Hygiena

Z Necyklopedie

Hygiena.jpg

Hygiena skvrnitá

Hygiena-zuby.jpg

Hygiena ústní ukazuje chrup

Hygiena je nebezpečná africká šelma, která se vyznačuje zvláštními zvyklostmi, kterými se liší od všech ostatních známých zvířat. Například před každým žrádlem si oplachuje pracky ve vodě, po něm si zásadně čistí zuby, před spaním se koupe a podobně. Vědcům se dosud nepodařilo zjistit jakýkoli racionální důvod tohoto počínání, ale je to stále předmětem důkladného výzkumu.

Známe několik druhů hygien, například hygienu skvrnitou, hygienu čabrakovou, hygienu ústní a podobně.

[editovat] Přejímání hygienických zvyklostí lidmi

Přírodní africké národy, které odedávna přicházely s hygienami do styku, z nich měly pochopitelně strach, podobně jako z jiných velkých šelem. Z toho důvodu se u nich vytvořily rituály, které je měly ochraňovat. Základem takových rituálů bylo hromadné obřadné vykonávání zvyků hygieny, jako například čištění zubů, oplachování a podobně. Jak to ale bývá u mnoha podobných rituálů, i tyto se rozšířily a přetrvaly, i když jejich původní příčina už ztratila na významu. Ano, i mezi civilizovanými národy v Evropě dodnes některé z těchto zvyků přetrvávají. Podle svého původu jsou vědecky nazývány hygienické.

[editovat] Hygienici

Hygienické chování běžných lidí ovšem není jediný způsob, kterým hygieny ovlivnily dnešní společnost. Respekt před hygienou došel u některých starověkých obyvatel Afriky tak daleko, že ji začali uctívat. Vznikla tak uzavřená sekta, jejíž členové se hygienickým rituálům společně oddávali mnohokrát denně. Postupem času mnozí osvícení panovníci sektu hygieniků potlačovali a zakazovali, aby dosáhli jejího zániku, což se jim ovšem nikdy nepodařilo. Naopak, hygienici přežívali v utajení a když se časem zapomnělo na to, že taková sekta existuje, začali pomalu ale jistě pronikat do významných státních funkcí a plíživě prosazovat svá náboženská přikázání do platných předpisů a norem. Dnes tak můžeme být svědky toho, že hygienici z oficiálních míst nutí běžné občany pod hrozbou pokut dodržovat prapodivná hygienická pravidla.

[editovat] Hygienické stanice

Novější výzkumy ukázaly, že přemíra hygieny škodí. Smutný je příklad Michaela Jacksona, který kdysi bez ochranné roušky a umytých rukou nedal ani ránu, až se mu hýčkaný organismus zcela rozpadl díky oslabení imunity. Nakonec se rozpadl Jacskon celý. Nejprve mu upadl nos, pak prdel, a pak to šlo již rychle. I africké hygieny se dostaly na samý pokraj vyhynutí a byly zapsány do Červené knihy ohrožených druhů.

Naštěstí se mnohé státy světa zavázaly na základě tzv. Kjótského protokolu k zakládání hygienických chovných stanic a ústavů. Světového věhlasu dosáhla Hygienická chovná stanice v Praze Tróji, která pod vedením ředitele Petra Fejka vykřížila z hygien čabrakových a hygien ústních zcela nový odolný druh hygieny osobní. Ty jsou schopny přežívat i za krutých mrazů. V současnosti trojská stanice chová stádečko asi tří set hygien osobních. Dvě z nich při návštěvě stanice adoptovali Angelina Jolie s Bradem Pitbullem. Do funkce Nejvyššího světového hygienika byl jmenován Al Gore.

[editovat] Zajímavosti

  • Jediný, kdo doopravdy porazil hygienu, obzláště tu osobní, je nikdo jiný než Chuck Norris.
Lovy v dokonale koordinovaných smečkách bývají tak úspěšné, že v některých oblastech afrických planin zabíjejí hygieny nejvíce zvířat a na jejich úlovích se dokonce nestydatě přiživují i samotní lvi. Využívají své velikosti a odhánějí hygieny od mršin. Tedy pravý opak všeobecně rozšířeného názoru na vztahy těchto dvou šelem.

—David Attenborough, Život na Zemi, s. 284

„Hygiena je když se mejeme časteji, než je nezbytně nutné“
- Zasloužilý puberťák
uncyclopedia
V jiných jazycích