Žralok obrovský

Z Necyklopedie

Žralok obrovský
Žralok obrovský 01
Žralok obrovský

Stupeň ohrožení
vzácný
Vědecká klasifikace
Říše: živočichové (Animalia)
Kmen: strunatci (Chordata)
Podkmen: obratlovci (Vertebrata)
Třída: paryby (Chondrichthyes)
Podtřída: příčnoústí (Elasmobranchii)
Řád: malotlamci (Orectolobiformes)
Čeleď: veležralokovití (Rhincodontidae)
Rod: žralok (Rhincodon)
Druh: žralok obrovský (Rhincodon typus)
Binomické jméno
Rhincodon typus
(Albert Einstein, 1898)

Žralok obrovský (Rhincodon typus) je velká 12m paryba. Má tmavě modré tělo a světlejší břicho. Ohon je dlouhý až půl metru.

Žralok obrovský je často přiřazován ke žraloku bílému (lidožravému). Od tohoto druhu byl však odlyšen až od roku 1898, kdy vědec Pičurin uspořádal hromadnou potápěcí akci, a Žraloka obrovského ze skupiny Žraloků lidožravých vyškrtl. Od žraloků lidožravých se totiž liší jak kostrou, tak tlamou, kterou má větší.

[editovat] Hrozba oceánů

Žralok obrovský patří, hned po žraloku lidožravém, nejen mezi nejvíce nebezpečné žraloky, ale také obyvatele oceánů.

Žralok obrovský žije převážně v Tichém oceánu, a ve Středozemním moři. Mezi jeho přední loviště patří veřejné pláže, při největším návalu. Proto patří mezi největší hrozby pláží u Středozemního oceánu.

Jeho celkový počet napadení člověka, se pohybuje kolem 9546,8 obětí za půl roku.

Dnes, ve 14:53, zazněl šílený křik z okolí severní pláže. Samozřejmě, že jsem se šel podívat, odkud a proč křik vychází. Když jsem došel k pláži, ústa mi spadla a hleděl jsem na moře zaplněné utíkajícími lidmi. Z jejich úst šlo slyšet něco jako obří žralok, a z vody se po chvílích vynořovala žraločí ploutev. Po šílené pohromě se zjistilo, že nestihlo utéct přibližně přes 100 lidí, což byla největší pohroma této pláže za celých šest let.

—Job Clarce, První zaznamená zpráva o napadení lidí na plážích, rok 1947

Shark water polo

Žraloci rádi hrají vodní pólo.

[editovat] Dnešní stav

V dnešní době, je tento žralok stabilizován na přijatelné množství: asi 10 000 žraloků ve Středozemním moři.

Je však jisté, že žralok obrovský bude hrozbou moří ještě minimálně dalších 50 let. Strach a panická hrůza s tohoto tvora však každým rokem přibývá, a tak můžete na hlavních stranách tisku číst každým rokem takovéto nadpisy:

  • Žralok obrovský měl na svědomí další životy...
  • Pláže mají dalšího nepřítele - žraloka obrovského...
  • atd.

uncyclopedia