Heslo

Z Necyklopedie

Login.jpg

Tento počítač byl zřejmě zřejmě napaden hackerem, neboť má typickou černou hackerskou obrazovku, a dále při zadávání hesla se nic neobjevuje, takže nám to heslo dotyčný hacker zřejmě krade.

Heslo je nesmírně důležitý, avšak tajný prvek počítačové bezpečnosti.

Uveďme si několik příkladů hesel a jejich bezpečnost.

756498206368796703516345147568911028358356
Toto heslo, leč bylo vygenerované házením pokaždé jinou vydezinfikovanou desetistěnnou kostkou se zavázanýma očima ve vzduchotěsné zvukotěsné komoře obalené alobalem, a přestože to ani není prvočíslo, je heslo velmi slabé a nebezpečné, neboť obsahuje pouze číslice.
_%-!\@<&`,*!#~]=^}+,#[:/>?
Tak toto heslo, které na první i druhý pohled vypadá, že by ho člověk ani robotický louskáček jen tak neuhodl, je z hlediska směroplatných předpisů počítačové bezpečnosti taky bezcenné, protože obsahuje jen a pouze speciální znaky.
Heslo
Tohle je už lepší, protože obsahuje dva typy znaků – malá a velká písmena. Výhodou také je, že se dobře pamatuje a nemusíme si ho psát na monitor nebo pod klávesnici, což je další nešvar, se kterým se často setkáváme.
Ja4%
Toto je už velmi silné heslo, neboť kromě malých písmen, velkých písmen a číslic obsahuje i speciální znaky. Avšak nedoporučujeme používat hesla, které mají něco společného s jeho majitelem.

Důležitou vlastností hesla je nejen jeho síla, ale také čerstvost. Citujme odborníka na slovo vzatého:

Heslo má mít velké znaky, malé znaky, zavináč a další podobné prvky, ale hlavně se to musí měnit každé 3 měsíce, aby když už se tam někdo dostane, aby neměl data starší.

—počítačový odborník z ČSSD

uncyclopedia