Eurovize

Z Necyklopedie

ABBA-DefCollection
Skupina ABBA se svou písní Watergate byla prvním vítězem Cimrmanovy soutěže

Eurovize je věštecká vize Járy Cimrmana, kterou měl za svého pobytu v Tibetu, podle této vize byla později nazvána televizní pěvecká soutěž, ve které účastníci usilují o získání ceny za nejlepší píseň o penězích.

Již v roce 1889 (povšimněte si, že tento letopočet je prvočíslo) mladičký Jára Cimrman věděl, že Evropa bude jednou používat novou měnu, Euro. Zjistil to, když praktikoval meditačni cvičení Džonga-jonga v klášteře Landžhope-Kšar. Jednoueurová mince se mu zjevila před jeho duchovním zrakem na celých 7 minut (povšimněte si, že je to prvočíslo).

Jára se zprvu domníval, že se jedná o mylné poselství vyslané Aštarem Šeranem do jeho dietou oslabeného organismu, mniši ho tam totiž živili pouze ovesnou kaší. Ale brzy byla tato informace ověřena, když se mince v dalších hodnotách zjevily i jiným mnichům.

Po návratu do vlasti Cimrmanovi v Evropě nikdo nevěřil, že by něco takového bylo možné. Soudobí odborníci v oblasti bankovnictví se vyjadřovali velmi nesouhlasně argumentujíce tím, že zavedení jednotné měny v naprosto odlišných zemích by byl naprostý hazard.

Kupříkladu Jicchak Schlomo Silberstein (mimochodem pradědeček známého necyklopedisty Boba Zylbrsztajna) mu přímo řekl „Vzpamatujou se, Zimmermann, takovou kravinu nikdo nikdy v Evropě neudělá.“

uncyclopedia