Dvojčata

Z Necyklopedie

Dvojčata jsou speciálním druhem lidí. Existuje více druhů dvojčat, a nejen dvojčat.

[editovat] Druhy dvojčat

Rozlišujeme dvojčata jednovaječná, dvojvaječná a trojvaječná.

[editovat] Bezvaječná dvojčata

V současné době není zaznamenán jediný případ výskytu bezvaječných dvojčat.

[editovat] Jednovaječná dvojčata

Jednovajecna dvojcata

Jednovaječná siamská dvojčata

Dvojčata, která pocházejí z duality spermií v jednom vajíčku. Většinou jsou si velice podobná, a proto je nutné dát jim odlišná křestní jména. Stejné křestní jméno je nutné pouze v případě, že mají odlišné příjmení. To může být způsobené třemi faktory:

  • Rodiče se nedokázali domluvit na příjmení a proto dají každému dvojčeti jiné příjmení.
  • Dvojčata mají každé jiného otce. Tím se ale ztrácí výrazná vzájemná podoba. Proto je výhodou, v případě dvou různých otců, aby tito otcové byli sami jednovaječnými dvojčaty - tím se ale ztrácí diverzita příjmení. Proto je v tomto případě důležité, aby tito otcové měli sami různé otce, kteří byli v nejlepším případě taktéž jednovaječnými dvojčaty, a to až hluboko do minulosti, až k Adamovi, který měl sám utajené dvojče.
  • Dvojčata mají každé jinou matku.
Jednovajecna dvojcata 2

Typická jednovaječná dvojčata

[editovat] Dvojvaječná dvojčata

Dvojvaječná dvojčata pocházejí z remízy v souboji spermií. Již si nejsou tak podobná, a proto mohou mít klidně i stejné jméno.

[editovat] Trojvaječná dvojčata

O trojvaječná dvojčata se jedná v případě, že dojde k remíze tří spermií, ale té třetí se nechce oplodňovat. Potom při porodu dojde kromě porodu dvojčat i k porodu tzv. falešného trojčete.

[editovat] Vícevaječná jednojčata

Trojvajecna jednojcata

Typický příklad trojvaječných jednojčat

Nejsou si vůbec podobná, nemusí spolu mít společnou matku ani společného otce. Dá se říct, že každý z nás je s každým vícevaječným jednojčetem.

[editovat] Protiletadlová dvojčata

Např. tzv. Ještěrka 30 mm PLDvK na šasi Praga V3S.

uncyclopedia