Demokracie

Z Necyklopedie

Socha svobody

Socha svobody je dnes i symbolem demokracie

Demokracie, socansky demogracie, anglicky democrazy, rusky děrmokracie (tj. sračkokracie ) je způsob, jakým vybírat pohlaváry nejrůznějšího druhu k nejrůznějším účelům. Typicky se v demokracii rozhoduje o tom, kdo bude smět příští 4 roky pobírat úplatky. Češi rádi svěřují demokratickému rozhodování otázky, které považují za důležité. Jak je známo, nejdůležitější vlastností Čechů je závist. Pokud má někdo kozu a většina jeho sousedů si přeje, aby mu chcípla (i to se může v Česku stát), bylo by velmi nedemokratické, kdyby koza nechcípla. Pokud koza ne a ne chcípnout, je nutné ji znárodnit.

[editovat] Původ demokracie

Historický vývoj:

Je všeobecně známo, že moc korumpuje a absolutní moc korumpuje absolutně. Také se říká, že ve funkcích se blbne. Proto se moudří mužové (možná i ženy), filosofové, politologové i ultrapolitologové, historici, astrologové a jim podobní snažili odedávna vymyslet něco, co by zmíněné negativní vlivy eliminovalo. Debatovali, jak zařídit, aby politika nekazila poctivé, slušné a rozumné lidi, kterých bylo vždycky tak málo. Nevíme už, kdo jako první přišel na to, že pokud budou do veřejných funkcí vybíráni zkorumpovaní a hloupí jedinci, nebude jich taková škoda a nezkorumpovaní a inteligentní zůstanou těchto vlivů uchráněni. Do jisté míry budou blbci a podvodníci umístěním do funkce obětováni, aby byli uchráněni kvalitní jednotlivci.

[editovat] Starověké Řecko

Zbývalo už jenom vyřešit otázku, jak najít ve společnosti ty nejblbější a nejzkorumpovanější. Staří Egypťané a Babylóňané na to nepřišli, proto jejich říše zanikly. Teprve v 5. století před Kristem zavedli Řekové demokracii. Blahodárné působení demokracie je ostatně nejlépe vidět na příkladě Řecka. Zatímco Řecko v 5.–3. století před Kristem, kdy teprve začínalo s demokracií, bylo velmi nekulturní zemí, nikdo tam neuměl číst, neměli žádnou vědu ani umění, dnes, po 2500 letech demokracie, jsou Řekové nejkulturnějším národem na světě, jejich sochařství či filosofie jsou proslulé po celém světě a v roce 2004 Řecko dokonce vyhrálo Mistrovství Evropy ve fotbale.

Podle Řeků se má vůdce lidu (zvaný démagogos nebo též tyranos) vybírat tak, že se všichni sejdou na agoře (něco jako Zelný rynek) a tam se vzájemně překřikují až ten, kdo přesvědčí ostatní, že dokáže křičet nejvíc, je uznán za démagoga a je mu na půl roku svěřeno rozhodování o bytí a nebytí města (polis). Tento systém se velmi osvědčil, v průběhu staletí však prošel drobnými úpravami. Předně se zjistilo, že na agoru se nevejdou všichni občané, takže realizace shromáždění je organizačně náročná. Staří Řekové to řešili tím, že velká část obyvatel byla uvržena do otroctví, nebo jiným způsobem zbavena svých práv.

[editovat] Novověk

Když však křesťané otroctví zrušili (hanba jim), nastal úpadek demokracie. Teprve na konci 18. století dokázalo lidstvo obnovit demokracii. Zatímco Spojené státy americké kvůli tomu znovuzavedly otroctví, dokázala Velká francouzská revoluce demokracii restaurovat i bez otroctví. Za pomoci guillotiny byl tento model prosazen po celé Francii a Napoleon ho rozšířil daleko za její hranice.

Zejména 20. století prověřilo kvalitu a účinnost demokracie. Jen díky ní se mohl k moci dostat Adolf Hitler nebo Klement Gottwald a mnoho dalších hrdlořezů.

Ke konci století počala většina států směřovat k totalitě, zbytky demokracie se ještě drží v Rusku, posledními čistě demokratickými zeměmi je Čína a Severní Korea

Tank-demokracie

Češi a Slováci mají se svobodou a demokracií bohaté historické zkušenosti.

[editovat] Současnost

V čem tento model, který funguje dodnes, spočívá? Nejdůležitějším orgánem demokracie je parlament. Zde se shromažďují nositelé veřejných funkcí, kteří jsou již z definice blbí a zkorumpovaní, a vzájemně se podporují v úsilí ještě více se zkorumpovat. Zároveň však parlament dokázal vytvořit i mechanismy, aby ti, co jsou jenom málo zkorumpovaní, byli odstaveni od vlivu. Nejúspěšnějším mehanismem je hlasování. Ve správném parlamentu se hlasuje 163krát denně (všimněte si, že je to prvočíslo). Drtivá většina hlasování se týká procedurálních záležitostí nebo pozměňovacích návrhů (… v paragrafu 26a navrhuji slovo „nechť“ nahradit slovem „ať“…), takže neinformovaný (nezkorumpovaný poslanec) snadno přehlédne důležité hlasování (například miliardové daňové úlevy pro loterijní společnosti), buď se ho vůbec neúčastní, nebo neví jak má hlasovat, takže nakonec hlasuje s těmi uplacenými.V dnešní době již bylo obtížné uplatnit přebytek blbců v domácí politice ale naštěstí vznikla EU a tak lze nepoužitelné politiky uplatnit v Bruselu, kde je zatím dost místa.

Demokracie se velmi osvědčila zejména při rozhodování o věcech, jejichž platnost přesahuje délku volebního období. Volební období nejde jen tak prodloužit, je však možné v jednom volebním období zadlužit zemi na několik dalších. Jak by také ne, když o rozpočtu rozhoduje stejný parlament, podle jehož složení se i sestavuje vláda?

Také v zahraniční politice je demokracie nenahraditelná. Díky tomu můžeme být tu spojencem USA, členem NATO a EU a za dva roky spojencem Sovětského svazu, ehm, Ruska.

[editovat] Použití demokracie

[editovat] Návod na demokracii po česku

Diagram v 3

Pardubičtí voliči si dnes už mohou usnadnit svou Sofiinu volbu pomocí metod informační vědy.

Recept 1 Vezmeme:

Vše hodíme do hrnce a za stálého míchání vaříme na mírném ohni po jedno volební období. Podáváme ihned. Špatnou chuť!

Recept 2 (tradiční)

Necháme lidi vybrat jako v běžné demokracii. Potom škrtneme jejich první volbu protože:

  1. neexistuje
  2. propaguje rasismus
  3. je z Moravy
uncyclopedia