Fadžr al-edžemchératej al-embašár

Z Necyklopedie

Fadžr al-edžemchératej al-embašár (فجر الديمقراطية المباشرة, česky: Úsvit přímé demokracie) je mezinárodní organizace sdružující piloty a příznivce dopravních letadel a kamikaze.

[editovat] Pobočka v ČR

Nejaktivnějším českým členem je moravský Japonec Tomio Okamura. Další známý český člen je profesionální pilot běloch Černoch, Marek [1].

[editovat] Pobočka v Libyi

Libyjská pobočka se nazývá zkráceně Fadžr Libya (Libyjský Úsvit).

[editovat] Aktivity

Poté, co se libyjská místní organizace Úsvitu zmocnila několika dopravních letadel, některé americké zdroje se domnívají, že by mohlo dojít k jejich použití k útokům ve stylu kamikaze, jak bývalo běžné v domovině zakladatele Fadžru Tomia Okamury[2]. Úsvit to nepřímo potvrdil i na Facebooku: "[...] i když piloti nikdy nic nevzdávají, obávám se, že šance na šťastný konec je malá."[3]

[editovat] Význam slova Okamura

Okamura (岡村) se skládá ze dvou japonských znaků: "岡" - "halda" a "村" - "vesnice". Jelikož Japonci čtou jména odzadu dopředu, celkový význam je "napřed vesnice a pak halda". Je nabíledni, že halda se z vesnice stane například zásahem letounu kamikaze (pro něž je tím pádem "okamura" v japonštině v podstatě synonymum).

[editovat] Odkazy

  1. Profesionální pilot je členem strany, jejíž vůdce pochází ze země kamikaze.
  2. V Libyi se ztratila civilní letadla
  3. Zhodnocení životaschopnosti dopravního letadla při srážce s pevnou překážkou.
Czech flag 2.PNG Politické strany České republiky Czech flag 2.PNG

ČSSDČeská alkoholicko revoluční stranaDělnická stranaHipíci za zelené jistotyKoruna ČeskáKSČMLev21Mumie svobodyMDU-ČSLNárodní stranaNE 2011Novojičtí černoprdelníciODSPSSDSPOZKSMER-ČSSDStrana svobodných občanůTOP09ÚsvitStrana zelenýchVěci veřejné

uncyclopedia