Arogantin

Z Necyklopedie

Arogantin.jpg

Čerstvě vytěžený arogantin se chystá na svůj transport do pražského hradu

Arogantin, latinsky Arogantium, značka An Jde o jeden z prvků Meresjevovy periodické soustavy prvků. Povahou je to nekov bez zápachu. V pevném stavu má bleděmodrou nebo lehce našedlou barvu. Je mdlé chuti. Za normálních podmínek nevytváří plynnou ani kapalnou formu. Po požití silně ovlivňuje psychiku člověka. Je masově zneužíván mezi politickými špičkami a spekuluje se, že není na seznamu nebezpečných látek pouze proto, že za jeho distribucí stojí Chuck Norris.

[editovat] Chemické vlastnosti

Hulvatit.jpg

Hulvátit připravený k balení do tobolek

Je to prvek relativně stálý a s anorganickými sloučeninami netvoří žádné významné a časté sloučeniny s výjimkou arogantitu (AnO2,011). Jako arogantit je rozpustný ve vodě. Důležité jsou jeho reakce s alkoholem, který silně zesiluje jeho ovlivňující stránku.

An + 2 C2H5OH → (C2H5O)2An + H2

[editovat] Využití

Používá se jako léčivo, které zvyšuje vrozenou aroganci u některých skupin obyvatelstva. Chemicky upravená a zesílená forma se nazývá Hulvátit. Používán bývá převážně některými politiky, úředníky, lékaři, právníky, soudci a učiteli. Ale použití nalezl i u jiných povolání. Jeho zajímavá reakce s paroubkiem je předmětem zkoumání a je nejlépe sledovatelná v parlamentu.

[editovat] Výskyt

Volně v přírodě jako nerost Arogantit (AnO2,011) nebo i jako čistý prvek. Jeho zvýšená koncentrace byla zjištěna v Praze a v Německu, které je jeho největším vývozcem a zároveň zpracovatelem. V nejbližší době se plánuje výstavba rafinerie na tvorbu hulvátitu i v Praze.

Ložiska arogantitu se nacházejí také v jižní Americe, jak vypovídá název státu Argentina (zkomolená verze původního označení Arogantina). Arogantin tu svého času užívali zejména představitelé armády, kteří zastávali názor, že demokratičtí politici nedokáží zemi řídit dostatečně dobře.

Chemistry.png Prvky
hliník
Al
arogantin
An
zlato
Au
bursík
Bs
uhlík
C
měď
Cu
debilit
Db
drtík
Dq
gentellur
Gn
vodík
H
hoaxium
Hx
chrastík
Chk
paroubkium
Pk
polonium
Pl
prdík
Pd
prudík
smrdík
Sd
stalinium
St
tvrdík
Tu
vakuum
Va
womanium
Wo
noobium
No
potěmkinium
Pn
imbecilit
Im
dusík
N
kyslík
O
selen
Se
rozvodík
ROH
zemanium
Ze
transprdan
Tp
světlan
Lm
Bortlium
B
Ununpolium
Uup
Euran
Eu
uncyclopedia