Automatizace tramvajové dopravy

Z Necyklopedie

Automatizace.png

Automatizace zahájena!

Windows v tramvaji.jpg

Pražané jsou v bezpečí, tramvaje ovládá moderní technika, a to jak hardware, tak software.

Projekt Automatizace tramvajové dopravy jest v současné době významným počinem Dopravního podniku, který se rozhodl jednak snížit náklady na lidské zdroje a jednak si také vylepšit svojí chatrnou pověst.

V současné době jsou náklady na obsluhu jak vozů metra, tak i tramvají, nebo autobusů velmi vysoké. Vzhledem k tomu, že strojvůdců metra není zas tak moc a řidiči autobusů se uživí i bez Dopravního podniku (díky např. Hotlineru, Volánbuszu nebo Student Agency), bylo rozhodnuto, že podobně, jako skončili kdysi průvodčí, bude nyní do historie postupně odepisována i profese řidičů tramvaje.

[editovat] První vlaštovka

S velkolepou akcí začali ve Vozovně Motol, kde zkušebně a za plného provozu vypravili tramvaj s plně automatizovanou obsluhou. Experiment se podařil; tramvaj ujela asi tři zastávky, než se z neznámých důvodů zastavila. Nešťastnou náhodou ovšem nebyli informováni ještě přítomní (a brzy nahrazení) řidiči, kteří se mylně domnívali, že jim ujela tramvaj. Jeden z nich se na kole za tramvají vypravil, a z hrůzou v očích se pokoušel zběsile jedoucí stroj dostihnout. Otázku, jak nastoupit do rozjeté tramvaje z kola se Vědeckému týmu Necyklopedie sice vysvětlit nepodařilo, nicméně se spekuluje o různých možnostech. DP Praha se již řidičům omluvil, a upozornil je, že je bude o dalších pokusech předem informovat, aby věděli, kdy mají s tramvají jet a kdy ji naopak mají nechat jet samotnou.

[editovat] Úvahy do budoucna

Další vozovnou, která je vhodná pro experimenty je Vozovna Kobylisy. Dopravní podnik počítá i přes snahu o informovanost s panikou řidičů, proto škodolibě (stejně jako v případě Motola) vybírá vozovny, které se nacházejí na kopci nad městem. U Motola se podařilo tramvaj rozjet i díky slušnému kopci z vozovny dolů, v případě Kobylis může vůz jet až k Vltavě, avšak vzhledem k prudkosti klesání je otázkou, jestli tam vůbec ještě dojede po kolejích, či to prostě nevezme někudy zkratkou.

Z technického hlediska jsou pro automatizaci provozu nejvhodnější vícečlánkové tramvaje, které díky své velké váze dokážou při jízdě z kopce vyvinout i slušnou rychlost. Počítá se s tím, že tramvaj bude vyslána z vozovny z kopce, projede centrem a při stoupání do kopce někde na druhé straně Prahy zase zpomalí, až se na konečné zastaví. Potom budou moci nastoupit lidé, vůz se opět spustí z kopce a tak dále až budou všichni spokojeně přepraveni do svých cílových destinací. Otázkou zůstává ještě přestupování při vysoké rychlosti v centrálních částech města, ale i tuhle záležitost Dopravní podnik řeší. Údajně nahráním nového hlášení s obsahem "Nezastavujeme, máme zpoždění a nepřibrzdíme".

šde  
Šaliny
Šalina na biopalivo nulté generace, nevyráběné z obilí

Automatizace tramvajové dopravyBojová šalinaBojová šalina T3XFordCityLokalka v OstravěNízkopodlažní tramvajPorschetraRebešovický nadsvětelný koridorŠalinŠalinaŠalina NecyklopedieŠalinovníkŠalinkartaŠalinokoptéraŠkoda 6MtŠkoda 13TTramvajová doprava v Novoperdelkinskotěrkenskaněvskoje-NevyslovitelnojeVozovna PisárkyX-AX-B1791214182291

uncyclopedia