Hliník

Z Necyklopedie

„Budoucnost patří aluminiu.“

- Cimrman
Velky VAR853 hl.jpg

Hliníkovy esšálky, lidově ešusy

Hliník, chemická značka Al, (latinsky Aluminium), je velmi lehký kov bělavě šedé barvy, velmi dobrý vodič elektrického proudu na rozdíl od různých polovodičů a také nejznámější občan Humpolce.

[editovat] Prvek

Hliník má v Meresjevově periodické tabulce prvků šťastné atomové číslo 13. V přírodě se vyskytuje zejména ve formě sloučenin:

  • bauxit Al2O3 . 2 H2O (dihydrometosaxofaxohyperyperdrát kysličníku hlinitého).
  • kryolit Na3AlF6 (hexalexachlastočastofluorohlinitan sodný), a jiné

[editovat] Využití

Hliník je třetím nejvíce zastoupeným prvkem v zemské kůře. Z kysličníku hlinitého se vyrábí především hlína. Ta má následovně široké možnosti využití. Například se do ní sázejí brambory. Jako vedlejší produkt při výrobě hlíny se někdy objeví tvrdší hrudky kysličníku hlinitého, jimž říkáme drahé kameny - červený rubín a modrý safír.

Mezi některými etniky je hliník mimořádně oblíben, jeho příslušníci k němu chovají velkou náklonnost a jsou pro něj ochotni udělat opravdu mnoho, což dokládá následující anekdota:

Probíhá praktická jízda na hodině autoškoly, žákem je jistý pan Dezider Lakatoš.
Instruktor: Pán Lakatoš!
Pan Lakatoš: Do čhojé?
Instruktor: Nevidel ste tú značku?
Pan Lakatoš: Do videl sobju, dó.
Instruktor: No a aká to bola značka?
Pan Lakatoš: Hlidíková!! Vrátibe sa?

[editovat] Osoba

Hlinik Humpolec.jpg

Hliník je daleko nejznámějším občanem Humpolce. Vděční obyvatelé města mu odkryli pamětní desku. Jak jinak - je odlita z hliníku.

[editovat] Pátrání

Zastupitelé města Humpolce se rozhodli vypátrat Hliníkův původ a jeho křestní jméno (vítězná strana vyhrála komunální volby proto, že to měla ve volebním programu). Obrátili se tedy na řadu institucí, zmiňujeme jen některé: BIS, Český statistický úřad, Ministerstvo zahraničí, lampárna, CIA, NATO, NASA. Po letech pátrání a množství promrdhaných prostředků neměli vůbec nic.

Nešťastným Humpolákům zbyla již jediná možnost, obrátit se na Vědecký tým Necyklopedie. Pátrání se ale rozběhlo teprve před několika dny. Spolupracovník VTN odeslal do štábu lakonický kabelogram: „Zjistil jsem nové poznatky o Hliníkovi, odstěhoval se z Humpolce jsem na stopě, stop. Můj informátor slíbil nové informace o jeho pobytu a slíbil fotodokumentaci, chce však zůstat v anonymitě, stop. Jak to bude možné předám dokumentaci Vědeckému týmu Necyklopedie, data jsou choulostivá, stop.“

[editovat] Nejnovější senzační zpráva

Hliník se přestěhoval do Ostravy. Po upřesnění místa byl do řídicího systému Šaliny Necyklopedie zadány souřadnice místa výskytu, a přestože byly právě plněny jiné, důležitější úkoly, počítač se rozhodl pomocí malé změny kursu, že aspoň projede kolem.

Podařilo se tedy získat fotografii billboardu s uvítacím výborem (v pravé části fotografie), pořízená ze šaliny ve velké rychlosti. Snad se podaří získat lepší obrázek, zřejmě bude třeba zorganizovat výpravu za účelem pořízení lepšího snímku.

V 9:55 hodin byl proveden průzkum pomocí Lokajky T34 (Ostravská obdoba šaliny), v cílové oblasti však zuří sněhová bouře a nebylo možno přistát, a tak získat lepší záběry. Po rozmrznutí fotoaparátu se pokusíme rekonstruovat.

Po rekonstrukci a vyvolání fotek (Hliník v bouři, Záchrana v restauraci) si však neděláme iluse o výsledku. Po neúspěšné misi se průzkumná četa uchýlila do nejbližší restaurace, kde se rozproudila debata, které pivo je lepší - Ostravar nebo Radegast, jiná piva nebyla k dispozici. Po delší době došlo konečně ke sjednocení názorů s výsledkem: po všeckém hovno, jenom po včelách med.

[editovat] Zhodnocení mise

Výsledek nestojí za nic, ale náročnost zato dosahovala známé mise Járy Cimrmana Dobytí severního pólu, troufáme si dokonce tvrdit, že vzhledem ke konzumaci piva Ostravar byla ještě náročnější. Ale se ještě nevzdáváme, po uklidnění sněhových bouří se znovu pokusíme o nemožné. Bůh nám pomáhej.

Konečně malý úspěch

Po důkladné přípravě a změření průměrné výšky závějí jsme uvážili, že místo průrazného Topol M postačí běžný Šalinpluh k proražení závějí. Podařilo se pak získat podrobnější obrázek a skutečně bíle na černém tam stojí, že Hliník se odstěhoval do Ostravy a zřejmě, jak je vidět, má obchod s okny. Více se zatím zjistit nepodařilo.

Nová záhada

Někdo má zřejmě zájem na utajení Hliníkova pobytu. Náš externista si všiml nenápadné změny na billboardu, zřejmě důsledek naších odhalení. Pokud se podaří změny vyfotografovat co nejdříve je zveřejníme.
Hlinik 2.jpg

Hliník neodjel?

Již se podařilo, vzhledem ke globálnímu oteplení všechen sníh roztál a tentokrát se snadno podařilo zjistit jaké změny na billboardu nastaly. Ovšem do celé záležitosti to světlo nepřineslo, naopak se vyrojily další otázky : když Hliník neodejel do Humpolce kam vlastně odjel, mohl odjet např. do Moskvy, Brna, Havany a nebo vůbec nikam neodjel a mají v tom prsty Oni, dokonce tomu nasvědčuje velká aktivita Paroubka s mimozemšťany.

Podle nejnovějších zpráv Hliník zmizel i z billboardu, zatím se zase neví kde je. Je třeba pokračovat v pátrání v Schengenském prostoru kde se nejpravděpodoněji nachází.Jedna s teorií také udává že Hliník odejel do světa aby se připravil jako nejznámější občan na kandidaturu presidenta v Česku. ( Asi se nemohl dívat na na dosavadní kandidáty.)

Okolo Hliníkova pobytu se objevují další záhady, po napadnutí nového sněhu 19.března se znovu objevil původní bilbboard o návratu Hliníka do Ostravy, mohlo by jít o souvislost s globálním oteplováním je to zřejmě obzlášť rafinovaný zastírací manévr, nelze to logicky vysvětlit. Pátrání se zatím nepohlo ani o nic.

Podle nepotvrzených zpráv Hliník zřejmě emigroval a v Humpolci již nebydlí ani vzdálení příbuzní. Všichni se odstěhovali ve strachu ze soudního sporu se Svěrákem.

Chemistry.png Prvky
hliník
Al
arogantin
An
zlato
Au
bursík
Bs
uhlík
C
měď
Cu
debilit
Db
drtík
Dq
gentellur
Gn
vodík
H
hoaxium
Hx
chrastík
Chk
paroubkium
Pk
polonium
Pl
prdík
Pd

prudík

smrdík
Sd
stalinium
St
tvrdík
Tu
vakuum
Va
womanium
Wo
noobium
No
potěmkinium
Pn
imbecilit
Im
dusík
N
kyslík
O
selen
Se
rozvodík
ROH
zemanium
Ze
transprdan
Tp
světlan
Lm
Bortlium
B
Ununpolium
Uup
Euran
Eu
Random
Rn
Praseodym-Hafnium
Pr-Hf
Úchylík
Bdsm
Olovo
Pb
Pneumonium
Pneu
Smajlík
:)
Uran
U

plutonium
Pl

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

13370m3Ř1CeBělá pod BezdězemBezprávíBenešovBezvěrovBílá HlínaBozkovBnL-StBBraškov-ValdekCítovČambuzyČernošiceČeské BudějoviceDobřejoviceDobruškaDolní BrusniceDolní VlkýšDomašínDomažliceDrahňoviceHolubiceHoršovský TýnHostiviceHoštice u VolyněHradubiceHrochův TýnecHumpolecChánovChebChomutovChrudimJablonecJílové u PrahyJindřichův HradecKameniceKameňákovKarlovy VaryKebliceKladnoKlatovyKlášterec nad OhříKocourkovKošticeKralupy nad VltavouLančkrounLiberecLitoměřiceMariánské LázněMechovMělníkMilevskoMladá BoleslavMostMšenoNečínNěmecký BrodNová PákaNové Město nad MetujíOpočnoOvčáryPakov nad JizerouPardubicePičínPilníkovPísekPitkovicePlzeňPráglPrahaPrachovicePrůhonicePsojedyRokychcanyRudolticeŘíčanySezemiceStaré Město pod ZemlšutremSlanýStrakoniceŠtětíTáborTepliceTýn nad VltavouVarnsdorfVelké ZadkoviceVlašimVolyněVysoká PecÚstí nad LabemVerneřiceZáchodskoZbecznikZbiroh

Moravstán
a Slizko:

AdamovBiskupiceBoskoviceBlanskoBrnoBrušperkBřezíBučoviceČunkovoDačiceDešnáDomašínGottwaldovHošťálkovyHulínChladnáChorniceIvančiceJavorníkJihlavaKarvináKladkyKnínice u BoskovicKopřivniceKruhový JičínKuřimLipník nad BečvouMalá VrbkaMoravská Třebovᨕ Moravské BudějoviceNapajedlaOlomoucOrlováOstrá nad PšenkavouOstravaProstějovPustá PolomŘiťoviceSai-Ta-ViSmiloviceStudénkySvětlá u BoskovicШалинградŠumperkŠumperk - Peklo na zemiTelefončUherské HradištěUherský BrodVlčnovVyškovZnojmoŽdániceŽďár nad SázavouŽulová

Cizina:

AdamstownAktronovicaBerlínBratislavaBrixenBruselBudapešťDomašínDlážďanyFekete-VodérádFolkušováFuckingGothamHulánbátarKekésvárostárojvarány…Krung Thep Maha...LALlanfairpwllgwyngyllgo...MachačkalaMoskvaNeapolNový Jeruzalém…NevyslovitelnojeNew YorkPařížPrdelPrdelskSchengenSviňobrodUžhorodVídeňVyšná Diera pod Sráčom

uncyclopedia
V jiných jazycích