Drtík

Z Necyklopedie

Drtík je jedním z nejdůležitějších prvků ve vesmíru. Jak už to však bývá, o duležitých věcech obvykle lidé nemají ani potuchy a to i přesto, že drtík znali a plně využívali již staří Římané. Drtík má značku Dq (to sice vypadá nelogicky, ale po tom, co provedli sodíku, je to ještě nádhera), která vychází z francouzského názvu Drtieque.

Destrukce

Snahy izolovat drtík v laboratoři v ulici V Díře vedly k téměř absolutní destrukci celé Kuřimi.

[editovat] Vlastnosti

Drtík se v přírodě volně nevyskytuje (viz kapitola výskyt) a laboratorní pokusy izolovat jej v čisté podobě v takovém množství, aby bylo vidět něco víc než malá tečka pod mikroskopem, skončily fatálním neúspěchem. Nikdo tudíž neví, jakou má drtík barvu, natož zápach či dokonce chuť.

Pro chemiky uvedeme vlastnosti drtíku:

  • Z = 218
  • Ar = 661amu
  • r_{koval} = 119pm
  • r_{vdW} = 181pm
  • \text{el.konf.}: 8f^{19} 9d^{31} 4s^{16}
  • \rho = 66 g/cm^3 (to je hustý, že?)
  • t_t = 52 000°C
  • t_v = 52 001°C
  • c_t = 4892 kJ/mol
  • v zvuku = 5m/s (to je, co?)
  • c = 7023 kJ/K*kg
  • ox.čísla drtík nezná a (což je zvláště zajímavé)
  • r_{atm} = 222 pm.

Pokud bychom chtěli definovat tvrdost drtíku, Mohsova stupnice tvrdosti by nám nestačila, lze ji však definovat jako tvrdost dvou diamantů plus jednoho mastku.

Mjolnir

Thorovo kladivo obsahuje drtíku opravdu hodně

[editovat] Výskyt

Ačkoli se drtík vyskytuje všude, podobně jako Buddha, Matrix nebo reklamy, má tendenci hromadit se na místech, kde se něčím něco či někdo někoho drtí. Drtík posléze vstupuje do věci, kterou je drceno (jak ji pozná, to je nám zatím záhadou) a svou přítomností fyzikálně i chemicky zlepšuje její vlastnosti. Postupným hromaděním drtíků vzniká stav, zvaný totální drtivost. Jedná se o superchemickofyzikálnfrenologickou vlastnost, kterou lze nalézt u nejrůznějších slavných "magických" předmětů, kterými bylo v minulosti tak dlouho a tak důkladně drceno, že koncentrace drtíku přesáhla kritickou úroveň. Takovými předměty jsou například všemožné Exkalibry, Kopí osudu, Thorova kladiva či Stalinovy pušky. Drtík se může koncentrovat také v živé hmotě. Určitě jste si všimli, že usilovným tréninkem lze zařídit, že budete mít pěsti jako ze železa (to je nesprávné lidové přirovnání, pramenící z neznalosti drtíku). Všem známým případem, kdy se drtík usídlil v živé hmotě, je Chuck Norris. Do něj vstoupilo tolik drtíku, že byla překročena totální drtivost a koncentrace drtíku v panu Norrisovi se nyní pomalu blíží k nule (z opačné strany). Z historie můžeme jmenovat Vosu šavlozubou, která měla v sobě tolik drtíku, že vyhynula z nedostatku potravy poté, co téměř vyhubila život na Zemi.

[editovat] Využití

Sciences exactes Související informace obsahuje
Regál Věda©

Drtík lze využít hlavně k drcení. Tím má již nyní zaručenu slibnou budoucnost ve zbrojařském průmyslu a téměř jisté úspěchy na poli válečném. Světovým velmocem je dle našich zpráv drtík zatím neznámý, ale je téměř jisté, že na něj během svých chaotických výzkumů dříve či později narazí. Bude rozhodně zajímavé vidět, jaké zbraně, pracující na bázi drtíku, spatří světlo světa. Necyklopedie doporučuje menší bombičku s rozbuškou a nějakou tou stovkou drtíkových kuliček. Protřepat, vypustit, dívat se. Už nikdy nic podobného neuvidíte.

Chemistry Prvky
bolševikum
Bo
hliník
Al
arogantin
An
zlato
Au
bursík
Bs
uhlík
C
měď
Cu
debilit
Db
drtík
Dq
gentellur
Gn
vodík
H
hoaxium
Hx
chrastík
Chk
paroubkium
Pk
polonium
Po
prdík
Fu
prudík
smrdík
Sd
stalinium
St
tvrdík
Tu
vakuum
Va
womanium
Wo
noobium
No
potěmkinium
Pn
imbecilit
Im
dusík
N
kyslík
O
selen
Se
rozvodík
ROH
zemanium
Ze
transprdan
Tp
světlan
Lm
Bortlium
B
Ununpolium
Uup
Euran
Eu
Random
Rn
Praseodym-Hafnium
Pr-Hf
Úchylík
Bdsm
Olovo
Pb
Pneumonium
Pneu
Smajlík
:)
Uran
U
Plutonium
Pu
uncyclopedia