Dunihlav sovětský

Z Necyklopedie

831 v Domažlicích

Každý politik má svá oblíbená místa či rodiště a na ty se rád vrací, takže i každý dunihlav má svůj revír.

Dunihlav sedadla

interiér

Dunihlav, motorový vůz 830 nebo 831 je u ČD hned po šukafonu druhá nejpoužívanější jednotka.

[editovat] Výroba

Dunihlav sovětský je ryze československým / českým výrobkem. Vzhledem k tomu, že jeho prototyp vyjel v době, kdy bylo všechno nejlepší sovětské, získal tento hrdý titul.

Prostory pro výrobu a díly poskytlo poslanecké metro. Vzhledem k množství politiků páchajících sebevraždu skokem pod soupravy metra je zde dostatek základních dílů pro dunihlavy. Sedačky jsou potaženy pravou kůží z politických plešek, jež zaručuje cestovní pohodlí. Naši spřátelení sovětští inženýři navrhli nový způsob pohonu pro tyto stroje. Jde o dutou hlavu politika patentovanou v Čechách.

U vozů 830 za pomoci dvou tlačítek tluče do duté hlavy, jedno na zrychlování a druhé zpomalovací. U strojů 831 je vylepšení, jedná se o zpřevodovanou postel. V tomto případě se strojvedoucí povaluje na posteli a výstup z převodovky buší do duté hlavy. V případě že strojvedoucí souloží tak jednotka jede na čas či trhá rekordy. U obou druhů je doporučený počet úhozů 42 za minutu. V případě že je hlava dostatečně dutá lze vymlátit až výkon čtyřicet dva na druhou to je 1764 decibelů (všimněte si že to není prvočíslo). S tím souvisí zákaz vstupu lidí s dutou hlavou, neb by jim hlava pukla a mohla by se tím zastavit výroba dalších jednotek. Výroba těchto strojů je však specifická tím, že zpravidla se vyrábí jednou za čtyři roky v sérii v počtu kusů podle toho, kolik politiků odešlo ze scény.

[editovat] Využití

Vozy 830 se využívají společně s agresivním strojvedoucím jako náhrada za porouchané šukafony. Vozy 831 slouží jako adekvátní náhrada za žabotlam, v případě že strojvedoucí souloží. Pakliže se najde souložící skupina, je zabalena s vozem a exportována jako náhrada za francouzské pokulhávající TGV. Velice osvědčené je využití jednoho vozu 830 a druhého 831. Když strojvedoucí jednu cestu tluče do tlačítek a pak si jde lehnout, v případě že se mu nechce ležet pověří mileneckou dvojici a sám si jde sednout na sedačky potažené pleškami, vlak pak letí jako šukafon.

[editovat] Světový unikát

Zdá se, že nikde na světě se jedno a to samé vozidlo nepředvádí jako historické a pak zase v běžném provozu. Jestli to tak bude dále pokračovat, změní se vozový park ČD v pojízdné muzeum, možná pak přiláká více zahraničních turistů a bude konečně efektivní.

Unikátní řešení sedadel umožňovalo v případě potřeby zvýšit počet míst k sezení až o 1/3 pomocí speciální úpravy bočních opěradel, na kterých se dalo sedět. Dokud byla většina vozů kuřáckých, bylo každé opěradlo opatřeno popelníkem, takový přepych neposkytuje ani Pendolino. V zimě nezamrzaly záchody, neboť stejně nebyla voda; v létě bylo možno jet při otevřených dveřích, zvláště vhodné byly na to přípojné vozy Balm, dveře se otevíraly dovnitř a šlo sedět na schodech a nohy dát ven, tím se také zvětšila kapacita a nebylo horko.

[editovat] Zajímavosti

Dunihlav kamna

Moderní vytápění v přípojných vozech

Protože Dunihlav nejezdil na páru, bylo v přípojných vozech instalováno moderní samoobslužné vytápění. Pokud cestujícím došla během jízdy slivovice, museli si sami zatopit, aby nezmrzli.

[editovat] Očekávané novinky

Úspěchy sovětského strojírenství
Babeta AirbagBezdrátová sprchaBrněnské meždunárodné letochodištěCentrální šroubCyklomethanDunihlavElektrifikaceElektronika 666FichtlJaderná elektrárnaJak 42Jednosměrné letištěKalašnikovKardiostimulátorLetiště Klementa GottwaldaLáhev na zalévání kolejíLehkokolejná dráhaLidé z oceleLoupač brambor typu 3xMakroprocesorMerkurMiG-29MoskvičMPR deštníkNízkopodlažní tramvajPekloRádio JerevanŠukafonMetro v TaganskuTopol MTramvaje v NevyslovitelnojeTu-154Raketoplán BuranSférické DVDŠetření vodyŠalinokoptéraUral 2Vertikální chrlič intelektuálůVodíková bombaŽabotlamŽigulíkЛинукс
Šotoušov hl.n.
Casu dost logo Dopravci a údržba

ArrivaČerná díraLEO ExpressRegioJetSŽDCUNŽC

Zastavovaci sloup zeleznicni zesileny Infrastruktura

Bajkalsko-amurská magistrálaBrněnské hlavní nádražíPohlavní nádražíDopravní podnik města BrnaDvoupatrové nádražíLampárnaLehkokolejná dráhaNádraží Františka Josefa I.Nové brněnské nádražíPražský SemmeringNádraží Praha-HolyněNádraží SmíchovTěžkokolejná dráhaRak-Uh koridoryVršovické nádraží

Motorovy vuz po modernizaci "Přidělené" řady

380451452471680809810811830831844

Bezdratova zarovka Technologie

AndulaBezdrátový přenos energieNaklápění jednotkyDvoupatrové nádražíKritická rychlostLáhev na zalévání kolejí
NajbrtProtihlukové stěnyVáclav Knop

Wintonovasocha Kuriozity

AsiaCityIveta BartošováCity ElefantCestující do Tel Avivu bez šátku na kufruHomeless RallyeJízdní řádKategorie vlakůKultura cestování
Standa LokotkaTeologický výklad jízdního řáduTerminál 3: Vzpoura strojů

uncyclopedia