Žirafa

Z Necyklopedie

Split-arrows.png Tento článek nemá skoro nic společného s článkem Žirafa čápovitá.

To je dobře, kdyby byly stejné, nebyl by důvod, aby se jmenovaly jinak.

Metla.png

Tento článek je potřeba pěkně dojebat a upravit.

Potřebné úpravy: Nedotáhnuté a nevypointované. Dalo by se úspěšně pracovat na vylepšení

Žirafa
Záchodová žirafa.jpg

Vědecká klasifikace
Říše: živočichové (Animalia)
Kmen: strunatci (Chrochtata)
Podkmen: savci (Mammalia)
Třída: sudokopytníci (Artiodactyla)
Řád: přežvýkaví (Rumunia)
Čeleď: žirafovití (Giraffidae)
Rod: žirafa (Giraffa)
Druh: žirafa (G.Camelopardalis)

Žirafa (Giraffa camelopardalis, rusky жирафа, albánsky gjirafë) je zvláštní druh savce patřící mezi sudokopytníky. Je poměrně hnusná.

[editovat] Popis

Žirafa, která nehafá, je celkově hnusná. Je velká, má 4 nohy s kopyty, na kterých obvykle nosí značkové boty. Má 1 hlavu na které má 2 až 4 oči podle toho, v jakém prostředí žije. Je možné zahlédnout i pětiokou žirafu, která ale velmi vzácná. Má dlouhý krk, které žirafě několikrát za život upadne a naroste jí nový i s hlavou. Nová hlava může mít jiný počet očí než ta původní.

[editovat] Výskyt

Žirafy se vyskytují nejvíce v Africe, ale také na Antarktidě, kde žije vzácná Žirafa Sněžná.

Sněžná žirafa.jpg

Vzácné žirafy sněžné

[editovat] Potrava

Žirafa sežere vlastně všechno od trávy až po batole. Nejčastěji se žirafy krmí cukrovou vatou s příměsí špenátu.

[editovat] Žirafí nemoci

Takzvaných žirafích nemocí je hodně. Například na obrázku vpravo je vidět, že tato dvouoká žirafa má málo vápníku. Poznáme to podle toho, že jazyk je zbarvený do bíla až bílošeda. Z toho můžeme usoudit, že je chovaná v zajetí. V přírodě žirafy vápník doplňují konzumací prdelitu, kterého se jim ale v zajetí nedostává. Nedostatek vápníku může způsobit, že se žirafě zlomí krk a pokud nedoplní vápník dříve, než než se dokončí její "krční cyklus" (cyklus upadnutí krku a následného obnovení) tak jí krk nenaroste a žirafa uhyne. Tohle je důvod nadměrného umírání žiraf. Některé zoologické zahrady už mají plné "žirafí jámy".

Giraffe Tongue.jpg

Žirafa s nedostatkem vápníku

[editovat] Trh se žirafím masem na Slovensku

O žirafí maso je největší poptávka na Slovensku. Slováci mají moc rádi nechutnou chuť žirafího masa. Abyste mohli prodávat žirafí maso na Slovensku, potřebujete "žirafí licenci", kterou je složité získat. Maso od těchto firem s licencí je ale moc drahé, proto existují "žirafí dealeři" kteří žirafí maso prodávají ilegálně. Největší producentem žirafího masa je somálská firma GiraFlesh.

Zirafi krk.png

Žirafí krk je skutečně nepraktický

[editovat] Vývojová stádia žirafy

První vývojové stádium žirafy je vajíčko. Samice obvykle naklade kolem 200 vajec. Z vajíčka se vylíhne malá žirafousenka, která se po týdnu zakuklí. Za pár dní se kukla zvětší na 2 metry, to je asi 200x více než byla velká původně. Z kukly poté vyleze malá a ohavná žirafa, co vypadá spíše jako žížala s nohama. Po 2 měsících se z této žížaly stane dospělá žirafa.

uncyclopedia
V jiných jazycích