Alexandr Veliký

Z Necyklopedie

RedDwarf2 „Ve svém dřívějším životě jsem byl u Alexandra Velikého eunuchem“
Rimmer, epizoda 14 - Trosečníci
Alexanderstatue

Alexandr Veliký ve věku 40 let

Alexandr-empire

Oblast působení Alexandra Velikého

Alexandr Veliký byl významný bojovník za práva liliputánců v oblasti východních Čech.

[editovat] Život

Alexandr Veliký se narodil někdy v první polovině osmnáctého století. Přesnější datum bohužel není známo. Místem narození byla tzv. Vila VyVolených.

Jméno Alexandr mu bylo určeno tak jak to mnohdy bývá již před narozením. Přezdívka Veliký vznikla až poté, co Alexandr ve věku 35 let měřil 129 cm.

Po pobytu ve Vile přišel Alexandr v rámci bojů v Tatrách s ostatními z VyVolených o obě paže.

[editovat] Bojovník za práva malého lidu

Alexandrovci

Alexandr založil svůj vlastní pěvecký sbor, kde zpíval první tenor

Vzhledem ke své malé výšce se Alexandr během svého života dočkal mnoha příkoří, což vedlo k tomu, že zhruba kolem roku 1856 založil organizaci "Mužstvo za Emancipaci Nezávislé Zakrslé Autonomie" (MENZA) a pokusil se odtrhnout část východních Čech od zbytku státu. Spolu se svým spolubojovníkem a jediným dalším členem MENZY Františkem Palackým vedli zhruba tříletou partyzánskou válku v oblasti východních Čech.

Po neúspěšném pokusu o vyloupení místní drůbežárny a tím zastavení přísunu vajec na český trh byl lapen a spolu s Františkem Palackým vyhoštěn na ostrov Elba v Severním moři.

[editovat] Vyhnanství

Během svých posledních let života na ostrově Elba se věnoval skládání básní. Mezi známé dílo patří: Písně komické (1862), Bez rukou se netleská (1865) a sbírka Severní vítr je krutý (1870-1874).

uncyclopedia