Fallus Niger Cincinnatus

Z Necyklopedie

Nešlápněte do hovna.jpg Nepotěšil jsi mne chlapče, ale ani já tě nepotěším. Najde se nějaký hrdobec (hovnivál), který SPRASÍ tento článek?

Fallus Niger Cincinnatus (kolem roku 135 n. l. - ???) celým jménem Sextus Fallus Niger Cincinnatus Brutus Longus, byl významným římském generálem během tzv. Markomanských válek (165/6 - 179/180 n. l.). Narodil se v severní Africe, pravděpodobně v okolí města Volubilis, ale velmi brzy se přesunul do Říma. O jeho životě je toho známo jen velmi málo, víme, že pocházel z jezdecké rodiny, snad s dlouhou vojenskou tradicí. Rychle se v Římě vypracoval, v letech 155 n. l. a 158 n. l. byl dvakrát zvolen praetorem a v roce 162 n. l. zastával čestný konzulát. Nejpozději na přelomu let 164/165 n. l. se pak přesouvá k armádě do provincií, kde rychle postupuje ve vojenské hierarchii. V roce 167 n. l. zastává post Tribunus angusticlavius, o tři roky později se pak stává legátem nově ustanovené Legio XXXVI Elephantina (legie postavená převážně z egyptských branců). Podílí se na stavbě vojenského tábora na lokalitě Mušov a vede vítězná tažení po celé Moravě až do Čech. Jednu z posledních zmínek o něm máme, když táhne s legií a pomocnými sbory do Asciburgi montes (dnešní Krkonoše), kde měl vést vojenské operace proti místnímu kmeni bojovných germánských Cervusů.

uncyclopedia