Řvout domácí

Z Necyklopedie

Řvout domácí.jpg

Řvout domácí na jediné zachovalé fotografii

Řvout domácí je poddruh zášupšáka, který patří mezi nejhorší svého druhu. Skřet se vyznačuje hlasitým, až nepříjemným křikem a šíleným dupáním, které vydává, když je rozzuřen, nebo vylekán.

[editovat] Popis

Popis tohoto tvora, není ověřen, a tak musíme čerpat z jediné fotografie a z výpovědí svědků. Je však jisté, že Řvout měří na výšku do deseti centimetrů, a jeho šířka je dobrých pět centimetrů. Má velice - oproti tělu - velikou hlavu, a také dlouhé ruce, na kterých má, jako člověk, pět prstů. Jeho nohy jsou oproti tělu malé, ale kupodivu tento tvor dokáže vyvynout až neuvěřitelnou rychlost.

Co vědce nejvíce zaskočilo, bylo to, že každý Řvout domácí je oblečen v kalhotách a tričku, a to ještě v podobných barvách (nejčastěji černé kalhoty a bílé tričko). Pokud se tvor vyleká, začne neúprosně křičet a strašlivě dupat - tento obranné mechanismus stoprocentně odradí každého predátora. Pokud by byl však predátor zvědavější a odolával by křiku, začne prskat smrdící tekutinu. Ta po dopadu na holou kůži způsobuje velké pupeny, otoky a svědění, přetrvávající až čtyři měsíce.

[editovat] Rozšíření a biotop

Řvout domácí se vyskytuje na celém světě. Nejhojnější je však v Anglii, Německu a na Novém Zélandu - v České Republice je asi jen 60 zaznamenání tohoto tvora.

Pokud se jedná o biotop, ten jde slyšet už v názvu - domácnost, nejčastěji však na půdách a ve sklepích. Na Novém Zélandu je to spíše blízkost u domorodých kmenů. Dnes se tento skřet považuje za škodného - krade totiž potraviny ze spižíren, lednic, nebo dokonce z obchodu.

Někteří vědci však pořád váhají, jestli mají tohoto skřeta uznat za opravdovou bytost, nebo za legendu, známou z vyprávění babiček u domácího krbu.

[editovat] Řvout domácí v náboženství

Domorodec.jpg

Jeden z náčelníků z Nového Zélandu, který se v roce 1996 "vtělil" ve Řvouta domácího

Na novém Zélandu je Řvout domácí velice uctíván, jako člověk v posmrtném životě - při rituálu zemřelého náčelníka, jeho tělo obklopí jídlem a nedočkavě čekají až si Řvout půjde nějaký kus ukrást. Pokud by žádný Řvout nepřišel do týdne, znamená to, že je náčelník opustil, a přešel do jiné dimenze. Pokud se Řvout objeví, náčelník zůstane s kmenem ve zlém i dobrém. Poté mu až do konce života přinášejí potraviny.

Nový Zéland je jediné místo pro Řvouta, kde je takto uctíván. Vědecký tým Necyklopedie však při cestě lodí do tichomoří zaznamenal podobné akce i na Madagaskaru a Borneu.

[editovat] Věk a druhy

Věk Řvouta domácího se pohybuje kolem šedesáti let života u "samce", u "samic" jen padesátka. Dalším druhem Řvouta je Řvout vodní, který má rád sardinky. Kvůli nadměrnému rybolovu je na pokraji vyhynutí, většina jeho populace končí v rybářských sítích. Pro větší zisk je prodáván jako druh humra.

VTN Logo.png
058.jpg Domácí skřítkové

Bulánek | Gorazd | Kodátek | Kominík | Mikulka | Mžitka | Pikaču | Pokemon | Šmoula | Řvout domácí | Usama | Zášupšák domácí | Zvoníček

uncyclopedia