Giordano Brno

Z Necyklopedie

Google uncyc.jpg Giordano Brno na googleTohle je nejlepší článek na téma „Giordano Brno“ na celým internetu.
Giordano Bruno.jpg

Giordano Brno (1548–1600) byl brněnský heretik, kacíř, astrolog, filosof a šaman, který poprvé vyslovil myšlenku, že Brno není středem Vesmíru. Za to byl po zásluze upálen na špičatých kůlech na Zelném rynku.

[editovat] Život

Narodil se v rodině bašmackého vojáka Moravské osovobozenecké armády v Brně-Kéniku a jako velmi nadaný chlapec studoval v madráse při Petrovské mešitě. Jeho učitelé v něj vkládali velkou naději, že jednou z něho bude imám, opora pravověří. Avšak Giordano se začal věnovat pohanské západní filosofii, černé magii a vůbec věcem, které se nesluší řádného muslima. Opustil Brno, v Anglii a v Ženevě se stýkal s pochybnými učenci a četl pochybné knihy.

Pak zamířil do Práglu za podivínským císařem Rudolfem II. Zde se ucházel o profesorské místo na Čunkově univerzitě. Když jej neobdržel, odešel na univerzitu do Helmstedtu na hranici mezi Západním Německem a NDR. Tato univerzita byla zřízena jako odkladiště nepohodlných profesorů v naději, že v případě vypuknutí třetí světové války mezi SSSR a USA bude Helmstedt prvním cílem konvečního úderu nebo dokonce atomové bomby.

Případ Giordana Brna byl však tak naléhavý, že se nikomu nechtělo čekat 350 let na studenou válku, navíc s dost nejistou vyhlídkou, zda bude Helmstedt skutečně zničen. Proto byl v roce 1593 pozván zpátky do Brna, pod vcelku průhlednou lstí, že mu bylo nabídnuto místo na Pičurinově univerzitě. Po příjezdu do Brna byl pochopitelně uvržen do žaláře na Špilberku a nakonec po sedmi letech upálen.

[editovat] Učení

Giordano Brno tvrdil, že existuje nekonečno Vesmírů, v každém je nekonečně mnoho Práglů, kolem kterých obíhá nekonečně mnoho Štatlů, ve kterých je nekonečně mnoho mešit, kolem kterých jezdí nekonečně mnoho šalin, které se skládají z nekonečně mnoha atomů. Zjevně to jsou úplné nesmysly, takže můžeme říct, že Giordano Brno byl upálen zcela po právu.

Mocnářství RU.jpg
   v  d  e
Rakousko-uherský kosmický program
Wappen Ungarische Länder 1867 (Mittel) cropped.png
Projekt Marie TerezieRaketoplán NecyklopedieMezinárodní vesmírná staniceHavlův kosmický teleskop®Vesmírná sonda KeplerKosmická loď Generál Windischgrätz

Rudolf II.Giordano BrnoJára CimrmanAlbert Einstein
Brněnské hlavní nádražíDevátá sloka císařské hymnyVysokorychlostní železnice v Rakousko-Uhersku

uncyclopedia
V jiných jazycích