FANDOM

Bílápaní3
Bíla slecna
Maribilapani

Bílá paní, vlastním jménem Perchta z Rožmberka, byla jihočeská šlechtična, známá pěstitelka marihuany, zakladatelka Ku Klux Klanu.

Mládí Editovat

Dětství prožila v Prachovicích, kde její rodiče vlastnili panství proslulé výrobou cementu a betonu. Tamní cementárna byla jejím nejoblíbenějším místem. Vzhledem k velkému množství cementu ve vzduchu získal její obličej záhy charakteristickou bílou barvu, která stála u zrodu její přezdívky. Cement jí také způsobil astma, takže v pozdějších letech raději chodila ven v noci, kdy je čerstvější vzduch. Své plíce se pokoušela léčit různými bylinami, nejlépe se osvědčila marihuana.

Ve dvaceti letech byla provdána za známého jihočeského velmože Petra z Rožmberka. Zatímco její manžel se v Praze věnoval politice, ona se stala správkyní jeho rozsáhlého dominia. Nejvíce se snažila o pozvednutí zemědělství. Pozvala na své statky věhlasné odborníky (např. Pičurina) a zaváděla Agrární program bolševiků. Ovšem reakční poddaní (tzv. kulaci) se bránili zavádění novinek, a tak je o přínosnosti těchto metod musela přesvědčovat za pomoci cepu.

Činnost Editovat

Zvláštní pozornost věnovala pěstování marihuany, kterou potřebovala k léčení svých průdušek. V Temelíně shromáždila nejlepší zemědělce ze všech rožmberských panství, aby tam pod jejím dohledem seli, okopávali, pleli a zalévali tuto plodinu. Těmto zemědělcům (tzv. družstevníkům) se dokázala náležitě odměnit. Poskytla jim mimořádná privilegia, odměňovala je velkými obnosy peněz, jejich domy nechala zdobit růžemi, dávala jim med a sama jim pekla koláče. Není divu, že ji pak poddaní měli velice rádi. U temelínského zámku si nechala také postavit věže, ve kterých mohla nerušeně inhalovat. Často bývala spatřena, jak v noci, za úplňku, obcházela po ochozu.

Smrt a posmrtná zjeveníEditovat

Bílápaní1
Bílápaní2

Když zemřela, celý kraj pro ni truchlil. Nejvíce ovšem temelínští družstevníci. Záhy se roznesla zpráva, že se v noci zjevuje v Temelíně i na jiných jihočeských hradech a zámcích. Lidé putovali do Temelína, aby ji mohli spatřit. Oblékali se do dlouhých bílých rouch a vysokých špičatých bílých čepců, stejných, jako nosila ona. Netrpělivě čekali na půlnoc, kouřili marihuanu a snažili se ji přivolat pomocí otáčení hrnečků na mléko uchem doprava pod ultrafialovou lampou o půlnoci. Když se znovu zjevovala, začaly se na mnoha místech shromažďovat skupiny těch, kteří ji uctívali ještě více než Pannu Marii.

Tak vznikl Ku Klux Klan.

Potomstvo Editovat

Perchta porodila 15 dětí (navzdory tomu, že tehdy ještě neexistovaly Jihočeské matky), z nichž se 9 dožilo dospělosti. Její potomci se spříznili (popřípadě sprznili) se všemi významnými šlechtickými rody (a také s mnoha nešlechtickými rodinami). Mezi její potomky patří například:

(Uvádíme jenom ty z pohledu Necyklopedie významné.)