Bach

Z Necyklopedie

Digitální fotoaparát Temuto článku sa nedostává fotka. Kdo béváte het, bléskněte to.

Bach je univerzální léčivý zábal, který se používá při různých příležitostech.

„Dávej si na to bacha!“

- lidové rčení

[editovat] Původ označení

V současnosti jsou rozpracovány jazykozpytci dvě verze, které se navzájem vylučují a proto je potřeba dalšího výzkumu.

První verze je postavená na shodě názvu přípravku se jménem autora. Zde nacházíme paralelu s označením zábalu Priessnitzova zábalu podle kapely Priessnitz, jež dobyla proslulosti zejména priessněním malých dětí. Hledáním v análech a matričních knihách byl ovšem nalezen toliko jakýsi podřadný drnkálista a hráč na horizontální strunné nástroje Johan Sebastian Bach, což ovšem teorii nevyvrací, leč alespoň slušně nabourává.

Druhá verze tvrdí, že se jedná o čechismus a je to o slovo typicky české. Viz staročeské "Buřt" a jeho německý překlad "Wurst". Ve prospěch této verze hovoří německý ekvivalent "Obach" a ustálené spojení "Bacha! Bachař!", které je totiž adekvátní zvolání příslušníků americké armády "One Down! Medic!" (český překlad: "Jeden dolů! Dochtor!"). V tomto případě by ovšem slovem, ze kterého se označení vyvinulo bylo s největší pravděpodobností slovo "Buch".

Logickým vývodem zjistíme, že lékař přikládající zábal se označuje Bachař. Kdo takového lékaře potkal, zcela nepochybně potvrdí, že již jeho přítomnost snižuje tenzi a navozuje mezi pacienty v ústavu tolik žádaný klid a mír.

[editovat] Složení a účinná léčba

Díky expiraci patentové ochrany tohoto léčivého přípravku je možné používat běžně dostupná generika. Aby byl však léčivý účinek zachován, je nutno dodržet pro jednu dávku alespoň zhruba následující složení:

  • 10g krutoúsměvu nebo nasraninu
  • 20g pendrekidu (možno s vysokou účinností nahradit obuškonem)
  • stopové množství samotkionu, který zde slouží jako katalyzátor chemické reakce

Léčbu je možno vhodně doplnit skotskými střiky a elektroléčbou, kdy dochází k úplnému zklidnění organismu na dlouhou dobu.

uncyclopedia