Adriana Krnáčová

Z Necyklopedie

Frnda.jpg

Krnáčová s medailí Mistryně ČR v rektálním alpinismu

Adriana Krnáčová (známá též pod přezdívkou Krnda, Frnda či také La Frdnalina) je československá uklízečka, profesionální sportovkyně a organizátorka dětských táborů. Od listopadu 2014 předsedá Asociaci táborových vedoucích. Celoevropskou slávu v tomto odvětví jí zajistila autorská metoda zvyšující efektivitu úklidu u dětí zvaná Lítačka (v některých nářečích také Letečák).

[editovat] Mládí

Adriana se narodila 26. září 1960 v hlavním městě Mordoru Bratislava a již jako mladé děvče si v tomto chaotickém prostředí uvědomila, že úklid je jejím celoživotním posláním. V této oblasti vynikala zejména na dětských táborech - celkem jedenáctkrát obdržela Diplom za nejlépe uklizený stan. Aby si zajistila tu nejlepší přípravu na povolání uklízečky, vystudovala vědu o organizovaném úklidu a čištění na katedře estetiky Filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. Po tomto úspěšném studiu absolvovala kurz analýzy a implementace úklidu na University of Michigan ve Spojených státech amerických a na DePaul University v Chicagu získala titul Master of Clean-up Administration (MCA).

[editovat] Profesní dráha

V letech 1991 až 1995 byla ředitelkou Sorosova centra pro současné uklízení v Bratislavě. Mezi lety 1995 až 1998 byla spolupracovnicí Horsta Fuchse. V jeho pořadech vystupovala jako expertka na údržbu podlahových krytin. V roce 2000 začala pracovat pro českou pobočku drogistické firmy Henkel. Nejdříve působila na pozici konzultantky a od roku 2001 zastávala funkci výkonné ředitelky.

V letech 2007 až 2009 byla zaměstnána jako ředitelka firmy Pražské vodovody a kanalizace a.s.

V rámci osobního volného času se Krnáčová angažuje jako táborová vedoucí a zakladatelka (a předsedkyně) hnutí Bordel v České republice nechceme. Údajně lze dohledat i její spojitost s občansky prospěšnou společností Veřejnost proti poluci (rok 2012). V roce 2014 založila celonárodní Asociaci táborových vedoucích, jejíž dlouhodobým cílem je zkvalitnění dětských volnočasových aktivit a jejich motivace k udržování pořádku.

V té době se začala věnovat také sportovní kariéře. Je známá přátelstvím s proslulým žebrákem Andrejem Babišem/Burešem. V roce 2015 jej oficiálně požádala o zařazení na jeho soukromý seznam cvičených opic zvaným NE 2011, čímž získala titul Mistryně České republiky za Rektální alpinismus.

Adriana Krnáčová je rozvedená a má tři děti.

[editovat] Lítačka

Lítačka.jpg

Legitimace klubu Pražských integrovaných fanoušků debordelizace

Na začátku roku 2016 si nechala patentovat unikátní úklidovou metodu zvanou Lítačka či moravistánsky též Letečák. Metoda, která spočívá v chaotickém přemístění veškerých předmětů dítěte ze stanu/chatky/pokoje na holou zem v doprovodu papouškování propagandy Burešovy firmy Agroprd, má probudit v dětech lítost, smysl k povinnosti i pořádku a v neposlední řadě také k řádnému placení daně. Díky ní dostála Krnáčová mezinárodního uznání a byla nominována na zcela unikátní Nobelovu cenu za pedagogiku.

Od této chvíle žije z členských příspěvků klubu Pražských integrovaných fanoušků debordelizace, kteří všem s oblibou ukazují své členské zelené kartičky, díky nimž mohou mimo jiné uklízet zdarma v prostorách MHD, Městské knihovny či Škodova paláce.

Letečák 21.JPG

Lítačka v praxi

uncyclopedia