Bursík

Z Necyklopedie

Cesta do Emaus

Objevení bursíku v roce 1446

Bruslik jau

Bursík je ve sloučeninách nestabilní, dokáže samovolně měnit valenční vazby. Proto ani sloučenina s Jauinem (?_2Jau_0 ) nebude podle vědců dlouho stabilní

Star trek borg cube

Vědecký tým Necyklopedie objevil ve spolupráci s NASA a předními vědci zajímavé vlastnosti prvku, jež umožní převratné technologické změny

Bursík je nestabilní radioaktivní chemický prvek, kov. Jeden z chemických prvků Meresjevovy periodické tabulky.

Nemá nic společného se zaměstnancem firmy Gazprom, Rakušanem Martinem Bursíkem, který je v současnoti tibetským exilovým prezidentem působícím v Práglu.

[editovat] Značka

Bursík je jediný prvek Meresjevovy periodické tabulky, který nemá chemickou značku. Původní návrh Br!!! neprošel kvůli možné záměně s třaskavou formou bromu, pozdější návrh Bu napadli u okresního soudu v Prasopsích nad Mohelkou chovatelé hovězího dobytka, kteří měli značku Bu již zaregistrovánu pro označení vola (Bů pro krávu a Bú! pro býka). Většina chemiků u soudu tvrdila, že bursík a vůl mohou mít klidně stejnou značku, ale samosoudce Volek byl neoblomný. Bursík se jako jediný prvek musí vypisovat slovně. Proti rozsudku je možné odvolat se na lampárně.

[editovat] Mocenství

Mocenství bursíku se dosud nepodařilo zjistit. Všeobecně se soudí, že je malé a tedy bursík je jediný malomocný prvek.

[editovat] Historie

První historická zmínka o bursíku je z roku 1446, kdy jeho výskyt předpověděl Rajab al-Hafiz al-Bursi, arabský šíitský teolog a mystik ve své knize Khutba tantanjiyya, v českém překladu Kázání mezi dvěma propastmi (angl. Sermon Between the Two Gulfs).

Bursík poprvé ve své čisté podobě (99,9%) za pomoci komplikovaného postupu získal Tomáš Jedno.

Navzdory podobnosti názvu bursíku se jménem al-Bursi či s tureckým městem Bursa, je prvek pojmenovaný podle kmene Bursů, který žil v rodišti matky objevitele, jižním Rumunsku, v prvním a druhém století našeho letopočtu.

[editovat] Vzhled, základní vlastnosti

Bursík je v čistém stavu hnědý lesklý kov, který se v přítomnosti televizních kamer pokrývá vrstvou nazelenalých oxidů. Rozmělněný na prášek je samozápalný. Není příliš tvrdý a dá se za pokojové teploty kovat nebo válcovat. Při zahřívání se stává nejprve křehkým, při dalším zvyšování teploty je však plastický.

[editovat] Minerály a rudy

Nejznámější a zřejmě nejdůležitější rudou je guanit. Stopové množství bursíku je rovněž obsaženo v prdelitu.

[editovat] Výskyt

Bursíkové rudy se ve velkém množství vyskytují v Rakousku, Praze, Chorvatsku, z celosvětového hlediska však pouze v zemích Evropské unie.

Bursík se často vyskytuje v přítomnosti jiného nestabilního prvku - tvrdíku.

[editovat] Využití

Než se využitím bursíku začal zabývat vědecký tým Necyklopedie, nebylo známo žádné jeho praktické využití. Ten zjistil, že prvek má podobné vlastnosti jako expiridicium. Proto se může stát základním kamenem kosmických projektů vesmírných lodí a stanic. Nabízí se také hypotézy o použitelnosti bursíku jako součásti radioaktivního paliva, případně jako jedu na mutanty. Teprve v posledních letech se bursík začíná uplatňovat při výrobě tmy ve fotovoltaických elektrárnách.

Chemistry Prvky
hliník
Al
arogantin
An
zlato
Au
bursík
Bs
uhlík
C
měď
Cu
debilit
Db
drtík
Dq
gentellur
Gn
vodík
H
hoaxium
Hx
chrastík
Chk
paroubkium
Pk
polonium
Po
prdík
Fu

prudík

smrdík
Sd
stalinium
St
tvrdík
Tu
vakuum
Va
womanium
Wo
noobium
No
potěmkinium
Pn
imbecilit
Im
dusík
N
kyslík
O
selen
Se
rozvodík
ROH
zemanium
Ze
transprdan
Tp
světlan
Lm
Bortlium
B
Ununpolium
Uup
Euran
Eu
Random
Rn
Praseodym-Hafnium
Pr-Hf
Úchylík
Bdsm
Olovo
Pb
Pneumonium
Pneu
Smajlík
:)
Uran
U

plutonium
Pu

VTN Logo
uncyclopedia