Šoulet (hudební skupina)

Z Necyklopedie

Guiness Book of World Records.jpg

Tento článek nesplňuje kritérium významnosti

Nikdy se proto tato „hudební skupina“ nedostane např. do Guinessovy knihy rekordů

Šoulet je česká hudební skupina.

[editovat] Kapela

Šoulet je encyklopedicky nevýznamná česká hudební skupina. Vznikla pravděpodobně v roce 2013. Prohlašuje o sobě, že hraje kombinaci hudebních stylů klezmer-punk (nebo dokonce dechnofolkswingpunk), ale ve skutečnosti je to pouze nepříliš dobrá dechovka. Původně se kapela měla jmenovat Šoustat, ale ve snaze o podbízení se publiku nakonec zvolila nezajímavý rádobyseriózní název.

[editovat] Členové

  • Adam Janoušek - hoboj. Vzhledem k tomu, že neladí, musí ostatní ladit podle něj. Polovina posluchačů si myslí, že se to jmenuje fagot.
  • Martin Štich - housle. Vrzavý nástroj, nejen do dechovky, ale do jakékoliv kapely naprosto nevhodný, neladící.
  • Sabina Falteisková - flétna. Jako jediná ze členů umí na svůj nástroj hrát. Tím dále snižuje (už tak dost malý) komerční potenciál kapely, protože lidi chtěj' zábavu, žádný velký umění, prostě se chtěj' bavit.
  • Honza Devátý - ukulele, banjolele. Takové nepovedené malé kytary. Do dechovky nevhodné. Skoro nikdy nezačne hrát na první dobu, a samozřejmě taky neladí.
  • Honza Valeška - bicí. Obvykle zcela mimo rytmus. Většinu skladeb dohrává v dvojnásobném tempu oproti tomu, jak začaly.
  • Martin Hájek - fagot. Takový divný dlouhý klacek. Navzdory své mohutnosti téměř není slyšet. Polovina posluchačů si myslí, že se to jmenuje hoboj.
  • Tomáš Hradecký - tuba. Tvrdí, že hraje basovou linku a udává rytmus, ve skutečnosti do toho jen tak nazdařbůh prdí. Většina lidí si myslí, že se to jmenuje trombón, ale našli se i tací, co tvrdili, že je to hoboj.

Všichni členové se v různých písních občas pokoušejí zpívat, ale většinou v naprosto jiné tónině, než ve které se hraje.

[editovat] Klezmerové písně

Kapela by ráda interpretovala tradiční židovské písně, tzv. klezmer. Hraje je ale tak, že vůbec není poznat, že to má s klezmerem něco společného. Aby se nepřišlo na to, že si zpěváci nedokážou zapamatovat texty, zpívají většinu písní nesrozumitelnou haťmatilkou, o které tvrdí, že je to hebrejsky nebo jidiš. Ze stejného důvodu se část písní hraje pro jistotu jen instrumentálně. Mezi nejvýznamnější klezmerové skladby hrané kapelou Šoulet patří:

  • Hevenu Šalom Alejchem - úvodní píseň, v překladu "Přinášíme vám pokoj", anglicky "We bring you the living room". Po jejím zahrání na koncertě obvykle většina publika opouští sál. Jedinou výjimkou, kdy se tak nestalo, byl koncert v ústavu hluchoněmých v roce 2013.
  • Di grine Kusine - v překladu "Zelená kuchyně". Pojednává o restauraci, která si nedělá příliš starostí se správným skladováním masných výrobků.
  • Šnirele perele - zpívá se v ní o tom, jak Alexandr Graham Bell během opékání na zahradě omylem snědl elektromagnetické přepínače (relé) a v bolestech při jejich vyměšování vynalezl přístroj na dorozumívání na dálku ("Šly relé z prdele, gril, telefon")
  • Hava Nagila - tuto píseň se kapela rozhodla hrát pouze na hokejových zápasech. Ale protože nikdo z kapely hokej nehraje, nesleduje, ani mu nerozumí, tak ji ve skutečnosti nehraje vůbec, aby tím zakryla, že ji neumí.

Vzhledem k neschopnosti zahrát jakoukoliv klezemerovou píseň tak, aby posluchači poznali, co to je, nakonec kapela Šoulet interpretaci židovských písní vzdala, a začala radši skládat vlastní písně.

[editovat] Vlastní písně

Členové kapely se také snaží psát vlastní písně. Cílem je, aby to byly úplné sračky. To se ale vůbec nedaří - ať napíšou cokoliv, vždycky je z toho hit. Mezi nejvýznamnější písně napsané členy kapely Šoulet patří:

  • Bačkůrky - zamýšleno jako sračka, zpívá se tam o pantoflích a o čůrání, místo refrénu je jen nesrozumitelné halekání, před koncem písně se dokonce jódluje. Ale stal se z toho hit.
  • Entomofágie - odvážný pokus o nechutnou sračku, již v prvním verši se vyskytuje slovo "hovnivál". Bohužel, opět hit.
  • Autobusový charleston - písnička, jejíž většina slov se skládá z čísel autobusových linek a názvů zastávek, by měla být zaručená sračka. I tato píseň se ovšem stala hitem.
  • Pirátský vrak - ve snaze za každou cenu udělat sračku se kapela Šoulet nerozpakovala ani ukrást cizí texty. Zhudebnění básně impresionistického básníka z 19. století se může zdát jako zaručený recept na sračku. Bohužel, i z tohoto díla Šouletu na text Antonína Sovy se stal hit.

[editovat] Spřízněné kapely

  • "Šouleto" - staropražská kapela (podle vzoru Šlapeto)
  • "Šouleťanka" - dechová hudba
  • "ShowLand" - country band
  • "Ty Šouleti" - trio bas-kytara-zpěv
  • "Spirituál Šoulet" - vokální skupina
  • "Šoul Train" - Rhytm&Blues&Šoul
  • "Šmoulet" - interpret dětských písní
  • "Šouletic" - chlapecká skupina
  • "Komorní šouleto" - něco mezi kvartetem a kvintetem, hraje vážnou hudbu
  • "Šotoúlet" - hraje písně o dopravních prostředcích
  • "Šoutlet" - hraje písně o oblečení a oděvních doplňcích
  • "Šouleři strýčka Hoboje" - rapová skupina
  • "ŠoulEET" - sdružení přátel politické písně

Poznámka: kapely Šortel a Šoulík nejsou spřízněné, protože je vzhledem k jejich repertoáru nemáme rádi.

[editovat] Kulturní odkazy v písních kapely Šoulet

Ve všech písních kapely Šoulet naleznete název cizích interpretů a kapel. Nejedná se o záměr členů kapely, nýbrž o promyšlenou strategii Iluminátů ovlivňujících myšlení textařů pomocí chemtrails. Jsou tím ovlivněny i texty cizích autorů, dokonce i dávno mrtvých (Antonína Sova, Zuzana Navarová) nebo neexistujících (viz lidový text "Stěnky Razina"). Tím je dokázáno, o jak hluboce promyšlenou konspiraci se jedná.

  • v textu Antonína Sovy "Pirátský vrak" se vyskytuje Hrůza
  • v lidovém textu "Stěnky Razina" se vyskytuje Hlas
  • do písně Autobusová se podařilo dostat Ruppertovi, a jedné Čutoře (evidentně to Ilumináti nedotáhli do konce, zřejmě záměrně, aby mohli popřít, že takovéto zásahy dělají).
  • v písni Entomofágie se zpívá o Znouzi a Řezníkovi
  • v písni Chléb škvarkový se opět zpívá o Řezníkovi
  • v písni Zuzany Navarové "Vřelé díky z pupku" je dokonce zmíněn Šoulet!
  • v písni Holka od naproti je zmíněn název kapely Jářku, což je předchůdce Šouletu
  • i v ostatních písních se nacházejí názvy cizích kapel, ale zatím ještě nebyly objeveny

Kromě těchto nesmyslných blbinek se v písních Šouletu nacházejí ještě následující seriózní blbinky:

  • píseň Autobusová kromě historické dokumentace vedení autobusových linek v roce 2013 obsahuje odkaz na píseň Suchého a Šlitra "Amfora, lexikon a preparát" a na lidovou odrhovačku "V restauraci U Lva"
  • píseň Holka od naproti se odkazuje na seriál Simpsonovi, kde hlášku o žaluziích použil Lenny

[editovat] Externí odkazy

  • [1] — oficiální (amatérské) stránky skupiny, jejich úroveň koresponduje s úrovní hudebního projevu
  • [2] — profil na Bandzone, kde je možné poslechnout si nejhorší anebo ještě horší kousky této pokleslé kapely

uncyclopedia