Fero Magnetyckí

Z Necyklopedie

Fero Magnetyckí je původem romský dělník, který se za období komunismu vypracoval až na současnou pozici. Založil romskou stranu pracujících RSP. Je veřejně uznávaný politik a má mnoho zkušeností s těžkým průmyslem a hutnictvím.

[editovat] Dětství a mládí

Fero se narodil v roce 1950 v podmínkách tak strašných, že už se nedalo skoro ani rodit. Ve svých pěti letech už se chopil lopaty a šel makat na svého otce za plat 10 haléřů na měsíc. Ve svých 17 letech dokončil základní vzdělání a začal pracovat rukama. Pracoval v ocelárně u Chomoutova, ovšem ocelárna byla zrušena z důvodu krádeží a pracovních úrazů. Do svých dvaceti let pak pracoval jako uklízeč v chrchelné elektrárně.

[editovat] Politika

Zásadní zlom v jeho životě nastal v roce 1969 v období moskevského léta, kdy se většina lidí začala zajímat o politiku. On tehdy potkal muže jménem Robert Martinez, který pocházel z Kuby. S Robertem se bavili o politice a Fero ho učil mluvit česky. Nakonec založili Československoromskou stranu pracujících. Bohužel strana nevyhovovala tehdejším komunistickým podmínkám a tak byla rozpuštěna. Až potom v roce 1991 se zase chopil Roberta a založili romskou stranu pracujících. Strana se dostala do parlamentu a začala dávat sociálně slabším sociální dávky. Romská menšina se v Zemích koruny české změnila na většinu.

uncyclopedia