HC Sparteşcu România

Z Necyklopedie

Merge-arrows Tento článek se tematicky překrývá s článkem AC Sparta Praha.

15 stan 28m

Tipsport šapitó v Praze-Holešovicích

Sparťanská krev

Krevní konzerva určená na stůl hraběte Drákuly

HC Sparteşcu leu România je slavný rumunský cirkus a obludárium působící toho času v Praze v Holešovicích. V českém prostředí je proto někdy nepřesně označován jako HC Sparta Praha, což je ovšem nesprávný termín, vzniknuvší patrně špatnou znalostí rumunštiny v běžné populaci.

[editovat] Název

Písmena HC v názvu nezkracují, jak se mnozí zcela mylně domnívají, slova hockey club, ale jedná se o zkratku běžného rumunského pozdravu Heil Ceauşescu, který má symbolizovat naprostou oddanost všech občanů Rumunska jejich geniálnímu proletářskému vůdci soudruhu Nicolae Ceauşescu. Cirkus HC Sparteşcu România je pojmenován na počest řeckého města Sparty. Důvodem je spartánský život běžných Rumunů odvyklých jakémukoliv přebytečnému luxusu, jakým je pravidelné zásobování potravinami, či lékařská péče. Dalším důvodem je bezesporu také to, že Rumunsko navázalo na sparťanskou tradici ve shazování dětí z útesu. Shazovány jsou především nadané a nadprůměrně inteligentní děti, neboť se nehodí do utopické beztřídní komunistické společnosti. V roce 2012 byl HC Sparteşcu România sloučen s slovenským HC Lev Poprad a proto vzniklo nové družstvo hrající KXL pod názvem HC Sparteşcu Leu România. Mužstvo si získalo pozornost romských a rumunských fanoušků, jaká nemá v dějinách obdobu.

[editovat] Sparťanská krev

Hlavním sponzorem cirkusu HC Sparteşcu România je bohatý transylvánský kníže a hrábě Drákula, známý v našem prostředí hlavně díky jeho skandálnímu životopisu, ve kterém čtenářům osvětluje způsoby tradiční transylvánské kuchyně.

Na oplátku za sponzorské dary musí HC Sparteşcu România pravidelně každoročně pořádat akce známé jako Sparťanská krev, ve kterých příznivci rumunského cirkusu dobrovolně odevzdávají svou krev, aby mohli uspokojit potřeby generálního sponzora svých oblíbenců.

Spartanska krev
Sindler vladimir

Vladimír Šindler, nejvýraznější postava Sparteşcu posledních let

[editovat] Hokejové mužstvo

Tento slavný rumunský cirkus se za své dlouhodobé hostování v Praze natolik aklimatizoval, že se jeho zaměstnanci rozhodli vedle svého působení v manéži a obludáriu také ke sportovní činnosti. Aby se ještě více sžili s českým prostředím, vybrali si pro svou sportovní realizaci v tuzemsku velmi populární sport – hokej.

Hokejové mužstvo Sparteşcu se v 50. letech dostalo díky socialistické družbě států RVHP do nejvyšší československé ligy. V té působilo celou řadu let poměrně neúspěšně, když se nedokázalo prosadit proti silným mimopražským soupeřům.

Změna nastala až po Velké listopadové sametové revoluci, kdy cirkus najal nového generálního manažera. Tomu se podařilo angažovat celou řadu platných posil a vytvořit zcela jiný systém hry. Ten spočívá v tom, že mužstvo Sparteşcu nenastupuje do utkání pouze s klasickými formacemi hráčů, ale je posíleno o zvláštní typ hráčů, kteří se od ostatních Sparťanů odlišují černobíle pruhovanými dresy. Právě díky angažmá těchto posil se Sparteşcu v poslední době podařilo získat hned několikrát vítězství v naší nejvyšší hokejové soutěži.

Vlajka Sparty

Vlajka HC Sparteşcu România

[editovat] Symboly

Hlavním symbolem HC Sparteşcu România je rumunská národní vlajka obohacená o písmeno „S“. Dalším důležitým artefaktem je i sparťanský stejnokroj. Ten je tmavě rudé barvy, která symbolizuje krev proletářů prolitou krvežíznivými kapitalisty, barvu revoluce a světového marxisticko-leninského hnutí.

Sport
Gordomarpla Disciplíny AlkoholismusAtletikaBahenní souboj s tygremBěhBaseballBasketbalBiatlonBojový styl RockyBrusleníBungee jumpingCyklistikaDOSBoxExtrémní sportyFormule 1GauchingGeocachingGolfHázenáHod granátem na plechovkuHod kilemHod hovnemHokejJezdectvíKašnobalKolováKopanáLukostřelbaObžerstvíPokyho trojbojRagbyRallyŘitní alpinismusSchodySkoky do hloubky na časSkoky do vodySnowboardingSvátostný sedmibojŠachyTour de franceVodáctvíVodní turistikaVolejbal
Sportovci Milan BarošMona BarthelováPavel BémBoryšTomáš DošekRadek DudaWayne GretzkyDominik HašekZlatan IbrahimovićNeymarInriJaromír JágrMarek KuličLionel MessiKarel PoborskýTomáš RosickýRoger FedererNovak DjokovičDjoković NovákVlastimil Vlášek
Bafuňáři Jaroslav HřebíkVlastimil KošťálStanislav Šulc
Týmy AC Sparta PrahaSlavia 071 FC SlopáckoTJ Baník Vysoká PecČeská fotbalová reprezentaceČeskej fotbalovej týmKlausubova jedenáctka (2018) • Kapří ligaArsenalČelzýReal MadridHC Sparteşcu RomâniaHC Brno BystrcHC Jestřábi Prostějov
šde  
Blood splat Blood splatBlood splat Blood splat Blood splat Blood splat Krvavé články Blood splat Blood splat Blood splat Blood splat Blood splat Blood splat

Potoky komunistické krveRH faktorSrdceKardiostimulátorKrevní plazmaMenstruaceČachtická paníUpírRumunskoHC Sparteşcu România

uncyclopedia