Chleba

Z Necyklopedie

Chleba s nozem.jpg

„ Já mám takovou smůlu jako nějakej Nechleba z Nekázanky “

- Josef Švejk

Chleba, někdy také nazýván pecen chleba nebo bochník, se skládá z měkké houbovité vnitřní hmoty, připomínající zmačkané nacuclé vykynuté těsto, a z hnědé kůrky, která je často pokryta bílou pseudo jedlou sodou, jež je ve skutečnosti pouze zahušťujícím práškem. Vedle rohlíků patří chleba mezi nejpoužívanější druh pečiva.

[editovat] Tradice

Chléb vezdejší.jpg

Chléb náš vezdejší

Chleba má v naší české kultuře dlouhodobou tradici, zejména na severovýchodě a severozápadě země, kde se pravidelně zapíjí rumem, vodkou a dalším ethanolem. Obyčejně je požíván společně s máslem, paštikou, lečem, pomazánkou a podobnými pasterovanými (a nebezpečnými) výrobky moderní společnosti. Někdy je zobrazován také v reklamě na Nutelu, která jen podtrhne jeho chlebovitou strukturu.

[editovat] Výskyt

Pecen chleba je možné spatřit v domácnostech tzv. omezené společnosti. Jedná se především o naše babičky, dědečky, mentály a další. Může však jít i o rodiče. Chleba je, podobně jako jiné skupiny potravin, velmi návykový, i když méně než třeba čokoláda nebo rohlíky. Stačí 5-6 dávek měsíčně a závislost je na světě. Důrazně varujeme, nepožívejte tento houbovitý virus a chraňte před ním své blízké.

[editovat] Složení

Smaslem.png

Instantní chleba vyrábí také Vitana

Chleba se dříve vyráběl smícháním pšeničné a žitné mouky s vodou, kvasnicemi, solí a kmínem. Poté tato směs vykvasila a vkládala se do pece. Chléb se dal do proutěné ošatky, přikryl plátěnou utěrkou a vydržel tak dlouho, dokud se nesnědl. V současnosti vyrábí český chemicko-potravinářský průmysl chleba z složený z krmné pšenice, otrub, rozmočeného neprodaného pečiva a asi z 35 chemikálií z Mengelevovy tabulky prvků, a to ve třech fázích: nejprve se rozpeče, následně se zmrazí, a nakonec se dopeče. Přes usilovný vědecký výzkum se však nepodařilo zjistit, proč tento chleba druhý den zplesniví. Neprodaný chleba se však nevyhodí, ale zpět se recykluje, kdy se formou pomejí přidává do chlebové směsi pro další den.

Upozornění: Chleba z pekáren Andreje Babiše může obsahovat stopy korýšů, měkýšů, arašídů, sóji, celeru, sezamu, hořčice a vlčího bobu.

[editovat] Cena

Chleba levnější nebude.

[editovat] Citát

Tuhé pivo národa našeho.“

O chlebu na Necyklopedii pojednávají tyto články:

Bomb.png Tato stránka je rozcestník. Rozdělí program a někdy i Váš počítač na množství různě velkých kousků.
uncyclopedia