FANDOM

Metla

Výzva k práci, jen pro hrdiny

Je třeba vyčistit Augiášův chlév

Gorila' je hanlivé označení nadměrně chlupatých lidí pocházejících z východní či středovýchodní Afriky (zejména z Rwandy a Ugandy).

Gorili samecek Tatu

Gorily žerou nejraději listí.

Vzhled Editovat

Gorily jsou nadměrně obézní. Průměrná gorila váží zhruba 300 kg, ale vyskytly se i případy, kdy gorila vážila nad půl tuny. Výška goril se mění podle věku, jelikož stejně jako normální lidé roste. V dopělosti měří asi 270 cm. Srst je černá až černohnědá, po lovu krvavě rudá, dlouhá asi jako průměr kružnice sestrojené nad přeponou pravoúhlého trojúhelníka (s pravým úhlem u vrcholu C) s přeponou délky 5 cm. Kůže je tmavá, velice silná a pružná, po lovu děravá a poškozená.

Život Editovat

Gorila se v přírodě vyskytuje ve východní a středovýchodní Africe. Žije v tlupách čítajících asi 13 členů. V čele je tzv. stříbrohřbetý samec, jenž má na zádech nápadný pruh stříbrné barvy, který vznikne zhruba ve věku 8 let nadměrnou radiací při povinné roční práci v uranových dolech. V přírodě se gorilí samci dožívají maximálně osmi let, samice i třiceti. Březost trvá 5 až 6 měsíců v závislosti na počasí, zdravotním stavu matky a různé délce měsíce. Mláďata se rodí již chlupatá a do pěti týdnů nejsou schopna se pohybovat a jsou plně závislá na matce. Dospívají asi v 7 letech.

Ohrožení Editovat

Gorily jsou velmi ohroženy, a proto se je snaží lidstvo (zejména Radim Uzel) vyhubit. Samci musejí v osmi letech povinně nastoupit na roční práci v uranových dolech, kde zemřou nebo ztrácejí plodnost. V současnosti se plánuje i zavedení povinné práce pro samice. V současnosti je v přírodě asi 5 000 kusů goril.

Využití Editovat

Ochranka Editovat

Nadměrně hloupé gorily (IQ pod 180), které se nechají ovládat se používají jako ochranka budov či vysoce postavených lidí. Musí projít náročným osmitýdenním výcvikem a oholením, aby vypadali jako opravdoví lidé.

Bára Editovat

Bára (Barča, Barbora či Barunka) je tajné označení pro tvora, jenž vznikl v Hodoňovicích zkřížením gorilího alfasamce a ženy. Vypadá jako normální holka, chováním se ale podobá gorile. Má černé vlasy i chlupy v podpaží a na jiných částech těla. Bára je vysoká asi 167 cm a váží 52 kg. Mezi lidi byla vypuštěna v roce 2006. Její hlavní cíl je shromažďovat informace o lidech. Často běhá na veřejnosti nahá či polonahá a ráda poskytuje lidem masáže.