Ešus

Z Necyklopedie

471
471-4x

Ešus na trati – vzácný úkaz v prvních letech "provozu"

451078-1

Náhrada za motorový vůz

Ešus, (šotoušsky souprava složená z elektrického vozu 471, vloženého vozu 071 a řídícího vozu 971, marketingově CityElefant) je jeden z vlaků Českých drah. Má například sundavací plošinu pro handicapované a/nebo klimatizaci. Používá ekologický systém napájení, tedy místo uhlí používá ruský napájecí systém 3000000000000 nV DC.

[editovat] Historie

Jednotka začala vznikat někdy kolem roku 1996. V roce 1998 se poprvé pohnula vlastní silou.

Po překonání prenatálních potíží následovalo předání prvních pěti jednotek ČD. Jednotky měly být předány do konce roku 2000, ale 471.005 jezdila pouze jedním směrem. Dodavatel se snažil přesvědčit odběratele o vhodnosti nasazení této jednotky na trase Praha - Česká Třebová, kde by se jednotka mohla bez problémů otočit, ale dodavatel (nepochopitelně) trval na provozu v obou směrech. Jednotku se podařilo umravnit a předat až v lednu 2001.

Následovalo období dětského vzdoru. Jednotky spolu nemluvily a ani domluvy nepomáhaly. Domluvily se nejvýše tři a čtvrtou už do party nechtěly. Po dlouhém výchovném působení se dodavateli podařilo jednotky přesvědčit, avšak vítězství výchovného působení bylo jen dočasné. Barevná světélka vlakového zabezpečovače se stala jejich další oblíbenou hračkou. Jelikož dodavatel pomalu rezignoval, zasáhla vyšší moc a jednotky dostaly domácí vězení. ČD dokonce zkoušely nahradit nejnespolehlivější článek soupravy – motorový vůz – osvědčenou řadou 451. Pak přišla velká voda a s ní podmínečné propuštění.

Bohužel jednotky stále nevycházely z dětských nemocí a dlouhodobá léčba nebývala výjimkou. Dodavatel plodil další a další kusy, nutno poznamenat, že díky genetické manipulaci již poněkud životaschopnější. Jednotky postihly i úrazy, jako například zlomeniny, a nejstarší kusy již dospěly do období pubertálního vzdoru.

[editovat] Přítomnost

Jednotky neustále přibývají a každý den jich alespoň 2/3 jezdí. Výrobce vyrábí další a další kusy, aby nahrazovaly ty nejezdící...

[editovat] Budoucnost

...a jestli nezbankrotoval, vyrábí dodnes.

[editovat] Nekonvenční přístupy

ČD nenechávají tristní stav ešusů pouze na výrobci. Jelikož vytrvalé opravy k ničemu nevedou, rozhodl nový management naklonit si nadpřirozené síly, které dle jeho názoru nejsou ešusům nakloněny. Poté, co vyzkoušeli astrology při sestavování vhodných oběhů, homeopaty, zaříkávače, kouzelníky, buddhistické mnichy, vymítače ďábla i jiné, sáhly k tradičnímu prostředku – katolické církvi. Biskup Lobkowicz zkušebně požehnal v Ostravě tři nejnovější jednotky. Pan biskup je zřejmě dokonale obeznámen se stavem těchto jednotek, o čemž svědčí i slova jeho modlitby:

„Ochraňuj všechny, kdo budou používat těchto vlaků.“[1]

[editovat] 1. Třída

Narozdíl od žabotlamů je zde ve všech jednotkách použito speciální silové pole s krycím názvem "1. třída". Je určeno k odražení především cestujících prasopsů. Za ním se nachází bájná 1. třída, do které není nikomu radno vstoupit. Navíc je silové pole neviditelné, takže si mnohdy o pole ublížíte tak, že vás (pokud nemáte tzv. časový doplatek[2]) vyhodí až ven z vlaku.

[editovat] Reference

  1. Biskup požehnal novým CityElefantům
  2. Majitelé opencard, rovnou běžte do Prdele.
Šotoušov hl.n.
Casu dost logo Dopravci a údržba

ArrivaČerná díraLEO ExpressRegioJetSŽDCUNŽC

Zastavovaci sloup zeleznicni zesileny Infrastruktura

Bajkalsko-amurská magistrálaBrněnské hlavní nádražíPohlavní nádražíDopravní podnik města BrnaDvoupatrové nádražíLampárnaLehkokolejná dráhaNádraží Františka Josefa I.Nové brněnské nádražíPražský SemmeringNádraží Praha-HolyněNádraží SmíchovTěžkokolejná dráhaRak-Uh koridoryVršovické nádraží

Motorovy vuz po modernizaci "Přidělené" řady

380451452471680809810811830831844

Bezdratova zarovka Technologie

AndulaBezdrátový přenos energieNaklápění jednotkyDvoupatrové nádražíKritická rychlostLáhev na zalévání kolejí
NajbrtProtihlukové stěnyVáclav Knop

Wintonovasocha Kuriozity

AsiaCityIveta BartošováCity ElefantCestující do Tel Avivu bez šátku na kufruHomeless RallyeJízdní řádKategorie vlakůKultura cestování
Standa LokotkaTeologický výklad jízdního řáduTerminál 3: Vzpoura strojů

uncyclopedia