Brněnská přehrada

Z Necyklopedie

Voda
Ty si preca Dihydrogenmonoxid,
čo ma drží nad vodou

             Jožo Ráž, Elán
I am the Good Shepherd...

Brněnská Přehrada
Česká přehrada
Modřická přehrada

Mordyje
Zvratka
Vltava
Lužická Hnisa

Česká flotila
Kardinál Miloslav Vlk
Křižník Václav Klaus
Loď Necyklopedie
Primátor Pavel Bém
Jaderná ponorka Kladno
Říční flotila Brno

Bezdrátová sprcha
Ministerstvo námořnictví
Těžká voda
Skoky do vody
Šetření vody
Vodáctví
Vodní elektrárna
Led Sníh Vodní pára
Vodní turistika
Vodní výtah
Povodně

Brněnská přehrada se správně nazývá Prygl.

Reservoir Brno.jpg

Snímek pořízený z Raketoplánu sovětským aparátem Zenit B.

Broke the rules.jpg

Bičování Bašmaků u brněnské přehrady (dobová rytina).

Soubor:Veronique.jpg
Soubor:Supergirl Winner.jpg

[editovat] Nejasný původ názvu

Někteří badatelé (např. Zylbrsztajn) soudí, že toto slovo je původu romského, jako ostatně téměř všechny místní názvy v Brně. Sloveso te prigen znamená skákat a Brněnská přehrada byla podle této theorie nazvána "Prygl" podle sebevražedných skokanů.

Jiní badatelé soudí, že Prygl byl nazvám podle svých stavitelů příslušníků českého kmene Pražanů z Prahy, brněnsky z Práglu, kteří ji postavili.

Další badatelé tvrdí, že název je původu kabalistického a byl přehradě dán samotným Rossem Hedvíčkem, když se ještě zabýval kabalou. Tito badatelé tvrdí, že při přepisu slova Prygl do hebrejské abecedy, tvoří součet všech písmen prvočíslo symbolizující vodu. (Zylbrsztajn však tvrdí, že je to nesmysl).

[editovat] Historie a stavba

Přehradní hráz byla postavena v první polovině 20. století z materiálu získaného ze zbouraných evangeliských kostelů, když probíhal pokus Pražanů o násilnou rekatolizaci oblasti Brna. Drť smíchaná s vejci a zkyslým vínem se nalévala do bednění, které však bylo rozkradeno dříve, než směs řádně zatvrdla. Přehradní hráz proto již od samého počátku hrozí protržením a zaplavením rozsáhlých oblastí Komina, Jundrova, Žabin a Pisárek.

[editovat] Sebevražední skokani

Do jedovatých vln jezera se vrhají tisíce sebevrahů, aby zde ukončili své nešťastné životy. Tito zoufalci si Prygl vybírají zejména proto, že i krátký pobyt ve vodě jezera rozpustí veškerý organický materiál a smrt je tedy nevyhnutelná. Vody jezera obsahují jednak jedovatý materiál z odpadních produktů vodních rostlin v nádrži žijících, dále také nebezpečné chemikálie průmyslového původu (fenoly, kyseliny, atd.).

Odolní Bystrcové
Romský občan žijící v Bystrci.jpg

Typický obyvatel Bystrce

Žíravému charakteru kapaliny odolávají pouze těla příslušníků národa Bystrců, kteří od nepaměti obývají břehy řeky Zvratky. Přírodním výběrem (viz Darwin) se u nich vyvinuly obranné mechanismy, které jim umožňují přežívat i mnohahodinový pobyt ve vodě. Jejich pokožka totiž při styku s vodou vylučuje zvláštní výměšek, který je chrání před rozleptáním. Z toho důvodu se také Bystrcové živí převážně lodní dopravou na přehradě a na řece. Mimo této činnosti se ještě věnují pěstování Marihuany jejích plantáže se rozkládají v lesích v okolí Pryglu. Pěstují převážně odrůdy Bystrcká zelená a Král Marihradu.

[editovat] Přehmaty radních

Ship Dallas.jpg

Běžné místní plavidlo

V porevoluční euforii, kdy se šmahem vše přejmenovávalo, aby se zase jiní lidé zavděčili jinému režimu, přišla řada i na přehradu. Do užšího výběru se dostaly dva názvy: Přehrada T. G. Masaryka a Přehrada Ronalda Reagana. Jelikož žádný z názvů nedostal nadpoloviční většinu (zablokovali to všudypřítomní komanči na magistrátu), „odnesly“ to „pouze“ lodě. Například loď, kterou vidíte na obrázku, nesla krásný, poetický, slovanský název Moskva. Přesto byla přejmenována po americkém seriálu a ropném magnátovi J.R. Ewingovi - Dallas.

[editovat] Čuchni taky k

První moravstánská mešita
Brněnské čtvrti a pamětihodnosti
BetonovoBlekfíldCentralnojeHusoviceMaloměřiceMonte BúPisoárkyVineyardsŽiguljovskŽebrotín

AZ TowerPřehradaHlavní nádražíNáves SvobodyMetroLetištěHedvíčkova třídaNové nádražíOnderculus RomanusPetrovská mešitaPhallus BrunensisNoční linkyŘíční flotilaStarobrnoStart raketoplánuŠalinTubaU PavoukaVozovna PisárkyZOOZelný rynek

uncyclopedia