FANDOM

Známé funkceEditovat

Klávesu Alt zná asi každý uživatel Windows jako užitečného pomocníka pro spuštění některých akcí. Známé jsou například zkratky:

Alt + Tab, otevírající jiné okno,

Alt + F4, která otevřené okno pro změnu zavře, nebo

Ctrl + Alt + Del, která po několikanásobném stisknutí počítač restartuje. Při troše štěstí.

Méně známé funkceEditovat

Alt údajně znamená alternative, tedy alternativa. Tím se myslí, že jeho pomocí můžete napsat spoustu různých znaků, písmenek, čísílek a všemožných jiných věciček, které na klávesnici napsané nenajdete. Jenže...musíte vědět, co všechno spolu s Altem zmáčknout. Jo a aby toho nebylo málo, je třeba rozlišovat pravý alt (někdy kdovíproč označován jako Alt Gr) a jeho zlé dvojče levý alt. Ten umí to a ten zas tohle.

Například stisknutím Alt Gr + W vytvoříte takovýhle nádherný znak: |. Další alternativní symboly nejsou příliš známé a předávají se z generace počítačových maniaků na generaci další, ještě více maniakální. Proslýchá se například, že stisknutím Altu a jisté kombinace znaků na alfanumerické klávesnici jedinou zkratkou napíšete 666 krát číslo 666 či skutečné jméno boží.

Téměř neznámé funkceEditovat

Pomocí klávesy F13 můžete nastavit další funkce Altu. Když spolu s klávesou F13 stisknete určitou číselnou kombinaci, lze pro Alt nastavit funkce:

  • ALTernative universe - přemístí místnost, kde se uživatel nachází, do paralelního (alternativního) vesmíru.
  • ALT (z německého slova starý=alt) - provede u náhodně zvolené věci v dosahu časový posun o deset let. Nedoporučuje se spouštět víckrát za sebou.
  • ALTamira (dle známé jeskyně ve Španělsku) - teleportuje uživatele do nejbližší jeskyně.
  • ALTaj (dle známého pohoří v Asii) - teleportuje uživatele do nejbližších hor.
  • ALTer ego - aktivuje v uživateli skryté stránky osobnosti, neboli spustí pana Hyda.
  • ALTruismus (=postoj a jednání, které sledují prospěch druhého člověka ) - vyčerpá váš bankovní účet, odešle vaše hesla na všechny emaily ve schránce, spustí všechny elektrické spotřebiče v domě a ujede s vaším autem.