Žárovka

Z Necyklopedie

Merge-arrows.png Tento článek se tematicky překrývá s článkem Pohlcovač tmy.

Žárovka
Žárovka.jpg

Stupeň ohrožení
běžný
Vědecká klasifikace
Říše: živočichové (Animalia)
Kmen: strunatci (Chordata)
Podkmen: obratlovci (Vertebrata)
Nadtřída: patkovci (Duarapoda)
Třída: věcy (Rébus)
Řád: stroje (Mechanica)
Čeleď: svítidlovití (Lucernae)
Rod: žárovky (Luxbulbnae)
Druh: Žárovka (Bulbus)
Binomické jméno
Bulbus thermalis

Žárovka je věc schopná vydávat světlo teplo a málo světla (světlo tvoří asi 8 procent výkonu). Někteří vědci tvrdí, že žárovka je živá, avšak to se zdá být spíše píčovina. Tvůrcem této podivnosti je Thomas Alva Edison.

[editovat] Vznik

Thomas Edison jednou takhle blbnul s elektrikou a schválně si zkusil co stane, když se dotkne vodiče pod napětím. Výsledkem pokusu byly jeho hořící vlasy a tak si Edison řekl, že když elektřina dokáže předměty, kterýma prochází tak silně [[gay|rozehřát], bude moci být použita i na výrobu světla. A protože některé rozžhavené věci (např. železo)) dokážou svítit, ale asi to bude muset být jiný kov než z kterého je jeho experimentální elektrický okruh. Nějaký s větším odporem.

Tak se kouknul po něčem kovovém, ale z odlišného kovu, co by mohlo mít větší odpor, dal to mezi dva dráty, z nichž jeden je pod proudem poleno. A stalo se hovno, drazí přátelé, jen se po chvilce z polena na jednom konci začalo hulit jak puberťáka, Edison se nasral, vzal poleno a hodil ho po tom pitomém plakátu co visel naproti němu a z kterého se musel učit ve škole nazpaměť ty zasrané dvoj- až trojpísmenné píčoviny, co nedávaj smysl. Plakát na něj po záasahu polenem spadl, povalil ho a najednou měl přímo před očima seznam kovů tlustej jako Tři mušketýři, najednou mu došlo, že to co ho ve škole zkoušeli naučit byly chemické prvky a tak si začal vypsané kovy shánět, dělat z nich dráty a když to udělal s wolframem, tak se najednou pěkně po rozžhavení pěkně rozzářil. Načež se rozzářil i Thomas Alva a tak si dál hrál ve své komůrce, zcela sám, potmě i ve dne, hrál si, až měl peřinu celou profuněnou a jak si tak s tím svým wolframovým vláknem hrál, dostal se až k žárovce.

[editovat] Popis

Žárovka je skleněná baňka hruškoidně-šišatého tvaru s kovovou nohou, vevnitř je skleněná tyčka, kterou procházejí 2 dráty a z této tyčky leze ještě několik podpěrek pro svítivé wolframové vlákno. V Žárovce je vakuum, tedy nic čili úplné hovno.

[editovat] Je žárovka živá?

Touto otázka, kterou si lámou vědci hlavu už pěkně dlouho. Vše začalo tak, že jeden vědec si chtěl vyměnit prasklou žárovku a stalo se to, že na stole připravená nová žárovka mu utekla ze stolu. Zkrátka když se otočil, byla někde pod stolem. Skeptici tvrdí, že se tak stalo, protože ten blbec drnknul do stolu a díky svému kulatému tvaru se žárovka vlivem fyzikálního zákona vektoru hybnosti a působením síly rozkutálela a vlivem gravitace spadla. V inteligentní vědecké společnosti se však stále vede o tomto spor a dělá se dodnes mnoho pokusů. Závěry jsou zajímavé, z nerovných povrchů se žárovka skutálí, a na rovných se krátce po položení také většinou alespoň malinko pohne. Vědci tvrdí, že skeptici jsou blbci a že toto je důkaz toho, že žárovka je živá, skeptici zas tvrdí že vědci jsou blbci a že za pohyb žárovky může gravitace.

[editovat] Rozmnožování

Obvykle se žárovky vyrábí v továrně, ale ve vědeckém institutu v USA na to dělali pokus na pohlavní rozmnožování žárovek. Položili na stůl 2 žárovky s tím, že je budou 24 hodin natáčet. Večer si na ně posvítili lampou s halogenovou minižárovkou, přes noc se vědátoři nudili a tak si začali na kameru točit blbosti. Při natáčení se jeden praštil o stůl a musel do nemocnice a udivení vědátoři si najednou všimli nečeho neuvěřitelného - na stole byly najednou 2 žárovky a jedna malá, k tomu žárovky při souloži shodili lampu stojící na stole tak, až z ní vypadla žárovka. Z této noviny se stala brzo bulvárová senzace, ale skeptici hned namítali, že ta malá žárovka vypadla z lampy, kterou ti blbci shodili, když vrazili do stolu.

[editovat] Potrava

Žárovka je velmi specializovaný tvor - žere jen jedno, a to elektřinu, kterou potřebuje k tomu aby svítila (případně k nějakému tomu rozmnožováníčku). Ale pokud je nepoužita, přežije o hladu i léta.

[editovat] Necykloverzita k živosti žárovek

uncyclopedia