Abba

Z Necyklopedie

Abba
ABBA

Švédská skupina ABBA (zajímavost: název skupiny se čte pozpátku úplně stejně jako od začátku) vznikla roku 1972. Název si skupina vybrala podle izraelského diplomata a politika Abba Ebana. První dva roky jejího působení stály za starou bačkoru. Teprve v roce 1974 prorazili výhradně zásluhou Járy Cimrmana a jeho Eurovize. Protože si vzpomněli na rok svého vzniku, složili ódu na aféru Watergate . Díky slušivým oblečkům a Björnově snaze podpořit komunismus kytarou ve tvaru mnohocípé hvězdy (Björn přesně nevěděl, kolik těch cípů hvězda má mít, tak jich tam měl pro jistotu víc) se jim podařilo prorazit i ve Východní Evropě. Není náhodou, že je to rok, kdy bylo otevřeno Pražské metro.

[editovat] Členové

Zadek
Agnethino neodolatelné pozadí
  • Agnetha Fältskog (*5. 4. 1950, Jönköping)
  • Björn Ulvaeus (*25. 4. 1945, Göteborg)
  • Benny Andersson (*16. 12. 1946, FernetStockholm)
  • Anni-Frid Lyngstad (*15. 11. 1945, Björkasen, Norsko)
  • Stig 'Stikkan' Erik Leopold Anderson (25. 1. 1931 - 12. 9. 1997, Hova) - ten pátej od Abby - viz 3. foto shora - je to ten vykuk, co vykukuje za Agnethou

Agnetha, jako majitelka nejvíc sexy zadku v Evropě, dohnala Björna až před oltář (chtěli se původně vzít v Pražském metru, okolnosti se ale spikly proti nim a byli nuceni se vzít 2 roky před otevřením onoho). Benny pekl s Frídou, ta ho ale donutila si ji vzít až v roce 1978 (svatba měla proběhnout v Petřínské lanovce, tato však - ó jak neobvyklé - byla zrovna mimo provoz).

[editovat] Alba

Abba y papa
  • Ding Ding (1973)
  • Watergate(1974)
  • ABBA (1975)
  • Ar Rival (1976)
  • The Album (1977)
  • Volezlej Vous (1979)
  • Súvapá Džůvapá (1980)
  • Vizitýři (1981)

[editovat] Písně

..a mnoho dalších

[editovat] Světové úspěchy

ABBA 2008 Av Daniel Ahs
Madonna Mia, kdo si mě teď vezme

Díky Freddiemu se Dancing Queen dostala na vrchol všech světových hitparád včetně amíkovské. Do britské TOP 10 se dostali 19x, z toho 9x na první místo.

Téměř všechny songy napsali Björn s Bennym (s výjimkou "A ty se ptáš, co já", z pera tety Heleny). Po pár letech skupině společné soužití začalo lézt poněkud na mozek. Nevěděli co s prachama, nakoupili pár ostrovů, zahanbili svými příjmy automobilku Volvo, porozváděli se a v roce 1982 se na všechno vykvajzli.

V současnosti se znovu prodrali na přední příčky hitparád díky zfilmovanému muzikálu "Madonna Mia, kdo si mě teď vezme" z dílny dermatoložky Kateřiny Johnson & Johnson, Ph 5,5 (za povšimnutí stojí, že jde o dvě prvočísla za sebou).

uncyclopedia