FANDOM

Digitální fotoaparát Temuto článku sa nedostává fotka. Kdo béváte het, bléskněte to.

Eintopfß (čti Eintopfß) je tradiční jídlo, endemické pro česko-polsko-německé trojmezí.

HistorieEditovat

Jídlo bylo populární již mezi germánskými kmeny, které jej vařily z různých kusů Římanů. Když přišli do Čech Slované, recept modifikovali, aby bylo možné jej vařit i bez lidských obětí. Bohužel tento původní modifikovaný recept z roku 919 (všimněte si, že je to prvočíslo) se nedochoval. Naštěstí se při vykopávkách v jednom nejmenovaném, starobylém hostinci našlo několik sklenic eintopfßu, datovaných do 10. století. A to se stalo ještě dříve, než vykopávky začaly, jelikož hostinský tento pokrm v naředěné podobě servíroval zahraničním hostům pod názvem Staročeské kyselo (v anglickém jídelníčku Old Bohemian Acid). Naštěstí se šest těchto extrémně vzácných sklenic podařilo zachránit a jejich obsah byl zanalyzován (viz odstavec analýza).

Tento pokrm byl nejoblíbenější v období morových ran, kdy zajišťoval okamžitou a bezbolestnou smrt každému, kdo byl oslabený morem. Do historických análů bylo také zapsáno několik případů užívání mezi žebráky a poustevníky, kterým stačilo sníst dvě sklenice eintopf'ßu během dvou hodin a okamžitě se jim pokroutily kosti, opadalo několik kilogramů masa (či případně špeku, byl-li to vypasený žebrák), a propadla se jim lebka. S takovouto vizáží si dokázali vyžebrat i desítky stříbrných denně, a to hlavně proto, že jim bohatí měšťané tyto peníze dávali, aby si je mohli odečíst z daní. Bohužel si pokaždé odečetli trochu více, než měli, což vedlo v 16. století až ke krachu na Pražské burze, což zapříčinilo zákaz tohoto pokrmu, který dodnes nebyl zrušen.

Lidem z trojmezí to však bylo jedno a vařili eintopfß dále, jelikož před zákonem vždy mohli utéct těch několik metrů za hranici. S tím se však pojí i jeden tragický příběh. kdy proběhla v 18. století na české straně trojmezí rozsáhlá razie a spící lidé nestihli utéct, a to jednak proto, že spali, a někteří také kvůli přílišné konzumaci eintopfßu, což zapříčinilo, že neměli nohy. 1217 (prvočíslo) lidí bylo popraveno, 5477 (prvočíslo) na doživotí zavřeno do speciálního českého gulagu a 102 (není prvočíslo) spáchalo sebevraždu eintopfßem. K tomuto příběhu se pojí i legenda, že mladá děva, která tento masakr přežila, zrovna na hřbitově svačila eintopfß, když jí z její nahnilé ruky náhle upadly všechny prsty a proto se sklenice této lahody rozbila, potřísnila zem a všichni mrtví instantně ožili. Takto si vesnice na trojmezí udržela svůj stálý počet obyvatel.

AnalýzaEditovat

100 gramů eintopfßsu obsahuje: 

  • 97 gramů lihu 
  • 1,5 gramu koksu
  • 1 gram koupelové soli s bylinkami
  • 0.5 gramu kuřecího parzátu, který se nestihl fermentovat

ReceptEditovat

Tento recept byl zkombinován z fragmentů nalezených v arabských kronikách a jedné tajné kronice Kosmově, která nikdy nebyla oficiálně vydána.

Jedna porce:

  1. Kupte si hrnec o objemu 300 litrů, nejlépe elipsovitého tvaru, 900 kilometrů vysoký, 1000 kilometrů široký (v těchto rozměrech se mohu objevit nepřesnosti, byly vyčteny z arabských knih, kterým bohužel nikdo nerozumí) a poslední rozměr si musíte vypočítat sami. Vzpomeňte si na fyziku! Možná výjde prvočíslo!
  2. Kupte 100 kilogramů kuřecích parzátů, nejlépe z Vodňan.
  3. Kupte si žebřík o délce více než 900 kilometrů, tak aby dosáhl až k okraji hrnce.
  4. 80 kilogramů parzátů nasypeme do hrnce a ten necháme dva měsíce stát na přímém slunci, a to bez pokličky. Žebřík nechte u hrnce, časem nějaká zvědavá havěť (psi, kočky, koně a děti do pěti let) vyleze nahoru a spadne dovnitř. To pokrmu přidá na chuti.
  5. Po dvou měsících přivědtě obsah hrnce za stálého míchání k varu a pomalu přisypávejte zbylé parzáty. 
  6. Aby parzátkům nebylo smutno, přidejte několik celých, ale opravdu CELÝCH, vajec. 
  7. Dochuťte koupelovou solí s bylinkami (nejlépe tymián, bazalka či marihuana).
  8. Přidejte koks, černý či bílý.
  9. Na stavebním jeřábu spusťte dolů kebab.
    ORIGINAL REMOVE KEBAB SONG with lyrics (accurate english subtitles)-0

  10. Po nátlaku Srbů kebab odstraňte.
  11. Nechte eintopfß vychladnout.
  12. Naražte pípou hrnec a načepujte eintopfß do zavařovacích sklenic.
  13. Sklenice zazátkujte, ale ne příliš pevně, aby dovnitř měly přístup bakterie a plísně.
  14. Zakopejte sklenice do volejbalového hřiště či jiné písečné plochy.
  15. Po nejméně padesáti letech sklenice vykopejte, a ne abyste zapomněli, kam jste je zakopali, vy alzheimerem postižení dědci!
  16. Podávejte v plastových barelech s certifikovanou odolností vůči kyselině fluorovodíkové. Nezapomeňte přidat co nejkvalitnější víno.
  17. Sežeňte si novou identitu a utečte do jakéhokoliv státu, kde je eintopfß povolený. Tam ohromujte okolojdoucí svou novou vizáží a žebrejte.
  18. Nezapomeňte pokrm doporučit svým nepřátelům!

Co dělat, když vás obyčejný eintopfß už nebavíEditovat

Výtažek z Kosmových Dvaceti nápadů eintopfßovitých (100% potvrzené autorství):

  1. Zkuste eintopfß vyudit. Ne, že by to nějak zlepšilo jeho chuť, ale když máte na uzáku takové zvláštní malé komínky, můžete eintopfß v podstatě kouřit, a to beze ztráty byť jen gramu této blaženosti.
  2. Těstoviny zapečené s eintopfßem. U tohoto receptu je jen škoda, že těstoviny se rozloží dříve, než je stihnete dát do trouby, takže vám zbyde jen čistý eintopfß.
  3. Nalijte eintopfß na podlahu a snězte ho dřív, než se prožere do patra pod vámi. Skvělá hra na pařbu s přáteli!
  4. Použijte sklenice s eintopfßem o různých průměrech jako náboje do různých zbraní. Nejlépe střílejte sklenice ráže 7,62x51mm z AK-47. To vydrží, i pokud některá ze sklenic praskne v nábojové komoře. Také doporučujeme ráži 155mm pro největší protipěchotní účinek.
  5. Nalijte eintopfß na nějakou knihu a zkuste ji přečíst dříve, než se jí prože...

Zbytek této knihy receptů se nedochoval. Škoda.