Celebrita

Z Necyklopedie

Split-arrows.png Tento článek nemá nic společného s článkem Kurva.

Soubor:Bridget Hall.jpg

Celebrita je pojem používaný (obvykle v ženském rodě, řídčeji také v mužském rodě: Celebrit nebo zastarale Celejbrit) k označení příslušníků zvláštní menšinové národnosti (spíše možná kasty) žijící na území České republiky

[editovat] Původ

Výraz Celebrita pochází z hanlivého označení celej Brit, kterým byly častovány nemanželské děti českých domorodkyň a britských vojáků okupujících v letech 1907 - 1912 území Čech v rámci tzv. britsko-albánské války. Často jde o bLondýny.

Tito "Celejbritové" a "Celejbrity" vykazovali často vlastnosti, které česká společnost považovala za odpudivé:

  • lásku k čaji, švestkovému nákypu a zteplalému pivu.
  • morbidně komplikovaný, pro okolí obvykle nepochopitelný smysl pro humor, doprovázaný nikoliv smíchem, ale významným pokuckáváním
  • náklonnost k monarchii, monarchům a všeobecně k osobám s blyštivými pokrývkami hlavy
  • náklonnost k hloupým americkým prezidentům pocházejícím z Texasu.

Postupně se z nich stala uzavřená skupina, která ještě nedávno žila přísně odděleně od většinové společnosti v různých zapadlých koutech českého venkova (rozsáhlé kolonie jsou dodnes k vidění například u obcí Jevany, Jesenice u Prahy nebo Průhonice). S Čechy se Celebriti téměř nemísí, obě skupiny se navzájem považují za méněcenné. Většina celebrit je organizovaná v kulturní frontě a zapojuje se do činnosti pražské kavárny (tzv. kavárenští povaleči).

Soubor:Demonstrace.JPG

[editovat] Jazyk

Celebriti a Celebrity používají mezi sebou nesrozumitelný jazyk složený zhruba půl na půl z neskloňované, mluvnicky zjednodušené češtiny a foneticky přepisované angličtiny. Následuje několik příkladů, které se podařilo odposlouchat skupině severočeských terénních lingvistů z univerzity Děčín.

  • Já jít kástink tunajt. (pravděpodobný český význam: "Dnes večer se budu předvádět před několika zaměstnanci reklamní agentury."
  • Oubejbi. (pravděpodobný český význam: "Zatracená práce!")
  • Rači kolnout svůj lojr. (zde se děčínští lingvisté neshodli na významu, možnosti jsou následující: "Raději zavolej mému právníkovi.", "Raději zavolám svému právníkovi.", "Raději zavolám tvému právníkovi." nebo "Raději zavolej svýmu právníkovi, ty hajzle nadrženej.")
  • Gudgád!" (pravděpodobný český význam: "Noste na stůl nepříliš silně kořeněný guláš ze sojového masa." nebo možná "Ten hudební skladatel má ale pěknou díru skrz hlavu.")

[editovat] Současnost

V posledních letech jsme svědky pomalého vystupování Celebritů z izolace jejich lesních samot a zapojování do společenského a kulturního života. Celebritou se může stát dnes prakticky kdokoliv. Stačí jen nadávat na komunisty, plivat na předsedu vlády, pomlouvat Rusáky a Číňany, lézt do prdele Evropské unii nebo opěvovat ilegální zenbuddhistické imigranty a hned jste slavní. Někdy je k tomu potřeba se zviditelnit, např. obnažit kozy, nacpát si mražené kuře do vagíny či ejakulovat v kostele do svěcené vody. Tento člověk se pak objeví v publicistice České televize a mluví se o něm ve všech sdělovacích prostředcích. Takový celebrita se pak může vyjadřovat k čemukoliv a jeho slovo je málem zákon.

Za původem celejbritské jsou považovány některé módní sporty - mimo jiné golf nebo negramotnost. Stejný původ je přisuzován například stále divácky oblíbenějšímu imitování Chucka Norrise, hře na Teletubbies nebo nepříliš silně kořeněnému guláši ze sojového masa.

[editovat] Osoby celejbritského původu

Cementerio de guerra.jpg

I celebrity jednou skončí špatně

Přes postupné odbourávání bariér je celejbritský původ obvykle lidmi, kteří dosáhli úspěchů a uznání v rámci celé České republiky, dodnes tajen. Všeobecně se soudí, že mezi Celejbrity patří:

Soubor:Paris Hilton.jpg

[editovat] 11 tipů, jak se stát celebritou

  • 1. Vetřete se na večírky celebrit
  • 2. Vyspěte se s celebritou
  • 3. Staňte se lékařem celebrit
  • 4. Foťte se s těžce nemocnou celebritou
  • 5. Zastřelte celebritu
  • 6. Přihlaste se do talentové soutěže
  • 7. Nechte si udělat dítě od celebrity
  • 8. Naroďte se celebritě
  • 9. Na společenské akce choďte bez kalhotek
  • 10. Oplodněte celebritu
  • 11. Ožerte se s celebritou
uncyclopedia
V jiných jazycích