Holubář

Z Necyklopedie

Nose1

Holubáři se stávají lidé, jejichž výchova byla v dětství značně zanedbána. Postižení, trvá celý život a je neléčitelné. Prvním symptomem holubářství jsou prsty zaražené hluboko do nosu, a to už u dětí v předškolním věku. Ve věku pozdějším se postižení stabilizuje, frekvence dloubání se ustálí na prakticky konstantích hodnotách, hloubka zádlabu se však s věkem prohlubuje.

V extrémních případech se holubář dokáže podrbat na spodní straně sklivce svého oka, aniž by při tom musel mrknout.

Nejvíce holubářů pochází ze zemí, kde ještě nebyl vynalezen kapesník: Seychelly a Felvidék.

Dospělého holubáře poznáme jednoduše. Tvar jeho nosních dírek přesně odpovídá tvaru jeho prstů. Intenzivní lov holubů si u těchto lidí vyžádal zvětšení nosních dírek na úkor prostoru pro mozek. Někteří holubáři si dokáží zarazit prsty, tak hluboko do nosu, že jsou schopni se podrbat na spodní straně bulvy, případně si provádět masáž předních laloků mozkových.

[editovat] Typy holubářů

Nose2

Postižení vzniká v raném dětství

Rozeznáváme 3 hlavní typy holubářů a to takzvané lepiče, kuličkáře a pojídače.

  • Holubář lepič - holubář, lepí svoje ulovené holuby na nejrůznější místa, dokáže z holubů vytvořit i netopýry přilepením na spodní desku stolu, židle, atd.
  • Holubář kuličkář - válením mezi prsty slepuje své holuby dohromady, poté z nich tvaruje drobné kuličky. Vzniklé kuličky, pak cvrnká, nebo odhazuje do okolí
  • Holubář pojídač – své holuby pojídá (některé literární prameny uvádějí, že tento typ holubáře je veřejnosti nejméně nebezpečný)

(Kombinace nejsou vyloučeny)

[editovat] Lov nebo těžba?

Od roku 1979 probíhá odborná othorinolaryngologická diskuse o sjednocení terminologie v holubářství.

Zastánci tradicionalizmu, zastávají názor, že tato činnost by se měla jmenovat lov holubů – od známé fráze: Co tam zase lovíš? Odpověď: Holuby přeci.

Proti tradicionalistům se v roce 1977 postavili modernisté. Ti zastávají názor, že této činnosti by se mělo říkat těžba holubů. Argumentují tím, že se jedná o činnost podobnou více těžbě (například guana), než lovu nějakých ptáků.

[editovat] Holubáři v číslech

Množství ulovených/vytěžených holubů je přímo závislé na velikosti nosu a produkci holubotvorných sekretů. Nejzdatnější jedinci dokáží vytěžit ze svého nosu až 47,3 kg holubů ročně (rekord 78,9 kg – Béla Nósdlábos, Maďarsko). Odhadovaný počet holubářů v ČR: 7 578 300

[editovat] Holubáři a zákon

Nosepicking

Holubáři jsou svým chováním nebezpeční pro široké okolí. Přestože se v současnosti holubáři snaží své znečišťování okolí vydávat za street art (druh pouličního umění), je holubářství v ČR zákonem zakázáno. Od roku 1935 má každý občan povinnost hlásit osoby podezřelé z holubářství, osoby jež holubáře ukrývají, nebo osoby, které se s holubáři stýkají.

[editovat] Odkazy

Online seznamy komunistů, holubářů a homosexuálů: www.-------------.cz

Nejslavnějsí holubář :Silvio Berlusconi

[editovat] Galerie

Slavní i neslavní holubáři světa

uncyclopedia