Blansko

Z Necyklopedie

„Okres Blansko má unikátní prostředky, jak řešit jakoukoliv vládní krizi: Je to skoro půldruha sta metrů hluboká propast Macocha.“

- Miloslav Ransdorf
Blansko (německy Blanskostadt; anglicky Blanskou; mongolsky New Ulaanbaatar) je ďoura ležící ve hrozné ďouře. Má 20000 obyvatel, z toho asi 30000 Mongolců. Úředními jazyky jsou čeština, mongolština a vietnamština.
Vez

Znak města

[editovat] Vznik ďoury

Historikové se nemohou shodnout, jak ďoura vznikla. Jsou ale dvě nejpravděpodobnější možnosti:
a) Adolf Hitler testoval atomovou bombu společně se strojem času, a tak ji přenesl do minulosti a nechal ji zde vybuchnout.
b) Z nebe padaly obří písmena a na Blansko dopadlo V. Někteří historici, ale tvrdí, že to bylo dvojité V (W); mohlo to být ale i A otočené vzhůru nohama.

Teorie o přirozeném geologickém vzniku jsou vyprávěny pouze ve vědeckých silvestrovských programech jako zcela nepravděpodobné.

[editovat] Městské části

Mongolian Reindeer

Typický obyvatel města Blanska v národním kroji při národopisných slavnostech

Mongolsko - dříve nazýváno jako Zborovce, naprosto osídleno Mongoly.
Sever - sídliště na východě města.
Písečná - stojí na písku. Jako jediného sídliště v Česku je jeho součástí i kravín, navržený Ing. Šamonilem (v dobré vůli doufal že tam budou pěstováni zakrslí králíci).
Staré Blansko - tam jsou nejnovější domy.
Bronx - cigánské ghetto.
Podlesí - leží pod Nadpodlesními lesy.
Klepačov - leží na kopci, fouká tam vítr. Uvažuje se o přejmenování na Evovaškov.
Horní a Dolní Lhota - jako každé správné město máme vlastní Lhotu. Dokonce dvě. Natáčela se zde část filmu Honzíkova cesta.
Spešov - i Blansko mělo sídlo kam uschovat norky, raději se odpojili...
Lažánky - původně dělnická obec v blízkosti fabriky, nyní odstrašující čtvrt s náměstíčkem upraveným pro výcvik jízdy terénních vozidel.
Arnoštovo údolí - stávaly zde strojírny vyrábějící turbíny, nyní se zde dosud v ještě zcela nezchátralých budovách vyrábějí pasti na myši a ve slévárně se odlévají kola k bojovým šalinám. Jedna z nejlépe upravených částí města. Kolem silnice se pěstuje ušlechtilý plevel, který je ozdobou pro turisty při příjezdu do Moravského krachu.
Olešná - vesnice s vyhlídkou na Blansko.
Těchov - je zde zasazen děj známé knížky O letadélku Kakáněti.
Hořice - proslavila se lyžařskou sjezdovkou, připravuje se výstavba lanovky, která bude největší a nejmodernější nejen v Česku, ale i v celé Evropské unii.
Češkovice - má hotel, který návštívil Václav Klaus.
Obůrka - bývala zde vyhlášená hospoda. Ta sice stojí, ale už není tak vyhlášená.

[editovat] Slavní rodáci

Ludvík Daněk - má i vlastní ostrov (to má dneska málokdo), ale nikdo už neví co udělal.
Yvetta Hlaváčová - přeplavala tam a nazpátek kanál.
Eva a Vašek - největší české hvězdy, bydlí v městské části Klepačov.
Rudolf Barák - komunistický politik.
Michal Babák - poslanec Věcí veřejných, který se ale celorepublikově proslavil svým špičkově upraveným chrupem a také výrokem: ,,Žádný Žid nemůže být pro státní kasu horší než pan Kalousek." Občas jej můžete potkat na místních diskotékách, kde ho každý vždy rád přivítá, někdy i pěstí. (Pro zvědavější z vás skýtá internetový protor i fotografie.)

[editovat] Brána Moravského krachu

Hostivice2

Skica brány do Moravského krasu

Výstavbu brány schválili na svém blanenští radní, když zjistili, že se k Punkevním jeskyním jede jako do dvora fabriky. Poté, co se peníze prošustrovaly na výkup obludária Dukla, ze stavby sešlo. Radní se tak můžou utěšovat tím, že k Punkevkám vede silnice, která je jedinou nerozbitou nejen v Blansku, ale i na celém okrese.

[editovat] Průmysl

Blansko proslavily strojírny ČKD, které pronikly i do křížovkářských pojmů. "Co je to? Bordel u řeky na tři? - ČKD." Podnik vlastní v současnosti Rusové a vyrábí se zde loupače brambor typu 3x. Kromě toho se v Blansku nachází podnik Metra, jehož produkty, jako je vybíječka či detektor lži nebo dokonce matoucí systém pro pražské metro jsou známy po celém světě. Podnik ADAST v Blansku sice zkrachoval, ale kromě herny je tu v současnosti několik manufaktur, které vyrábí např. centrální šrouby nebo pípy na lahváče. Páteří blanenského průmyslu je v současné době obšívání volantů, které vykonávají přistěhovaní Mongolci. Nikdo ale neví, zda jeden Mongolec dělá za tři, nebo tři za jednoho. Volanty v kůži doporučuje i Horst Fuchs.

[editovat] Obchod a finance

Blansko je vyhlášeným obchodním centrem s největším počtem vietnamských obchodníků na hlavu. Kvalitní čínské výrobky se zde prodávají nejen na trzích a tržnicích, ale z větší části v kamenných obchodech. Kromě toho je tu větší množství supermarketů. V Blansku působí 8 bank, 7 pojišťoven, přibližně 320 finančních, pojišťovacích a daňových poradců, asi 180 zprostředkovatelů půjček a zhruba 20 pouličních sběračů peněz na charitu.

[editovat] Infrastruktura a služby

Hole

Osobní auto uvízlé v jedné z mnoha děr na silnici v Lažánkách

Město má dvě zastávky ČD, z nichž jedna slouží jako noclehárna pro bezdomovce. Ve stanici Blansko-město zastavuje vlak AsiaCity 300/301 na lince UlaanbátárMoskva – Blansko – Praha. (Tento spoj jede zpět prázdný, tudíž v Blansku v opačném směru nezastavuje). Ve stanici Blansko-Macocha se natáčely některé záběry absurdního dramatu Samuela Becketta Čekání na kokota. Dále má Blansko jako okresní město jediné nádraží ČSAD, které není zastřešené. Blanenské ČSAD je též známé jako průkopník používání autobusů maďarské výroby Ikarusz. Autoškola v Blansku jako jediná na jižní Moravě vystavuje Evropský řidičský průkaz na nákupní vozík. Blanenská nemocnice na kraji města poskytuje nadstandardní péči, kterou plně hradí Všeobecná zdravotní pojišťovna. Blanenská pošta leží na odlehlém místě, kam obyvatelé města jezdí převážně auty. Při návštěvě osobním vozem je však třeba se přihlásit tři dny předem do pořadníku na parkování. Pro účely koupání je zde aquapark, vyhlášená je přehrada Palava, která konkuruje i přehradě v Brně. Na Starém Blansku je útulek pro psy. Ve městě je asi 19 různých, většinou průměrných škol a školek, kde se dbá především na výuku lovu divokých šelem, výuku mongolštiny, vyrábění luků a zpracovávání zvířat.

[editovat] Dominanty a památky města

  • Hotel Dukla - nacházel se samotném středu města a sloužil jako ubytovna pro sociálně slabé spoluobčany. Kromě toho zde byla vietnamská tržnice, několik heren, pohřební služba a další užitečné instituce. V současné době je již hotel zbourán.
  • Blanenský mrakodrap - původně sídlo všech úřadů, které v Blansku vůbec byly. V současnosti je prázný, pouze v přízemí se nachází herna. Občas též slouží hasičům k nácviku záchrany osob z výškových budov.
  • Ťamancentrum - další významná výšková budova sloužící jako obchodní centrum vietnamských obchodníků.
  • Zámek Miramare - původně správní budova firmy BALAST Blansko a. s. postavená ve windsorském stylu, nyní herna.
  • Rožmitálova třída - hlavní pěší tepna v Blansku. Nachází se zde několik laviček, na kterých sedávají občané, kteří si pochutnávají na některé z pochoutek z vietnamského bistra. Některé z okolních obchodů nestačili ještě Vietnamci obsadit.
  • Centrum Ježek - konglomerát povětšinou prázdných nebo liduprázdných prostor, jež byly původně zamýšleny jako nové obchodní centrum. Pojmenovány podle jihlavského piva /i když nikdo neví proč/

[editovat] Dopravní zvláštnost

Hlavním blanenským železničním nádražím není kupodivu zastávka Blansko-město, ale Blansko-Macocha. Ale ani to nedokáže zabránit dopravním kolapsům v městě. Vlaky v zastávce Blansko-město staví asi 20 metrů před železničním přejezdem a po dobu nástupu a výstupu cestujících jsou závory uzavřeny. V důsledku toho se tvoří kolony aut sahající až do nedalekého kruhového objezdu. Kruháč je pak zablokován a ve městě ustane provoz. Než se ho podaří obnovit, přijede další vlak. Blansko je tedy po celý den neprůjezdné.

[editovat] Zajímavosti

  • O úklid se starají irští leprikóni, ale ti se bohužel nedají tak jednoduše vyfotit, ale tým Necyklopedie pracuje na fotce pro Vás.
  • Blansko je asi největší město v Česku, kde nejsou semafory.
  • Blansko je jediným městem v ČR, kde v letním období nejsou na hlavní třídě či náměstí předzahrádky s občerstvením.
  • Blansko je jediným místem v ČR, kde se prodávají dlouhodobé jízdenky na autobus na vlakovém nádraží.
  • Blansko je největší město v ČR, přes které nevede státní silnice.
  • Při testu kverulanství prováděném každoročně Českou psychiatrickou společností obsazuje Blansko posledních 40 let opakovaně první příčku.
  • V Blansku jsou čtyři náměstí, ale ani jedno pořádný. Jedno je jenom velká křižovatka, jedno velký parkoviště a jedno velkej park. Čtvrtý je docela obstojný, ale taky nic moc. Podrobený lid z oblasti Boskovic si z generace na generaci předává následující pořekadlo: „Blansko nemá náměstí, Blansko to je neštěstí.“ Mají naprostou pravdu, Blansko má pouze větší parkovací plochy s neurčitým počtem stromů a jeskyněk pro bezdomovce.
  • Blansko je okresní město s největším počtem kruhových objezdů na jednoho obyvatele.
  • Penzion pro důchodce se nachází v temných lesích (viz foto)
  • V Blansku se nachází dostatek hospod, které uspokojí každého.
  • Blansko je nejmenším městem, které má vysokou školu, která je odbočkou Vysoké školy mezinárodního podnikání v Prešově, která mezinárodně působí v Blansku a Břeclavi.
  • Když se postavil extraligový stadion pro baseball, baseballisté sestoupili.
  • Blanskem protéká řeka Slintava, uprostřed které byla navršena hromada odpadu, tzv. ostrov.
  • Nejoblíbenějším pokrmem místních je podle všeho KEBAB, alespoň soudě podle vzniku početných kebabáren na exkluzivních adresách města. Turka zde však nikdo nikdy neviděl.
  • Blansko pořádá MS ve sportech, o kterých nemá 99,4% obyvatestva naší planety páru, že vůbec existují.
  • Blansku se přezdívá KlerenCity
Manhattan

Bohemia:

13370m3Ř1CeBělá pod BezdězemBezprávíBenešovBezvěrovBílá HlínaBošilecBozkovBnL-StBBraškov-ValdekCítovČambuzyČernošiceČeské BudějoviceDěčínDobřejoviceDobruškaDolní BrusniceDolní VlkýšDomašínDomažliceDrahňoviceHolubiceHorní PoustevnaHoršovský TýnHostiviceHoštice u VolyněHradubiceHrochův TýnecHumpolecChánovChebChomutovChrudimJablonecJílové u PrahyJindřichův HradecKameniceKameňákovKarlovy VaryKebliceKladnoKlatovyKlášterec nad OhříKocourkovKošticeKralupy nad VltavouKynšperk nad OhříLančkrounLiberecLitoměřiceMariánské LázněMechovMělníkMilevskoMladá BoleslavMostMšenoNečínNěmecký BrodNová PákaNové Město nad MetujíOpočnoOvčáryPakov nad JizerouPardubicePičínPilníkovPísekPitkovicePlzeňPráglPrahaPrachovicePrůhonicePředčaryPsojedyRokychcanyRudolticeŘíčanySezemiceSemelySkutečStaré Město pod ZemlšutremSlanýStrakoniceŠtětíTáborTepliceTýn nad VltavouVarnsdorfVelké ZadkoviceVlašimVolyněVysoká PecÚstí nad LabemVerneřiceVlkánčiceZáchodskoZbecznikZbiroh

Moravstán
a Slizko:

AdamovBiskupiceBoskoviceBlanskoBrnoBruntálBrušperkBřezíBučoviceČunkovoDačiceDešnáDomašínGottwaldovHošťálkovyHulínChladnáChorniceIvančiceJavorníkJihlavaKarvináKladkyKnínice u BoskovicKopřivniceKruhový JičínKuřimKyjovLipník nad BečvouMalá VrbkaMistřoviceMoravská TřebováMoravské BudějoviceNapajedlaOlomoucOrlováOstrá nad PšenkavouOstravaProstějovPředčaryPustá PolomŘiťoviceSai-Ta-ViSmiloviceStudénkySvětlá u BoskovicШалинградŠumperkŠumperk - Peklo na zemiTelefončUherské HradištěUherský BrodVlčnovVyškovZnojmoŽdániceŽďár nad SázavouŽopyŽulová

Cizina:

AdamstownAktronovicaBerlínBratislavaBrixenBruselBudapešťDomašínDlážďanyFekete-VodérádFolkušováFuckingGothamHamburkHulánbátarKekésvárostárojvarány…Krung Thep Maha...LALlanfairpwllgwyngyllgo...MachačkalaMachu PicchuMoskvaNeapolNový Jeruzalém…NevyslovitelnojeNew YorkPařížPrdelPrdelskSchengenSviňobrodUžhorodVídeňVyšná Diera pod Sráčom

uncyclopedia