovědi. Metoda se neosvědčila při rozhovorech s reportéry - investgativci. Ti často zaskočí řečníka amatéra svojí vlastní odpovědí. Z projevu se pak vyvine debata, kde se řeší, kdo na položenou otázku odpověděl správně, či kdo se tady ptá. Klasickou situaci vystihuje formulace: „Já se vás neptám....., já se vás ptám ....!“ Na což by správně mělo logicky navázat: „Já vám neodpovídám ...., já vám odpovídám ...!“ Tohoto vyvrcholení dosáhnou jen mistři mluveného projevu někdy až po dlouhém trénování před zrcadlem.

„Na řečnickou otázku řečnická odpověď“

- Miloš Zeman

[editovat] Je tento dialog reálný?

  • Dobrý den, pane Kohn, jak se jim daří?
  • Jak by se mi mělo dařit?
  • No třeba jak jdou obchody?
  • Jak by měly jít moje obchody?
  • A co dělá vaše žena a děti?
  • Co by měly jako dělat?
  • Poslyšte, pane Kohn, proč mi na každou otázku odpovídáte otázkou?
  • A proč bych nemohl na otázku odpovídat zase otázkou?

uncyclopedia
V jiných jazycích