Drogramování - Tutoriál

Z Necyklopedie

Robota na Slovensku1.JPG       Na této stránce se pracuje     
      Prosím vykašlete se dočasně na editaci tohoto článku     

Tento článek má sloužit jako návod určený těm, kdo chtějí začít s drogramováním. Podrobnější informace o něm najdete zde.

[editovat] Varování

Jak je uvedeno v tomto článku, drogramování je velmi rizikové. Proto si pamatujte, že tento článek čtete jen na vlastní nebezpečí.

[editovat] Kapitola 1. - Instalace DrogStudia

Nejdříve si nainstalujeme tzv. DrogStudio. Do hlavního bloku napíšeme kód:

JOIN @ME WHEN (@ME ISNT NULL)

Teď klikněte na to ozubené kolečko v DrogStudio a počkejte, až se na obrazovce objeví nápis "Connected!". Pokud jste do 5 vteřin nezemřeli, kompilace a přenos kódu proběhlo v pořádku a vy jste se právě stali drogramátorem. Jen tak dál!

[editovat] Kapitola 2. - Připojování k registrům v mozku

Z kódu se lze připojit k různým částem mozku, kterým říkáme registry. Mezi ty nejznámější patří např. krátkodobá a dlouhodobá pamêť. Samostatná kapitola je pak tělo a všechny jeho funkce. Nejdříve zkusíme, zda vaše paměť pracuje správně:

JOIN @ME->MY_MEMORY WHEN(@ME->MY_MEMORY WORKING)

Potom můžeme zkusit se připojit ke krátkodobé paměti:

JOIN @ME->FAST_MEMORY WHEN(@ME->FAST_MEMORY WORKING)

Tyto kódy si ale radši do hlavy nenahrávejte. Pokud byste zrovna měli výpadek krátkodobé paměti (což se velmi často stává při spánku), došlo by v kódu k chybě. Mozek není na drogramování připraven a příroda chyby nedělá. I sebemenší chybka v kódu tedy způsobí minimálně vybouchnutí míchy kvůli nestabilním příkazům z mozku. Právě z toho důvodu musíme všechny naše kódy psát do tzv. error-boxu:

DO START::
zde je náš kód
::END AFTER IF(NOT) CANCEL

Teď už jenom vložíme náš kód do error-boxu a můžeme nahrávat:

DO START::
::END AFTER IF(NOT) CANCEL

[editovat] Kapitola 3. - Základní syntaxe

Nejpopulárnějším drogramovacím jazykem je tzv. ISIDL (Interactive SImplified Drogramming Language), na který je i tento tutoriál. Tento jazyk má vnitřní syntaxi a chování jako Microsoft, ale příkazy jsou podobné MySQL. Pro pochopení struktury jazyka je třeba si na ukázkovém řádku kódu vysvětlit nejdůležitější pojmy:

JOIN( @ME )

Zeleně vyznačená je zde tzv. funkce neboli příkaz. Ten určuje, co má program dělat s dále zadanými daty. (Závorky jsou zde doplněny pro názornost)
Červeně vyznačený je tzv. argument, to jsou data, která předáváme funkci.
ISIDL je objektovým jazykem, ve kterém je jako objektový operátor (např. tečka v Javě) definována šipka: -> (jako v PHP)
Další důležitou částí jazyka jsou jazykové konstrukce. Mezi ně patří cykly, podmínky a výjimky.
Cykly jsou konstrukce k opakování příkazů bez nutnosti psát kód několikrát za sebou, ty si probereme později.
Podmínky jsou konstrukce, které se píší před nebo za příkaz a podle jejich výsledku rozhodují, zda se příkaz vůbec uskuteční.
Mezi nejdůležitější podmínky patří WHEN, které se píše za příkaz, IF které se píše před příkaz a DO-AFTER-IF, což je speciální typ konstrukce WHEN.
Výjimky jsou konstrukce spojující
Pozn.: Tento článek bude brzy rozšířen

uncyclopedia