Drahňovice

Z Necyklopedie

Drahňovice
základní data
status: vládnoucí vesnice Republiky Česko
kraj: Hlavni vesnice Drahňovice
okres: Drahňovice
historická země: Bohemia
katastrální výměra: 8,17 (+ podrobené obce) km²
obyvatel: 64 (2008)
zeměpisná šířka: 49° 49’ 7’’
zeměpisná délka: 14° 54’ 7’’
nadmořská výška: 230 m
PSČ: 25726
adresa úřadu: U Hospody 40
starosta: Óóó, Velký Frkoš

Obec Drahňovice (mezi choraťáky a jinými cizinci z okolních vesnic též Dráňovice) se nachází v okrese Drahňovice v republice Česko. Ke dni 25.7.2008 zde žilo 64 obyvatel, ale těžko říct, kolik lidí se v tu chvíli nacházelo ve zdejších chlévech a v tunelech zdejšího metra.

[editovat] Původ názvu

Kaplicka.JPG

Drahňovská kaplička na Starovesnickém náměstí. Bohužel bez orloje, ten mají pražáci

Neseriózní zdroje uvádí, že jméno obce pochází od zakladatele sídla – Drahoně. Přední jazykovědci se však shodují, že název obce mnohem pravděpodobněji pochází z doby úspěšného vinařství v obci, kdy byly zkomoleny slova „drahá vinice“ na „dráhvinice“ a dále na současné „drahňovice“.

[editovat] Historie

První písemná zmínka o obci je z roku 1401. Středověká historie obce snad ani za zmínku nestojí.

[editovat] Vinařství v Drahňovicích

Za zmínku stojí vinařská éra v Drahňovicích, kdy obec navštívil nejvýznamnější vynálezce, spisovatel, malíř, fyzik, lyžař a filozof za posledních 100 let – Jára Cimrman. Cimrman zde založil velkou vinici. Vína z Drahňovic patřila k těm nejlepším a nejdražším. Cimrman však přijal objednávek více, než na kolik stačila produkce. Víno tak bylo rozprodáno do celého světa, zejména do Francie. Tak skončilo úspěšné vinařství v Drahňovicích.

[editovat] Doprava

Metro Drahnovice mapa.png

Plán drahňovského metra

Do Drahňovic vede silnice III. třidy. Napříč celou obcí vede tzv. Drahoňova magistrála.

Velice rozšířená je tu autobusová doprava DID (Drahňovská integrovaná doprava), která zahrnuje 1 (slovy jednu) linku a zajišťuje spojení s jinými městy občanům, kteří si nemohou dovolit jezdit autem. Ve všední dny jezdí 2krát denně, o víkendech nejezdí vůbec.

Součástí drahňovské dopravní infrastruktury je Drahňovské metro. Nejstarší trasa C je vedena přibližně podél Drahoňovy magistrály. Novější trasy A a B křižují trasu C přibližně v okolí Drahoňova náměstí. Metro Drahňovice se později stalo inspirací pro metro Praha. Je znatelná jistá podobnost vedení tras, ale také některé názvy stanic se staly inspirací. Vlakové soupravy v metru pracují na principu magnetické levitace, proto zde nejsou žádné koleje.

Celé metro bylo vystavěno v průběhu 2 týdnů. Během výstavby bylo vytunelováno nejen metro, ale také obecní kasa. Metro během prvních dnů provozu slavilo úspěch, stalo se velkou atrakcí pro místní, i pro cizince z okolních vesnic. (choraťáci mu s oblibou říkali "dráňovské metro"). Obliba tohoto způsobu dopravy však začala klesat především z důvodu dlouhých intervalů jednotlivých jízd souprav (30-120 minut). Cestující časem zjistili, že 500 metrů na druhý konec vesnice překonají o něco rychleji pěšky a metro se tak přestalo používat.

Dnes jsou z metra využívány pouze odvodňovací kanály. Tunely původního metra tak slouží jako kanalizace. Kromě toho slouží jako úkryt pro místní bezdomovce. Jejich přítomnost v tunelech soustavně působí zmatek při sčítání obyvatel obce.

[editovat] Kultura a zábava

V obci je velice aktivní život. Vesnice je hojně navštěvována cizinci z okolních vesnic. V pátek večer se zde obvykle vyskytuje velké množství dočasných imigrantů, kteří sem přichází s vidinou lepší zábavy, než v jejich rodné vesnici.

V historickém centru obce se nachází 1 klub (choraťáci mu s oblibou říkají "dráňovský šmajchlkabinet"), hasičské muzeum a aquapark, na předměstí je jedna hospoda, dříve obecná škola. Dále je možno navštívit kapličku na Starovesnickém náměstí.

[editovat] Sport

Na počátku 2. desetiletí 21. století se v Drahňovicích utvořilo uskupení zhruba 8-12 fotbalistů, ragbystů, hokejistů a motoristů, zvané HRFAMK Drahňovice. (HRFAMK = "hokejo-ragbyo-fotbalo-auto moto klub") Po mnoha únavných tréninkách v místní hospodě, kde byla horlivě probírána taktika, se družstvo konečně odhodlalo ke svému prvnímu soutěžení.

Jako největší a jediný úspěch se dá považovat turnaj v nedalekém Xaverově, kde drahňovští fotbalisté ukořistili, stále posílení alkoholem z taneční zábavy předcházejícího dne a rána, neuvěřitelné 6. místo z 8 přihlášených družstev. Nutno podotknout, že poslední dvě přihlášená družstva svou účast zrušila a tím se automaticky umístili za drahňovskými. Tak skončila sportovní éra v Drahňovicích.

[editovat] Vojenská aktivita obce

Kosmodrom Spulka.jpg

Kosmodrom Špulka. Fotografie odpalovací rampy kosmodromu Špulka nedaleko Lbosína. Fotografie unikla z archivu DIS

Obec Drahňovice se aktivně podílí v boji proti divišovskému jadernému programu. Pomocí drahňovských špionážních družic bylo v prosinci 2013 zjištěno, že v lesích v okolí Lbosína roste podivná stavba. DIS (Drahňovská informační služba) má podezření, že se může jednat o odpalovací rampu pro zkoušky divišovských balistických raket. Po tomto zjištění byly okamžitě mobilizovány všechny bezpečnostní složky (hasiči, armáda, policie i hajný). Lbosínští jakoukoliv spolupráci na jaderném programu vyvrací a trvají na svém nepřátelském postoji k Divišovu.

[editovat] Organizace DD

V Drahňovicích kromě DIS působí ještě jedna organizovaná informační služba DD (Drahňovské drbny), lidově nazývané "DéDéčka". Své informátory mají rozmístěné po celé vesnici i v jejím širokém okolí. Objevují se spekulace, zda pro špionáž nepoužívají různé nejmodernější technologie, neboť takový stupeň informovanosti je jen stěží v lidských silách. Nicméně jen díky této organizaci se večer v hospodě nejlépe dozvíte, co jste v průběhu dne dělali. Díky této organizaci je zároveň nemožné v Drahňovicích a širokém okolí udržet cokoliv v tajnosti, neboť vše se okamžitě dozví DD a informace je okamžitě rozšířena po celých Drahňovicích a širokém okolí. Nejdůležitějším principem organizace je tzv. teorie drbu.

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

Moravstán
a Slizko:

Cizina:

uncyclopedia