היפו

Z Necyklopedie

Přejít na: navigace, hledání

היפו. סוג במשפחת הבהמותיים ובו מין יחיד

היפו גמדי

[editovat] תפוצה ומקום חיות

ההיפו נפוץ במערב אפריקה, בעיקר בליבריה, סיירה לאונה, גינאה וחוף השנהב. חי בנוחות ביבשה ובמים, ישן על הארץ אך נח בתוך המים. ההיפו פחות מותאם לסביבה מימית בהשוואה לבהמות.

[editovat] רבייה

בשבי ההיפו מסוגל לרבייה במהלך כל השנה. ההיריון נמשך כ- 204-184 ימים לערך, בסופו ממליטה הנקבה ולד יחיד במשקל 5300 גרם. הצעירים נמצאים בקרבת אמם, שמגינה עליהם בפני טורפים והשמש. הם מתקשים לנוע למרחק רב מבלי להיפגע ברגליהם. הגמילה נעשית בגיל 8-6 חודשים. ההגעה לבגרות מינית בגיל 4 שנים ותוחלת החיים היא כ-42 שנים.

[editovat] התנהגות

ההיפו הם יצורים יחידאים, הפעילים בעיקר בשעות הלילה. חיזור וגידול צאצאים הם הפעולות החברותיות היחידות בין הפרטים במין זה. הזכר מריח את צרכיה של הנקבה, וכך קובע כי נמצאת בתקופת ייחום. הוא מחזר אחריה 3-2 ימים בטרם ההזדווגות. המגע ביניהם בזמן החיזור, גורם לנקבה להפריש מעין חומר קצפי מעור גבה, שמאותת על הענותה לחיזור.

ההיפו שוכן בין שיחים סבוכים בקרבת נהרות, ביערות טרופיים. הם מסתתרים תחת מחסה בבוקר ובצהריים ומתחילים את פעולתם למציאת המזון אחר הצהריים. בחיפוש אחר מזון, הם משאירים אחריהם שובלי צמחייה דרוסה. בחיפוש אחר מזון בנהר, הם יוצרים תעלות.

[editovat] תזונה

התזונה של ההיפו מורכבת מחומר צמחי בלבד: פירות שנשרו מהעצים, צמחים מימיים, עשב ועלים. הם תרים אחרי מזון בים וביבשה, מ3 אחר הצהריים עד חצות לערך.

[editovat] המין והאדם

ציידים אפריקאים מתנכלים למין זה בשל בשרו הטעים. עקב היותו חיה יחידאית, פעילה בלילה ושקטה יחסית לגודלה, המין לא התגלה עד סוף המאה ה-19. עד לגילויו, היו באגדות העם של שבטי אפריקה, מיתוסים רבים הקשורים למין זה. קישורים חיצוניים

uncyclopedia