Štětí

Z Necyklopedie

Štětí, německy Wegstädtel (městečko u cesty), je malebná megalopole placatící se na okraji nejen zájmu investorů, ale i Severních Čech. Najdete ji na pomyslném průserčíku přímky MělníkLeitmeritz.

[editovat] Původ názvu

Dávní jazykozpytci se domnívali, že původ názvu města vznikl od slova Štěstí, poeticky upraveným pologramotným kronikářem. Samá voda, se štěstím nemělo toto město nikdy nic společného. Německá menšina nazývala toto místo podle toho, že vznikla na kraji silnice, po níž odpradávna proudil výnosný obchodní artikl - syntetická droga cukr. Jelikož ovšem s platností Benešových dekretů odtáhla tato menšina kamsi, snažili se lidé toto jméno počeštit.

I vznikl název Štětkovice, inspirován názvy obcí v blízkém okolí – Račice, Hněvice, Počeplice, Snědovice, Střížovice a zejména Radouň. Bohužel, jelikož spolek teréních pracovnic v sociální sféře na silnici E55 byl proti, ozvaly se i výrobny malířského náčiní, zkrátil název ješte méně oduševnělý kronikář na finální název Štětí. Aby byla legrace, nepřiložil k tomu žádné vysvětlení.

[editovat] Hospodářství

Štětí je hospodářsky činné. Tedy jak kdy. Kdysi dávno byl ve městě cukrovar, který zpracovaval řípu z přilehlých oblastí. Bolševik ale rozhodl, že cukru je dost a tak nařídil pěstovat papír. Ten se zde se střídavými úspěchy pěstuje dodnes.

Proto je také hlavní dominantou města továrna. Její název není důležitý, neboť se v nepravidelných časových intervalech mění, podle toho, kdo se ji zrovna snaží zruinovat. Od pádu komunismu ji vlastnili američané, rakušané, nejnověji cikáni od Říma. Místní obyvatelé ji stejně říkají Sepap jako kdysi. Tato zkratka je zkomoleninou Severočeské pípárny, národní podnik Štěstí.

Steti kasna.jpg

Štětská kašna na Novém náměstí jemně upozorňuje návštevníky na oblíbenou zábavu místních – opilství.

Steti noc.jpg

Ve Štětí to žije ve dne v noci.

[editovat] Obyvatelstvo a kultura v obci

Obyvatelstvo obce je převážně bílé, s lehkou příměsí hnědočechů a malých tmavých šikmookých obyvatel. Mezi hlavní atrakce patří samozřejmě hospody, jednou ročně pomsta všem hráčům na dechové nástroje, kteří povinně musí inhalovat sekundární produkty nejen z blízké elektrárny, ale i z pěstírny papíru. Toto mezinárodní setkání masochistů s úchylkou na trubky se zove FEDO.

V pravidelných intervalech sem zavítá taktéž cirkus a jiní potulní komedianti. Obsadí Mírové náměstí, vyvenčí koně, velbloudy, veverky, pudly a jiné zvěrstvo a k radosti za pár dnů místních odjedou. Podobně tak před volbami činí i Cirkus Bohoušek, z čehož má místní smetánka upřímnou radost, neb bývá zadarmo guláš.

Město Štětí taktéž usiluje o titul Zelené město, což se mu někdy i zdaří. Většinou, je-li v pěstírně papíru odstávka a vítr fouká od severu, takže lidé nemusejí šetřit cigarety vdechováním popílku z elektrárny na opačném konci.

V obci se nachází též školy. Celkem jsou tři: Jednička, Dvojka, Trojka a Speciální pro zvláště nadané děti. Nešťastnou náhodou Trojka a Specnas sdílí stejnou budovu.

[editovat] Doprava

Město má dvě (prvočíslo) nádražíhorní a dolní. Na horním je napsáno jméno obce správně, na dolním pro zmatení nepřítele visí cedule Hněvice. V jízdním řádu národního železničního dopravce se lze dočíst, že na horním nádraží staví i rychlíky. Tato informace ovšem vzhledem k příslovečné spolehlivosti ČD nebyla ověřena.

[editovat] Okolí

Na katastru obce se nachází několik zajímavých věcí. Například kanál, na kterém se veslaři pokoušejí umlátit vesly jeden druhého (skoro-obec Račice) a to zpravidla i s mezinárodní účastí. Je zde k nalezení též čistička odpadních vod, kalové pole a začátek předražené cyklostezky, která vede až do Mělníka. V obci se nachází i kostel, ale sic je většina obyvatel vírou nedotčená, průchodnost nic moc.

Při dobré viditelnosti je vidět v dálce hora Říp a též kopec Milešovka. Podíváme-li se směrem ku Praze, popatří oko naše na malebnou scenérii elektrárny Mělník, ležící v obci Křivenice, doručovací pošta Horní Počáply. Ano, je to vskutku veselý kraj. Jelikož však výše zmíněná památka leží již ve Středočeském kraji, dokazuje, že v zeměpise jsou Češi ještě slabší, než Sudeťáci.

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

13370m3Ř1CeBělá pod BezdězemBezprávíBenešovBezvěrovBílá HlínaBozkovBnL-StBBraškov-ValdekCítovČambuzyČernošiceČeské BudějoviceDobřejoviceDobruškaDolní BrusniceDolní VlkýšDomašínDomažliceDrahňoviceHolubiceHoršovský TýnHostiviceHoštice u VolyněHradubiceHrochův TýnecHumpolecChánovChebChomutovChrudimJablonecJílové u PrahyJindřichův HradecKameniceKameňákovKarlovy VaryKebliceKladnoKlatovyKlášterec nad OhříKocourkovKošticeKralupy nad VltavouLančkrounLiberecLitoměřiceMariánské LázněMechovMělníkMilevskoMladá BoleslavMostMšenoNečínNěmecký BrodNová PákaNové Město nad MetujíOpočnoOvčáryPakov nad JizerouPardubicePičínPilníkovPísekPitkovicePlzeňPráglPrahaPrachovicePrůhonicePředčaryPsojedyRokychcanyRudolticeŘíčanySezemiceStaré Město pod ZemlšutremSlanýStrakoniceŠtětíTáborTepliceTýn nad VltavouVarnsdorfVelké ZadkoviceVlašimVolyněVysoká PecÚstí nad LabemVerneřiceVlkánčiceZáchodskoZbecznikZbiroh

Moravstán
a Slizko:

AdamovBiskupiceBoskoviceBlanskoBrnoBrušperkBřezíBučoviceČunkovoDačiceDešnáDomašínGottwaldovHošťálkovyHulínChladnáChorniceIvančiceJavorníkJihlavaKarvináKladkyKnínice u BoskovicKopřivniceKruhový JičínKuřimLipník nad BečvouMalá VrbkaMistřoviceMoravská TřebováMoravské BudějoviceNapajedlaOlomoucOrlováOstrá nad PšenkavouOstravaProstějovPředčaryPustá PolomŘiťoviceSai-Ta-ViSmiloviceStudénkySvětlá u BoskovicШалинградŠumperkŠumperk - Peklo na zemiTelefončUherské HradištěUherský BrodVlčnovVyškovZnojmoŽdániceŽďár nad SázavouŽopyŽulová

Cizina:

AdamstownAktronovicaBerlínBratislavaBrixenBruselBudapešťDomašínDlážďanyFekete-VodérádFolkušováFuckingGothamHulánbátarKekésvárostárojvarány…Krung Thep Maha...LALlanfairpwllgwyngyllgo...MachačkalaMoskvaNeapolNový Jeruzalém…NevyslovitelnojeNew YorkPařížPrdelPrdelskSchengenSviňobrodUžhorodVídeňVyšná Diera pod Sráčom

uncyclopedia