150

Z Necyklopedie

Praha autobus linka150

Linku 150 většinou uvidíte pouze z tohoto úhlu.

150 je pražská expresní autobusová linka jezdící mezi vršovickým nádražím a šmouláckou čtvrtí Modřany, jsou na ní většinou nasazovány autobusy značky Vrakosa. Její unikátnost spočítá v tom, že ji nikdo (kromě Chucka Norrise) neviděl zastavit tam, kde zrovna potřeboval. Podle expertů na hromadnou dopravu to souvisí s jejím omezeným nasazením způsobeným několika souběžnými linkami, např linky 139. Podle mnoha lidí se ale autobusy na této lince flákají.

Roku 2003 proběhla známá "stopadesátková stávka", ve které autobusy protestovaly proti nepřiměřenému psychickému vypětí způsobenému spory mezi cestujícími Šmouly, prasopsy a důchodci. Odborový předák Autobus Maximus si na Dopravním podniku vymohl, že pracovní doba linky 150 bude omezena na normální dny (aby měly autobusy o víkendu volno) od pozdního dopoledne do raného odpoledne (cca dvě hodiny denně). Dalším privilegiem stopadesátek je právo zastávkou projet, pokud autobusu přijde podezřelá nebo hnusná. Toto zahrnuje (ale neomezuje se na) zastávky na znamení a zastávky "občasné". V nestavění překonává stopadesátky pouze linka 165.

Autobuslinka150

Schematické znázornění jízdy linky 150 s prasopsy, důchodci a Šmouly.

Podle Dopravního podniku staví linka 150 na těchto zastávkách (většina lidí tomu nicméně nevěří):

  • Kloboučnická - jsou to Vršovice, ale kvůli velkému množství prasopsů s klobouky musela být zastávka přejmenována
  • Michelská - Ochotně a rychle jedeme k vám z Michle. Autobusy linky 150 jsou asi jediné, na které toto heslo sedí (není divu).
  • Hadovitá - místní silnice trpí závažnou formou křivice, takže autobusy většinou raději projíždějí.
  • Na Rolích - hmm..
  • Na Návrší - hromada hlíny před Kačerovem. V minulosti zde protestně nastupoval Gustáv Husák, který neuspěl se snahou přejmenovat Kačerov na Husákov.
  • Kačerov - přestup na metro, do autobusu se zde většinou nahrne hromada důchodců
  • Po cestě linka 150 automaticky ignoruje zastávku Michelský les, protože chce stihnout zelenou na semaforu u nemocnice.
  • Nemocnice Krč - zde vystoupí všichni důchodci a lidé, kteří mají alespoň nějaký rozum. Dále jezdí pouze šílenci a Šmoulové.
Zastavkalhotka praha

Na Lhotku si stopadesátky daly nápis Mimo provoz, aby tu nemusely stavět.

Po této zastávce se totiž linka 150 přepne na expresní mód (pokud v něm už nebyla) a i přes zoufalé pohledy desítek cestujících autobusy ignorují všechny zastávky po cestě, řidiči se při jízdě touto oblastí obvykle potutelně uchechtávají. První tři zastávky (Zálesí, Sulická, Novodvorská) se ignorují bezpodmínečně, další tři (Lhotka, Sídliště Lhotka a Hasova) mají občas štěstí.

Sidlistelhotka praha

Zastávka takzvaně "občasná". Linka 150 tu staví "občas".

  • Labe - po několika kilometrech zběsilé jízdy zde autobusy vypínají expresní mód. Zastávku pojmenovali severočeští nacionalisté, kterým nestačí šíření jejich bludů o vtékání Vltavy do Labe (každé malé dítě ví, že se Labe vlévá do Vltavy), ale touto nenápadnou agendou se snaží Pražany přesvědčit i o tom, že Prahou dokonce řeka Labe protéká.
  • Družná - zastávka uprostřed pole, kde je jeden panelák. Z nějakého důvodu tu všichni, kteří ještě v autobuse jedou vystoupí. Dál jezdí pouze Šmoulové.
  • Tylova čtvrť - když Dopravní podnik přemýšlel, jak tuto zastávku pojmenovat, zaslechl hádku dvou Šmoulů o tom, kdo má rozčtvrtit vola na večeři. Ve zvolání jednoho Šmouly "ty čtvrť vola" prohodili písmena a vzniklo "Tylova čtvrť".
  • Poliklinika Modřany - konečná stanice, kde vystupují Šmoulové a Šmoulinka. Taťka šmoula jezdí autem.

Při cestě nazpátek má linka 150 o zastávku navíc, zhruba 20 metrů od Polikliniky Modřany musí autobus zastavit na místě pojmenovaném Čechova čtvrť, kde nastupuje v průměru jeden člověk denně. Tento člověk je Vladimír Čech, který si zastávku prosadil, aby nemusel chodit čekat na autobus se Šmouly. Opačným směrem zde autobus nestaví, pan Čech se totiž vrací domů večer (kdy už jsou autobusy linky 150 pochopitelně doma) turbošalinou.

V autobusech v minulosti probíhaly časté potyčky mezi prasopsy nosícími klobouky, Šmouly s čapkami a důchodci s debilkami na hlavách. Důchodci opakovaně uráželi Šmoulí čapky jejich přirovnáváním ke kondomům. Prasopsi v autobuse zase prosazovali přednostní právo sedadla pro nositele klobouků. Dopravní podnik se proto rozhodl, že na linku nasadí speciální autobusy rozdělené mřížemi na tři části. Šmoulové však nadále protestují proti diskriminaci a chtěji přejmenovat zastávku Kloboučnická na Šmoulácké nádraží a přešmoulovat všechny autobusy linky 150 na šmoulovo.

[editovat] Externí odkaz

Linky městské dopravy v Praze editovat 
1 | 7 | 9 | 12 | 14 | 18 | 22 | 41 | 140 | 150 | 174 | 177 | 200 | 666 | A380 | Metrolinka | L1 | X-A | X-B | X-22
šde  
ROPID
Bus jede jinam Dopravci

ArrivaČeské dráhyČSADČSAD KladnoDP PrahaICOMRopid

JirkaPar Krtek

D (linka metra v Praze)Depo HostivařDolínkoidaChalupoidaJulča z metraLetňany (stanice metra v Praze)Metro do každé domácnostiMetrolinkaMetrem do BohnicPoslanecké metroPražské metroŠkoda 6MtWaldorfská škola (stanice metra v Praze)Zámky (stanice metra v Praze)

Zastavkalhotka praha Autobusy

X-AX-BX-22150174177200666Karosa C 954EIrskýbusSORVrakosa

Nehoda-tramvaj Električky

Automatizace tramvajové dopravyPorschetra1791214182241

BabaZMetra Ostatní

Blíž PražanůmDoprava v PrazeEsko PrahaFordCityJízdenka pražské hromadné dopravyLítačkaNejdůležitější trať v PrazeNádraží Praha-HolyněNízkopodlažní tramvajOpencardPrázdninový provozSeznamka v pražské MHDUbliž PražanůmVertikální chrlič intelektuálůZastávka na znameníŽabotlamA380L1

uncyclopedia