FANDOM

Guiness Book of World Records

Tento článek nesplňuje kritérium významnosti

Nikdy se proto tato „hudební skupina“ nedostane např. do Guinessovy knihy rekordů

Šoulet je česká hudební skupina.

Kapela Editovat

Šoulet je encyklopedicky nevýznamná česká hudební skupina. Vznikla pravděpodobně v roce 2013. Prohlašuje o sobě, že hraje kombinaci více hudebních stylů, dokonce pro to vymyslela třeskutě originální název dechnofolkswingpunk, ale ve skutečnosti je to pouze nepříliš dobrá dechovka hrající prachsprostý umcaprc. Původně se kapela měla jmenovat Šoustat, ale ve snaze o podbízení se publiku nakonec zvolila nezajímavý rádobyseriózní název.

Členové Editovat

  • Adam Janoušek - hoboj. Vzhledem k tomu, že neladí, musí ostatní ladit podle něj. Polovina posluchačů si myslí, že se to jmenuje fagot.
  • Martin Štich - housle. Vrzavý nástroj, nejen do dechovky, ale do jakékoliv kapely naprosto nevhodný, neladící.
  • Honza Devátý - ukulele, banjolele. Takové nepovedené malé kytary. Do dechovky nevhodné. Skoro nikdy nezačne hrát na první dobu, a samozřejmě taky neladí.
  • Honza Valeška - bicí. Obvykle zcela mimo rytmus. Většinu skladeb dohrává v dvojnásobném tempu oproti tomu, jak začaly.
  • Martin Hájek - fagot. Takový divný dlouhý klacek. Navzdory své mohutnosti téměř není slyšet. Polovina posluchačů si myslí, že se to jmenuje hoboj.
  • Tomáš Hradecký - tuba. Tvrdí, že hraje basovou linku a udává rytmus, ve skutečnosti do toho jen tak nazdařbůh prdí. Většina lidí si myslí, že se to jmenuje trombón, ale našli se i tací, co tvrdili, že je to hoboj nebo holdegrón.

Všichni členové se v různých písních občas pokoušejí zpívat, ale většinou v naprosto jiné tónině, než ve které se hraje.

Bývalí členové Editovat

  • Sabina Falteisková - flétna. Jako jediná ze členů uměla na svůj nástroj hrát. Tím dále snižovala (už tak dost malý) komerční potenciál kapely, protože lidi chtěj' zábavu, žádný velký umění, prostě se chtěj' bavit. Proto byla z kapely vyhozena. Natruc si založila vlastní kapelu Rejbele, kterou se pokouší Šouletu konkurovat.
  • Petr Pour - bicí. Jako první odhadl, že kapela (tehdy zrovna pojmenovaná názvem Maňkavá vánočka) to daleko nedotáhne a odešel. Po jeho odchodu se kapela přejmenovala na Šoulet a dostavily první úspěchy. Je domluveno, že pokud se někdy Šoulet stane příliš slavným a bude potřeba trochu ustoupit do pozadí, tak bude Petr opět angažován, a to jako frontman.
  • Jana Perglová - housle. Její vytříbený hudební sluch nevydržel již dál poslouchat kakofonii ostatních nástrojů, proto se rozhodla odejít a věnovat se dále jen normální hudbě. Občas se přijde na Šoulet podívat jako divák, aby se ujistila v tom, že to bylo dobré rozhodnutí.

Klezmerové písně Editovat

Kapela kdysi chtěla interpretovala tradiční židovské písně, tzv. klezmer. Hrála je ale tak, že vůbec nebylo poznat, že to má s klezmerem něco společného. Aby se nepřišlo na to, že si zpěváci nedokážou zapamatovat texty, zpívali většinu písní nesrozumitelnou haťmatilkou, o které tvrdili, že je to hebrejsky nebo jidiš. Ze stejného důvodu se část písní hrála pro jistotu jen instrumentálně. Mezi nejvýznamnější klezmerové skladby hrané kapelou Šoulet patřily:

  • Hevenu Šalom Alejchem - úvodní píseň, v překladu "Přinášíme vám pokoj", anglicky "We bring you the living room". Po jejím zahrání na koncertě obvykle většina publika zjistí, že naletěli, opouští sál a dožaduje se vrácení vstupného. Jedinou výjimkou, kdy se tak nestalo, byl koncert v ústavu hluchoněmých v roce 2013.
  • Di grine Kusine - v překladu "Zelená kuchyně". Pojednává o restauraci, která si nedělá příliš starostí se správným skladováním masných výrobků.
  • Šnirele perele - zpívá se v ní o tom, jak Alexandr Graham Bell během opékání na zahradě omylem snědl elektromagnetické přepínače (relé) a v bolestech při jejich vyměšování vynalezl přístroj na dorozumívání na dálku ("Šly relé z prdele, gril, telefon")
  • Hava Nagila - tuto píseň se kapela rozhodla hrát pouze na hokejových zápasech. Ale protože nikdo z kapely hokej nehraje, nesleduje, ani mu nerozumí, tak ji ve skutečnosti nehraje vůbec, aby tím zakryla, že ji neumí.

Vzhledem k neschopnosti zahrát jakoukoliv klezemerovou píseň tak, aby posluchači poznali, co to je, nakonec kapela Šoulet interpretaci židovských písní vzdala, a začala radši skládat vlastní písně, což ji vyneslo na výsluní přízně.

Vlastní písně Editovat

Všichni členové kapely se snaží psát vlastní písně. Cílem je, aby to byly úplné sračky. To se ale vůbec nedaří - ať napíšou cokoliv, vždycky je z toho hit. Mezi nejvýznamnější písně napsané členy kapely Šoulet patří:

  • Bačkůrky - zamýšleno jako sračka, zpívá se tam o pantoflích a o čůrání, místo refrénu je jen nesrozumitelné halekání, před koncem písně se dokonce jódluje. Ale stal se z toho hit.
  • Entomofágie - odvážný pokus o nechutnou sračku, již v prvním verši se vyskytuje slovo "hovnivál". Bohužel, opět hit.
  • Autobusový charleston - písnička, jejíž většina slov se skládá z čísel autobusových linek a názvů zastávek, by měla být zaručená sračka. I tato píseň se ovšem stala hitem.
  • Pirátský vrak - ve snaze za každou cenu udělat sračku se kapela Šoulet nerozpakovala ani ukrást cizí texty. Zhudebnění básně impresionistického básníka z 19. století se může zdát jako zaručený recept na sračku. Bohužel, i z tohoto díla Šouletu na text Antonína Sovy se stal hit.
  • Spisovatelé - kapela usoudila, že jedním ze způsobů, jak dosáhnout opravdové sračky, je napsat písničku stylem jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Proto do písničky Spisovatelé nacpali všechny dobré věci, které mají členové kapely rádi - bicista pohádku o hajném Robátku, houslista text od prokletého básníka Františka Gellnera, tubista pseudofrancouzskou říkanku "L'eze l'ev d'o tram'vaiea", ukulelista refrén o pankáčích, hobojista kučí tance, a fagotista Gel na prdel od Lou Fanánka Hagena. Kapela očekávala, že z této pochoutky bude konečně posluchačům špatně, čímž by se dosáhlo kýženého efektu sračky. Píseň je ovšem místo toho přijímána s nadšením, takže je z toho bohužel zas hit jako prase.

Spřízněné kapely Editovat

  • "Šouleto" - staropražská kapela (podle vzoru Šlapeto)
  • "Šouleťanka" - dechová hudba
  • "ShowLand" - country band
  • "Ty Šouleti" - trio bas-kytara-zpěv
  • "Spirituál Šoulet" - vokální skupina
  • "Šoul Train" - Rhytm&Blues&Šoul
  • "Šmoulet" - interpret dětských písní
  • "Šouletic" - chlapecká skupina
  • "Komorní šouleto" - něco mezi kvartetem a kvintetem, hraje vážnou hudbu
  • "Šotoúlet" - hraje písně o dopravních prostředcích
  • "Šoutlet" - hraje písně o oblečení a oděvních doplňcích
  • "Šouleři strýčka Hoboje" - rapová skupina
  • "ŠoulEET" - sdružení přátel politické písně

Poznámka: kapely Šortel a Šoulík nejsou spřízněné, protože je vzhledem k jejich repertoáru nemáme rádi.

Původní názvy kapely Šoulet Editovat

Kapela Šoulet neměla vždy jasno v tom, jak se má jmenovat. V historii jejich názvů se vyskytují následující perly, jako například:

  • Perele
  • Zperele
  • Plíživý patach
  • Jářku kdoule
  • Fajnová veteš
  • Zuj si boty
  • Mosazná mufna
  • Zelená kuchyně
  • Maňkavá vánočka
  • Vypích jsem ti nos
  • Intelektuální prase
  • Echtovní kverulant
  • Uchomezní orchestrión
  • Nekližé dědy Lebedy
  • Koulet Šoulet
  • Šoustat Šoulet (nakonec zkráceno na nudný "Šoulet")

Kulturní odkazy v písních kapely Šoulet Editovat

Ve všech písních kapely Šoulet naleznete název cizích interpretů a kapel. Nejedná se o záměr členů kapely, nýbrž o promyšlenou strategii Iluminátů ovlivňujících myšlení textařů pomocí chemtrails. Jsou tím ovlivněny i texty cizích autorů, dokonce i dávno mrtvých (Antonína Sova, Zuzana Navarová) nebo neexistujících (viz lidový text "Stěnky Razina"). Tím je dokázáno, o jak hluboce promyšlenou konspiraci se jedná.

  • v textu Antonína Sovy "Pirátský vrak" se vyskytuje Hrůza
  • v lidovém textu "Stěnky Razina" se vyskytuje Hlas
  • do písně Autobusová se podařilo dostat Ruppertovi, a jedné Čutoře (evidentně to Ilumináti nedotáhli do konce, zřejmě záměrně, aby mohli popřít, že takovéto zásahy dělají).
  • v písni Entomofágie se zpívá o Znouzi a Řezníkovi
  • v písni Chléb škvarkový se opět zpívá o Řezníkovi
  • v písni Zuzany Navarové "Vřelé díky z pupku" je dokonce zmíněn Šoulet!
  • v písni Holka od naproti je zmíněn název kapely Jářku, což je předchůdce Šouletu
  • i v ostatních písních se nacházejí názvy cizích kapel, ale zatím ještě nebyly objeveny

Kromě těchto nesmyslných blbinek se v písních Šouletu nacházejí ještě následující seriózní blbinky:

  • píseň Autobusová kromě historické dokumentace vedení autobusových linek v roce 2013 obsahuje odkaz na píseň Suchého a Šlitra "Amfora, lexikon a preparát" a na lidovou odrhovačku "V restauraci U Lva"
  • píseň Holka od naproti se odkazuje na seriál Simpsonovi, kde hlášku o žaluziích použil Lenny

Externí odkazy Editovat

  • [1] — www.soulet.cz oficiální amatérské stránky skupiny, jejich úroveň koresponduje s úrovní hudebního projevu
  • [2] — profil na Bandzone, kde je možné poslechnout si nejhorší anebo ještě horší kousky této pokleslé kapely