Bratislava

Z Necyklopedie

Typické panorama Bratislavy minulého století
Bratislava
Pozsony
Teroristický útok na dvojičky v Bratislavě
{{{název}}} – znak
znak
{{{název}}} – vlajka
vlajka
poloha
kontinent: Eurasie
stát: Rakousko-Uhersko
region: Felvidék
World map.jpg
rozloha a obyvatelstvo
rozloha: 49 049 km²
počet obyvatel: 30 miliónů (bez východňárů: 50 tisíc)
hustota zalidnění: hlava na hlavě obyv. / km²
správa města
starosta: András Gyürkovszkü
sekretářka: žádná (nejsou peníze)
Paleta ©Tomáš Moravec 200801:36

Paleta ©Tomáš Moravec 2008

Nejnovější šalina v Blablavě

„Když jsem s Tomem Cruisem a Nicole Kidmanovou chodil během natáčení po Bratislavě, nikdo mne nepoznal a všichni si mysleli, že jsem jejich osobní strážce.“

- George Clooney
Bratislava historické centrum.png

Historické centrum Bratislavy, nejnižší budovy ve městě

Bratislava (aneb Bratislava DC) (německy Gratislava) je hlavní město Rakousko-Uherska, Mordoru a Evropské unie, třetí největší město na světě podle rozlohy a první největší město podle počtu obyvatel. Rozkládá se na území 4 států, konkrétně Slovenska, Rakouska, Maďarska a částečně Česka. Ze západu je ohraničeno městskou částí Vídeň, z východu předměstím Budapešť. V samotném městě žije kolem 15 miliónů obyvatel, včetně předměstí a aglomerací kolem 30 miliónů.

Vídeňáci Bratislavě nejčastěji říkávají »Gratislava«, což má připomínat, že ještě za ČSSR chodívali do Bratislavy na levné nákupy nebo jen na levnou večeři, i když nebyla »gratis«.

Hlavní čtvrtí je kdysi rómská osada Petržalka, kde se nachází nejvyšší mrakodrap na světě, 1111 m vysoká Ficova věž, kolem stojí komunistické panelové domy a polorozpadlé jednopatrové domky.

Hymnou Bratislavy je slavná revoluční píseň Blaváci.

[editovat] Centrum

Centrum Bratislavy je tvořeno divokou vegetací, převážně tropickými lesy, kde žijí opice, lvi a jiná pro tuto oblast typická zvířata. Existují plány, že by se tato oblast měla zastavět, s výstavbou by se mělo začat již brzy, pravděpodobně za 76 let.

[editovat] Doprava

Dopravu zabezpečuje druhá největší podzemní rychlodráha na světe (Metro Bratislava), která je tvořena 115 linkami o celkové délce 49 tisíc km (podle jiných zdrojů 223 tisíc km, včetně utajovaného systému Blava-metro-2). Jezdí tady soupravy vyrobené v ZŤS Dubnica nad Vrahom, které jsou z ekonomických důvodů doplněné koňskými zápřahy ze začátku 20. století.

V Bratislavě jezdí také autobusy, trolejbusy a tramvaje, kterým se důkladně věnují tyto stránky.

[editovat] Památky

Nejnavštěvovanějšími kulturními a historickými památkami jsou nákupní centra Polus, Aupark, Avion, Central a Eurovea, která každý den navštíví miliony turistů z celého světa. Je tady možné potkat taky velmi příjemné lidi, především velmi inteligentní a hezky oblečené mladé dívky (moravsky cérky, děvuchy, v Prešburčině babenky).

Zdaleka největší architektonickou památkou Bratislavy je 1200 m vysoký komín teplárny, který je nejvyšší stavbou města a je zapsaný do památek historického a kulturního dědictví UNESCO. Tvoří významnou složku panoramatu města.

Nenachází se zde žádné kostely či jiné podivuhodné stavby, přestože všechny byly zbourány po vstupu Slovenska do Evropské unie, aby uvolnili místo panelákům, nákupním centrům a také proto, že všechny postavili Maďaři.

[editovat] Sport

Bratislava se ucházela o uspořádání mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2011 a kupodivu vyhrála nad íránskou a tureckou konkurencí. Arabům se to ale nelíbilo a teroristické útoky na Světové obchodní centrum II z 11. září 2011 plány změnily. Město i celá Evropa se ocitla ve velké ekonomické krizi. Akce se nekonala také proto, že radnice zapomněla postavit novou multifunkční halu, která měla být kopií nejmodernější haly v Mongolsku.

[editovat] Kultura

Bratislava je v celém světě proslavená hlavně svými kvalitními odrůdami vín, z červených hlavně Frankovkou modrou, Cabernet Sauvignon, z bílých je to hlavně Rulandské šedé, Oliver Iršai a Račiansky výběr, které se ale už dnes pěstují v Číně, Chile a Ekvádoru a cestou se doplní pouze etiketa.

V Prešporku taky najdete malé kluby, do kterých ale neradno zapadnout, žijí tam malí mužíci a ženičky, které vás pod záminkou navazování přátelských vztahů nalijí místním páleným a pak vás prodají mimozemské inteligenci D9.

[editovat] Městské části

  • Prešporok (aneb co ješte zbylo, populace 7)
  • Petržalka (populace 1 542 000)
  • Petržalka II (populace 14 124 325)
  • Pétržka (populace 1 542 000 - podle neověřených zdrojú je to pouze jiný název pro Petržalku)
  • Londýn (zámořské území, populace neznámá - oproti centru města zanedbatelné množství)
  • Predmestie Viedeň (populace 1 638 963)
  • Predmestie Budapešť (populace 2 135 654)

[editovat] Galerie

[editovat] Budoucnost města

Roku 2015 by se Bratislava měla odtrhnout od Slovenska a vytvořit samostatný stát Bratislavsko. V roce 2034 by se Slovensko mělo připojit k Bratislavsku jako okresní město. Bratislava (Bratislavsko) bude mít velkou účast ve Třetí světové válce. Údajně jí má rozpoutat. Stane se tak ve dvou směrech:

  1. Ján Slota zaútočí na předměstí Budapešť a ulici Komárno s armádou tanků. Maďaři se rozhodnou pro rázný protiútok.
  2. Arabové prohrají mistrovství světa v hokeji na bratislavské půdě. Rozhodnou se tedy zaútočit na Ficovu věž v Pétržce.

Taliban se zoučastní atentátu na Aupark Biznis Tower v Pétržce. Sbouraná bude taky Ficova věž v Petržalce II. Volby prezidenta Bratislavska roku 2052 vyhraje Ildikó Hárászlová po těsném souboji s Vladimírem Mečiarem, kterého roku 2051 probudí z umělé hibernace.

[editovat] Viz také

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

Moravstán
a Slizko:

Cizina:

Slovenská vlajka.png Administratívne rozdelenieSlovenska Slovenský znak.png

Severné Slovensko (Tatransko-Turizticko) | Južné Slovensko (Felvidék) | Východné Slovensko (Predzakarpatie) | Západné Slovensko (Prešpurkbáči) | Slovenské pivo (Szlovák sör) | Kokotovo (Faszváros)

uncyclopedia
V jiných jazycích