Doprava v Praze

Z Necyklopedie

Praha prujezdnejsi

Dopravní situace v Praze bývá častým tématem volebních billboardů.

Praha je hlavním dopravním uzlem v Česku a významnou křižovatkou ve střední Evropě. Má rozsáhlou dopravní infrastrukturu, jak veřejné, tak i automobilové dopravy. Hlavními dopravními tahy jsou dálnice D1 (směr Brno), D5 (Plzeň, Rozvadov), D6 (Kladno, Karlovy Vary), D7 (Slaný, Most), D8 (Ústí nad Labem), D11 (Hradec Králové, Olomouc).

[editovat] Veřejná doprava

14T-T3

Porschetra je páteří pražské veřejné dopravy

Veřejnou dopravu zajišťuje Dopravní podnik hlavního města Prahy, který dopravuje cestující pomocí ponorek, tramvají, autobusů, přívozů a lanovek. Ve dne má prioritu přeprava sardinek, v noci se převážejí hlavně bezdomovci a mrtvoly.

[editovat] Automobilová doprava

Přecházení silnice

Při přecházení silnice v Praze je třeba mít se na pozoru

[editovat] Odvážné rozhodnutí

Pražský primátor Pavel Bém má nadpoloviční podporu v zastupitelstvu. Hodlá proto prosadit "konečné řešení pražské dopravní krize". Jeho smělý plán, jehož spolutvůrcem je architekt Jan Kaplický, snese i nejpřísnější odborná měřítka. Vyřeší problém automobilové doprav na 100 let dopředu.

Hlavní myšlenkou celé akce je vybudovat nejmodernější mimoúrovňovou křižovatku v centru, která naváže na "severojižní magistrálu", která je již v centru vybudována a horní část Václavského náměstí. Kromě zmíněné severojižní magistrály bude vybudována ještě východozápadní magistrála, severovýchodojihozápadní magistrála a jihovýchodoseverozápadní magistrála.

[editovat] Nutné kompromisy

Toto řešení si vyžádá také určitá negativní opatření, která po veřejné rozpravě, občané budou muset pochopit. Národní muzeum bude po vzoru Mosteckého kostelu přesunuto na Štvanici. Ulice Rubešova, Balbínova, Italská, Anglická a Mánesova budou zbourány. Magistrát Hlavního města Prahy to nedělá z toho důvodu, aby jeho zastupitelé se mohli snadno dopravit svým vozidlem, kam chtějí, aniž by museli cestovat veřejnou dopravou a setkávat se se svými voliči, ale především proto, aby ochránil zdraví obyvatelstva hlavního města. Ačkoliv některá zmanipulovaná média tvrdí opak, tato investice za 80 miliard Kč je velmi ekologická.

Podrobnosti se dočtete v článcích Tunel Blanka, Blíž Pražanům a Ubliž Pražanům.

[editovat] Železniční doprava

Více se můžete dočíst v článku Esko Praha.

Loko i707

Vlajkovou lodí železnic v Praze je Žabotlam, na vedlejších tratích, např. do sedmdesátitisícových měst jako jsou Kladno nebo Mladá Boleslav zajíždí ekologické, rychlé a tiché Regionovy nebo jejich větší bratříčkové 854. Toto moderní železniční vozidlo je skvěle přizpůsobeno stavu železničních tratí na území hlavního města. Rekonstrukce takzvaných železničních koridorů zpravidla končí ještě před hranicemi hlavního města, protože

  1. Pražáci si nezaslouží, aby se u nich investovaly peníze ze státního rozpočtu, navíc to údajně zakázala EU.
  2. Venkované si zaslouží, aby se mohli kochat krásami pražských periferií a tím se jim trochu zpříjemnil dojezd do Prahy a nemuseli do práce přicházet zbytečně brzy.

Sotva Necyklopedie napsala, že v Praze se nerekonstruují železniční tratě, bylo zahájeno několik velkých rekonstrukčních projektů. Od počátku platnosti jízdního řádu 2007/2008 byly zahájeny výluky v Běchovicích, Vršovicích a na Smíchově. Při sestavování jízdního řádu o tom ale nikdo nevěděl, takže přes kritická místa bylo zavedeno více vlaků, než mohlo projet; jízdní doby podle grafikonu také není možné dodržet. Zpoždění vlaků bohužel jenom málokdy dosáhla přesně 2 nebo 4 hodiny, kdy by vlak jel přesně v čase následujícího.

Ve stanici Praha hl.n. byla nejprve (částečně) vyloučena čtyři nástupiště, záhy se zjistilo, že je třeba vyloučit i zbylé tři. Takže se po 4 dnech od zavedení nového JŘ vydávala Změna jízdního řádu. Ta byla zveřejněna o půlnoci v den zahájení její platnosti.

[editovat] Letecká doprava

Ruzyně

Plnění vládního Zeppelinu „Kačena“ stlačeným plynem.

V letecké dopravě a hlavně v ČSA bylo nedávno naměřeno extrémně velké množství agresívního prvku tvrdíku, což mělo za následek téměř její kolaps. V průměru do svého cíle doletí 15 ze 328 letadel, což je velmi krásné druhočíslo. (Když pomineme to, že cestující byli již ve značném stádiu rozkladu).

O leteckou přepravu nad Prahou se starají letadla (především městské linky L1) a zeppeliny, naopak koňské drožky již nelétají a byly prodány na čabajky do Maďarska. Hlavními aktéry jsou tři polostátní subjekty. Především ČSA, v jejímž dopravním parku jsou obě funkční Anduly, dále pak Dopravní podnik hl. města Prahy – divize AIR (řiditelné zeppeliny) a Amatérský kroužek modelářů (přeprava drobných živočichů a zavazadel).

Popularitu pražského letiště dokládá vytíženost autobusové linky AE, která v Holešovicích navazuje na Pendolino. Dle neověřených údajů dosáhl 11. 8. 2007 počet cestujících v autobuse AE z Holešovic na letiště závratného čísla 5 (slovem pět), čímž byl splněn plán na 328 %! Podle prozatím neověřených informací se dne 9. května 2851 v 7:42 sveze první pasažér na letiště a zpět nově vybudovanou Chalupoidou za 528 miliard Kč.

[editovat] Vodní doprava

Dělí se na:

F1 Související informace obsahuje
Regál Doprava©
Linky městské dopravy v Praze editovat 
1 | 7 | 9 | 12 | 14 | 18 | 22 | 41 | 140 | 150 | 174 | 177 | 200 | 666 | A380 | Metrolinka | L1 | X-A | X-B | X-22
šde  
ROPID
Bus jede jinam Dopravci

ArrivaČeské dráhyČSADČSAD KladnoDP PrahaICOMRopid

JirkaPar Krtek

D (linka metra v Praze)Depo HostivařDolínkoidaChalupoidaJulča z metraLetňany (stanice metra v Praze)Metro do každé domácnostiMetrolinkaMetrem do BohnicPoslanecké metroPražské metroŠkoda 6MtWaldorfská škola (stanice metra v Praze)Zámky (stanice metra v Praze)

Zastavkalhotka praha Autobusy

X-AX-BX-22150174177200666Karosa C 954EIrskýbusSORVrakosa

Nehoda-tramvaj Električky

Automatizace tramvajové dopravyPorschetra1791214182241

BabaZMetra Ostatní

Blíž PražanůmDoprava v PrazeEsko PrahaFordCityJízdenka pražské hromadné dopravyLítačkaNejdůležitější trať v PrazeNádraží Praha-HolyněNízkopodlažní tramvajOpencardPrázdninový provozSeznamka v pražské MHDUbliž PražanůmVertikální chrlič intelektuálůZastávka na znameníŽabotlamA380L1

uncyclopedia