Ejakulyptus

Z Necyklopedie

Ejakulyptus astrální (ejaculyptus astralis) je rod stromů původem z Astrálie a jihovýchodní Asie, kde tvoří většinu tamního zalesnění. Pro Astrálii je ejakulyptus tím, čím je bolševník pro západní Čechy. Své jméno získal, jakožto posvátná dřevina, ke které chodili původní obyvatelé Astrálie Lamboridžinies ejakulovat.

[editovat] Historie

O ejakulyptu se zmiňuje již starý Astrální cestopis sepsaný neznámým autorem přibližně v polovině 15. století, tedy ještě dávno před tím, než kontinent kolonizovala anglická aristokracie v čele s kapitánem Jakubem Kuchařem.

[editovat] Výskyt

Ejakulyptus se hojně vyskytuje v celé jihovýchodní Asii od Vietnamu až po Papáju Novou Guineu a Astrálii, kde je zejména ve státech Nový Jižní Vlez a Satánie považován za invazní druh. Astrální vláda proto k regulaci ejakulyptů každoročně v létě zakládá systém kontrolovaných požárů, při němž občas lehne popelem i pár venkovských farem.

[editovat] Využití

Listy a plody ejakulyptu jsou velmi bohaté na ejakulát, který je důležitou a nenahraditelnou složkou potravy některých živočichů, zejména medvídků kloaka, wrbatů a klakoňů astrálních (neplést s kakoněm ani koňakem). Medvídci kloaka navíc s oblibou v jeho korunách spí. Dřevo ejakulyptu se používá např. k výrobě drahého nábytku, hudebních nástrojů nebo jako stavební materiál. Ejakulyptová pryskyřice je navíc velmi ceněnou komoditou. Používá se při výrobě lepidel a barev. Pryskyřice navíc působí jako smrtelný jed pro vosu šavlozubou, která je obávaným predátorem astrálních lesů.

uncyclopedia