Gottwaldov

Z Necyklopedie

Merge-arrows.png Tento článek se tematicky překrývá s článkem Marta Gottwaldová.

Gottw socha.jpg

Socha Klementa Gottwalda v Gottwaldově

Gottwaldov cedula.jpg

„Od té doby, co strhli sochu Gottwalda to v tom Zlíně stójí za hovno.“

- neznámý rodák

Gottwaldov (německy Gottwaldau) je krajské město v Moravstánu, a usiluje o statut jednoho ze střídavých hlavních měst, jako jsou například Brno, Olomouc nebo Ostrava (podle toho kdo vyhraje poslední souboj fotbalových chuligánů). Mnoho lidí se domnívá, že název Gottwaldov vznikl podle truhláře Klementa Gottwalda. Tato pověra vznikla proto, že Gottwald býval často viděn v místních veřejných domech. Skutečnost je ale složitější.

[editovat] Historie

Restaurace u pavelcu.jpg

V této hospodě došlo k osudnému přejmenování na Gottwaldov

Gottwaldov.jpg

Panoramatický pohled na Gottwaldov

Bata.png

Boty značky Baťa

Celá historie Gottwaldova je spojena s botami. Hned při příchodu botozvěstů Baťových v roce 860 př. n. l. byla za jejich velkého přispění (a samozřejmě za přispění Aštar Šerana) postavena plně automatická robotická linka na sedmimílové boty. Tomáš Baťa jako majoritní vlastník vládl městu velice tyransky, jeho vláda by se dala přirovnat k vládě Jiřího Paroubka.

[editovat] Název města - nástup Gottwaldů

Jméno Gottwaldov město dostalo roku 1850. Na obecním zastupitelstvu se rozhodli obec, nesoucí jméno Pasákov, přejmenovat. Po bezvýsledných, dlouhotrvajících diskusích, dospěli do mrtvého bodu. V tom se jeden ze zastupitelů (shodou okolností velký nýmand, jehož znali pod přezdívkou Socan z Pasek) navrhl, pojmenovat obec podle nejrozšířenějšího příjmení. Schůze se konala v restauraci U Pavelců. Vyčerpané a ožralé zastupitelstvo návrh téměř jednohlasně přijalo. Když sekretářka Zanaticová, absolventka vyšší dívčí školy v Praze spočítala občany, bylo jasné že obec, pozdější město, ponese hrdý název Gottwaldov. Až později se ukázalo, že Socan z Pasek se vlastním jménem jmenuje Gottwald. Kléma zdědil kvalitní geny.

[editovat] Ústup Gottwaldů

Rodinný klan držel město na uzdě až do doby, něž se na scéně objevil nenápadný švec Tomáš Baťa. Ten se začal řídit myšlenkou velmi zvrácenou, ale v té době ještě fungující, že bohatství se dá vydobýt tvrdou a poctivou prací. To bylo v zásadním rozporu s ideologií Gottwaldovic klanu - že vše se musí dobře ukecat, zamlžit, ideologicky zdůvodnit atd. Začala válka. Baťa měl ale mocného spojence, stařičkého mocnáře. Když vypukla První světová válka, začal jeho armádě dodávat boty. Gottwaldovic klan se musel pakovat.

[editovat] Slavný návrat Gottwaldů

Když Tomáš Baťa zaklepal bačkorami při leteckém neštěstí a Hitler napochodoval do protektorátu, bylo jasné, že Taktika Gottwaldova klanu bude mít zelenou. Bylo mnohem produktivnější každému slíbit vše, co si přeje. Více peněz za méně práce, sociální spravedlnost, levný alkohol. Slavné vítězství pracujícího lidu v poválečných volbách a ještě slavnější Vítězný únor potvrdily nezvratnou roli Gottwaldů nejen ve "svém" městě. Hrdá Klementova socha byla vztyčena na hlavní městské třídě a držela stráž socialismu.

[editovat] Nepochopitelné přejmenování

Po neblahé "Sametové revoluci" roku 1989 se Klémova socha začala povážlivě naklánět. Brzy přijel jeřáb, hodil Klémovi smyčku na krk a vytrhl ho z pantů.

Noví radní se opět po 140 letech sešli, aby zase přejmenovali město. 140 let starou metodiku předem zavrhli. Zase nekonečné debaty. Nakonec se nechali zamknout o rohlíku a vodě, jako když se volí Papež. Když vylezli, nikdo nemohl uvěřit nesmyslu, který z nich vylezl. Zlín.

[editovat] Alternativní výklad

Jistí podřadní takzvaněbadatelé tvrdí, že název města vznikl spojením příjmení mimozemšťana Karla Gotta a hardrockového zpěváka Waldemara Matušky. Seriózními vědcům to vyluzuje smích na tvářích.

[editovat] Družební města

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

Moravstán
a Slizko:

Cizina:

uncyclopedia