Blíževizna

Z Necyklopedie

Blíževizna je označení pro poznámku pod čarou číslo jedna, jež obvykle začíná slovy Blíže viz na. Jejím účelem je jednak ukázat, jaký má autor přehled o odborné literatuře, dále je vhodná k citování dalších vlastních publikací a také k zviditělnění autorových přátel a těch, kterým se chce zalichotit.[1]

  1. Blíže viz na zásadní článek Poznámka pod čarou na Necyklopedii. Zde je možné najít také celou řadu dalších studií zabývajících se tématikou vědeckých publikací, citací a impaqktních faktorů. Například Odborník na slovo vzatý, Akademické tituly, Paleologariasmologie, Dvoutisící článek a mnohé další. Blíževizna bývá obvykle umístěna za prvním odstavcem textu a zabírá celý zbytek první strany, v lepší případě zasahuje i do další. Užívá se zejména v odborných a vysoce odborných statích. Příkladné užití blíževizny na Necyklopedii zatím doložit nemůžeme, a tak alespoň doporučujeme články, kde je hodně poznámek pod čarou, jako např. Konservatismus či T. G. Masaryk. Jisté je, že blíževizna byla vymyšlena velmi dávno a vyskytuje se i ve starých knihách. Doporučujeme například České dějiny od Václava Novotného z roku 1912.
uncyclopedia